Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 Coupe - jaki silnik w moim budżecie?


Exodiss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z racji że powoli rozstaje się ze swoim Peugeotem 406 Coupe 3.0 V6 zacząłem rozglądać się za autem w budżecie 20-25 tysięcy. Wizualnie odpowiada mi Megane 3 Coupe, jak i sam fakt że sporo części można przeszczepić z RSa. Autem jeżdżę mniejwięcej 50/50 miasto, trasa - ale dość często są to dość krótkie odcinki więc raczej diesel nie wchodzi w grę, ale może coś mnie by do nich przekonało. Zauważyłem, że najbardziej polecany jest 2.0 TCe, ale jest wyraźnie droższy od innych wersji silnikowych. 

 

Generalnie pasowałby mi też 1.4 TCe + chip na 160-165km wraz z LPG, mógłby to być fajny kompromis między osiągami a ekonomią, ale nie chciałbym zaraz szukać drugiego silnika bo trochę się naczytałem o UPG :)

 

Może są tutaj użytkownicy tych silników i są w stanie powiedzieć konkretne bolączki jakie ich dotknęły oraz ewentualne spalanie w różnych warunkach? 

 

A no i kolejna sprawa, czy da się sprawdzać jakoś na bieżąco temperaturę oleju?

 

 

Edytowane przez Exodiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . U mnie w radyjku ,które mam na Androidzie jest zainstalowana apka Torgue i podpinam ELM327 pod złącze diagnostyczne . Jest pokazana temperatura oleju ,płynu chłodniczego ,obroty itp Autko to Megane Cupe 1.4 TCE Turbo . Fotki na giełdzie forum . Pozdrawiam

 

Zapomniałem o spalaniu 1.4TCE ,które uzyskałem na trasie Warszawa - Elbląg przy prędkości 120 km/h

20190630_174854.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 8l LPG na trasie jest możliwe. Szkoda tylko że sporo jest niezbyt pochlebnych opinii o tym silniku, a wczoraj znalazłem nawet jedno ogłoszenie w którym 1.4 TCe bylo zmienione na 1.6 bo padł.

6 minut temu, deku napisał:

" Peugeotem 406 Coupe 3.0 V6"

a teraz Meganka? 

Sorki za OT, ale raczej jaką byś Megankę nie dostał to nie będziesz zadowolony.

 

Wiem, ale kusi mnie coś nowszego. Peugeot ma co prawda 207KM, ale do setki na papierze idzie tyle samo co Megane 2.0 TCe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze @deku chodzi na pewno bardziej o komfort jazdy niż o silnik, bo faktycznie 2.0TCe może osiągami dorównywać 3.0 z Puga. Poza tym, to marne szanse są na znalezienie w cenie 20-25 tys. zł dobrego M3 z 2.0 o ile jakikolwiek się znajdzie. 

1.4TCe wytrzyma max chip na jakieś 165KM, bo więcej nie udźwignie bez grubego dłubania (pompa, wtryski, większe turbo, IC, itd.), a i z racji tego, że jakiś już przebieg te silniki mają, to dłubanie na więcej, może skończyć się szybką śmiercią tego silnika, który przy serii i nieodpowiednim traktowaniu odmawia posłuszeństwa.

Edytowane przez MichalVTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to samej UPG się nie boję, ale jak przy okazji popieprzy się głowica czy któraś z tulei to pies pogrzebany. Co do komfortu słyszałem właśnie dość dobre opinie, obecnie jeżdżę na 18stkach i utwardzonych amorkach Billsteina i bardzo mi to nie przeszkadza.

 

Teraz mam lekki dylemat, czy jest sens pchać sie w te 1.4 TCe, skoro to tak naprawdę dość spore ryzyko.

 

Z drugiej zaś strony odpowiednio wykryta uszczelka to chyba dość niski koszt.

Edytowane przez Exodiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Exodiss napisał:

Teraz mam lekki dylemat, czy jest sens pchać sie w te 1.4 TCe, skoro to tak naprawdę dość spore ryzyko.

1/ Auta z silnikiem 1,4 TCe były produkowane w latach 2009-2013,

2/ Jak ;

    a/ wymienisz uszczelkę pod głowicą,

    b/ zregenerujesz gniazda i zawory,

    c/ wyregulujesz luzy na zaworach,

    d/ wymienisz uszczelniacze zaworów,

    e/ wymienisz rozrząd,

    f/ zapewnisz właściwe ciśnienie oleju,

     To dylemat Twój zniknie. 

3/ Warto zainteresować się silnikiem 2,0 TCe/180 KM;  Żywotność 2.0 tce 180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Auta z silnikiem 1,4 TCe były produkowane w latach 2009-2013,

2/ Jak ;

    a/ wymienisz uszczelkę pod głowicą,

    b/ zregenerujesz gniazda i zawory,

    c/ wyregulujesz luzy na zaworach,

    d/ wymienisz uszczelniacze zaworów,

    e/ wymienisz rozrząd,

    f/ zapewnisz właściwe ciśnienie oleju,

     To dylemat Twój zniknie. 

3/ Warto zainteresować się silnikiem 2,0 TCe/180 KM;  Żywotność 2.0 tce 180

 

O ile nie będzie problemu ze znalezieniem 2.0 w kwocie 20-25k PLN.

 

A nie wystarczy na bieżąco monitorować poziomu płynu w zbiorniczku?

 Nie ukrywam że często jeżdże po mieście, w większości są to krótkie odcinki gdzie silnik odpowiednio się nie nagrzeje, nie wspominając już o oleju - jak się nagrzeje to lubię pojeździć bardziej dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monitorowanie poziomu płynu na pewno pomoże, bo wcześniej wykryjesz usterkę UPG i szansa na pękniętą tuleje maleje. 

Co do jazdy na zimnym silniku w mieście, to wystarczy, że nie będziesz się chciał ścigać z każdym jadąc do pracy i przy delikatnym traktowaniu na zimnym nie powinieneś mieć długo problemów. JA mam nalatane na swojej Meganie ponad 207 tys. km i oryginalną UPG, więc da się wykręcić tym silnikiem spory przebieg bez poważnej awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Exodiss napisał:

A nie wystarczy na bieżąco monitorować poziomu płynu w zbiorniczku?

 

 

Dnia 16.09.2019 o 23:32, Exodiss napisał:

Generalnie pasowałby mi też 1.4 TCe + chip na 160-165 km wraz z LPG,

Jak to wg; Ciebie chcesz osiągnąć???

Chipować silnik, to musi być on bez zarzutu, w 100 % sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w Megane jest zbiorniczek przezroczysty, ale tutaj chodzi o to, że jak chcesz zwiększać moc silnika, to najpierw musisz zadbać o jego kondycję, a ubytek płynu chłodniczego dyskwalifikuje silnik do chip tuningu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak, ale kto powiedział że chce chipować uszkodzony silnik?

 

Będzie płynu ubywało to logiczne - robimy UPG aby dalej nie pizło i tyle.

Edytowane przez Exodiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!