Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Postanowiłem wymienić tylne tarcze w swoim renault. I standardowo nie obyło się peryoterii. O ile demontaż klocków i zacisku hamulcowego odbył niczym mnie nie zaskoczył to dalej poległem. Śruby od jarzma zarówno z jednej jak i z drugiej strony stoją na amen. Kupiłem nasadkę torx e16 i wylałem z pół butli WD ale nic do nie dało. Zwykły klucz 13 i morse też nie zdziałały nic dobrego aby zaczęły zaokrąglać łeb śruby. I teraz moje pytanie. Jak to dziadostwo ruszyć? Myślałem żeby uciąć łeb śrubie ale czy coś to da? Reszta przecież też będzie siedziała w jarzmie i w mocowaniu. Rozwiercić tarcze i od tej strony spróbować wykręcić resztę uciętej śruby? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ader napisał:

Tak. 

Pewnie wymiana jest drugi raz. Ja odkręcałem pierwszy raz. Śruba na gwinie była zabezpieczona klejem. Trzeba śrubę z czoła uderzyć sporym młotkiem. Dostęp jest kiepski więc to zrobiłem poprzez przecinak. Nasadka na kluczu i przedłużona rączka. Drugą ręką przez dźwignię dociekałem nasadkę, żeby się nie wysuwała. Śruby są z gęstym gwintem. Zmieniłem je na klasę 8.8 bo w wyższej nie było gęstego gwintu. Takie łby śrub w tym miejscu to nieporozumienie.

Dobrze, że ich nie uciąłeś, bo byłby większy problem. Jeśli w opisany sposób nie dasz rady to trzeba będzie nagrzewać. 

Morsów nie używam, bo mają za miękkie szczęki. Zastąpiłem je kluczem do rur Knipexa lub Irwina.długości ok 45 cm.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałem zobaczyć jak to wygląda bo nawet człowiek nie wie co używa. Próbowałem i takim kluczem ale za duży mam i niestety nie było jak wygodnie się zaprzeć a co za tym idzie skończyło się stłuczonymi palcami. Myślałem już nawet o kupnie używanego jarzma a do starego dobrać się szlifierka kątowa ale nie wiem czy nie narobię sobie bałaganu. A co do morsa to faktycznie skończyło się to tak że część zębów zjechałem po kilku próbach. 

 

 

Jako że nie podgrzewałem śrub to mam pytanie. Czy taki najzwyklejszy palnik na nabój gazowy da radę to podgrzać aby cokolwiek się ruszyło ? 

Edytowane przez ader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ader bo jesteś na bieżąco w temacie, a niedługo ja także będę wymieniał tylne tarcze. Jaki rozmiar klucza ma nakrętka zwrotnicy?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób w najprostszy możliwy sposób. Podskocz do sklepu np Leroy czy Brico kup dwie przymierz na parkingu i zwróć która Ci nie będzie pasować. Ewentualnie w mniejszych sklepach pozwolą bez problemu sobie przymierzyć. A pod deklem nakrętki raczej będą w dobrym stanie także nie usmarujesz im tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo zrobiłem i moja to mambo number 30. Taka ciekawostka że mój mechanior poradził mi kupić zwykła przedłużke 1/2 i tą nasadkę a nie próbować grzechotką jak miałem zamiar bo szkoda sprzętu bo te nakrętki też nie chętnie nieraz schodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku wymieniałem w Megi tylne tarcze, gdzie nowe nakrętki były w komplecie. Zestaw głębokich nasadek mam do 32. Możliwe że to była 30. 

W międzyczasie zmieniałem również i innych Renault, gdzie musiałem stosować też 36.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!