Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Postanowiłem wymienić tylne tarcze w swoim renault. I standardowo nie obyło się peryoterii. O ile demontaż klocków i zacisku hamulcowego odbył niczym mnie nie zaskoczył to dalej poległem. Śruby od jarzma zarówno z jednej jak i z drugiej strony stoją na amen. Kupiłem nasadkę torx e16 i wylałem z pół butli WD ale nic do nie dało. Zwykły klucz 13 i morse też nie zdziałały nic dobrego aby zaczęły zaokrąglać łeb śruby. I teraz moje pytanie. Jak to dziadostwo ruszyć? Myślałem żeby uciąć łeb śrubie ale czy coś to da? Reszta przecież też będzie siedziała w jarzmie i w mocowaniu. Rozwiercić tarcze i od tej strony spróbować wykręcić resztę uciętej śruby? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ader napisał:

Tak. 

Pewnie wymiana jest drugi raz. Ja odkręcałem pierwszy raz. Śruba na gwinie była zabezpieczona klejem. Trzeba śrubę z czoła uderzyć sporym młotkiem. Dostęp jest kiepski więc to zrobiłem poprzez przecinak. Nasadka na kluczu i przedłużona rączka. Drugą ręką przez dźwignię dociekałem nasadkę, żeby się nie wysuwała. Śruby są z gęstym gwintem. Zmieniłem je na klasę 8.8 bo w wyższej nie było gęstego gwintu. Takie łby śrub w tym miejscu to nieporozumienie.

Dobrze, że ich nie uciąłeś, bo byłby większy problem. Jeśli w opisany sposób nie dasz rady to trzeba będzie nagrzewać. 

Morsów nie używam, bo mają za miękkie szczęki. Zastąpiłem je kluczem do rur Knipexa lub Irwina.długości ok 45 cm.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałem zobaczyć jak to wygląda bo nawet człowiek nie wie co używa. Próbowałem i takim kluczem ale za duży mam i niestety nie było jak wygodnie się zaprzeć a co za tym idzie skończyło się stłuczonymi palcami. Myślałem już nawet o kupnie używanego jarzma a do starego dobrać się szlifierka kątowa ale nie wiem czy nie narobię sobie bałaganu. A co do morsa to faktycznie skończyło się to tak że część zębów zjechałem po kilku próbach. 

 

 

Jako że nie podgrzewałem śrub to mam pytanie. Czy taki najzwyklejszy palnik na nabój gazowy da radę to podgrzać aby cokolwiek się ruszyło ? 

Edytowane przez ader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ader bo jesteś na bieżąco w temacie, a niedługo ja także będę wymieniał tylne tarcze. Jaki rozmiar klucza ma nakrętka zwrotnicy?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób w najprostszy możliwy sposób. Podskocz do sklepu np Leroy czy Brico kup dwie przymierz na parkingu i zwróć która Ci nie będzie pasować. Ewentualnie w mniejszych sklepach pozwolą bez problemu sobie przymierzyć. A pod deklem nakrętki raczej będą w dobrym stanie także nie usmarujesz im tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo zrobiłem i moja to mambo number 30. Taka ciekawostka że mój mechanior poradził mi kupić zwykła przedłużke 1/2 i tą nasadkę a nie próbować grzechotką jak miałem zamiar bo szkoda sprzętu bo te nakrętki też nie chętnie nieraz schodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku wymieniałem w Megi tylne tarcze, gdzie nowe nakrętki były w komplecie. Zestaw głębokich nasadek mam do 32. Możliwe że to była 30. 

W międzyczasie zmieniałem również i innych Renault, gdzie musiałem stosować też 36.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!