Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 Coupe - jaki silnik w moim budżecie?


Exodiss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z racji że powoli rozstaje się ze swoim Peugeotem 406 Coupe 3.0 V6 zacząłem rozglądać się za autem w budżecie 20-25 tysięcy. Wizualnie odpowiada mi Megane 3 Coupe, jak i sam fakt że sporo części można przeszczepić z RSa. Autem jeżdżę mniejwięcej 50/50 miasto, trasa - ale dość często są to dość krótkie odcinki więc raczej diesel nie wchodzi w grę, ale może coś mnie by do nich przekonało. Zauważyłem, że najbardziej polecany jest 2.0 TCe, ale jest wyraźnie droższy od innych wersji silnikowych. 

 

Generalnie pasowałby mi też 1.4 TCe + chip na 160-165km wraz z LPG, mógłby to być fajny kompromis między osiągami a ekonomią, ale nie chciałbym zaraz szukać drugiego silnika bo trochę się naczytałem o UPG :)

 

Może są tutaj użytkownicy tych silników i są w stanie powiedzieć konkretne bolączki jakie ich dotknęły oraz ewentualne spalanie w różnych warunkach? 

 

A no i kolejna sprawa, czy da się sprawdzać jakoś na bieżąco temperaturę oleju?

 

 

Edytowane przez Exodiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . U mnie w radyjku ,które mam na Androidzie jest zainstalowana apka Torgue i podpinam ELM327 pod złącze diagnostyczne . Jest pokazana temperatura oleju ,płynu chłodniczego ,obroty itp Autko to Megane Cupe 1.4 TCE Turbo . Fotki na giełdzie forum . Pozdrawiam

 

Zapomniałem o spalaniu 1.4TCE ,które uzyskałem na trasie Warszawa - Elbląg przy prędkości 120 km/h

20190630_174854.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 8l LPG na trasie jest możliwe. Szkoda tylko że sporo jest niezbyt pochlebnych opinii o tym silniku, a wczoraj znalazłem nawet jedno ogłoszenie w którym 1.4 TCe bylo zmienione na 1.6 bo padł.

6 minut temu, deku napisał:

" Peugeotem 406 Coupe 3.0 V6"

a teraz Meganka? 

Sorki za OT, ale raczej jaką byś Megankę nie dostał to nie będziesz zadowolony.

 

Wiem, ale kusi mnie coś nowszego. Peugeot ma co prawda 207KM, ale do setki na papierze idzie tyle samo co Megane 2.0 TCe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze @deku chodzi na pewno bardziej o komfort jazdy niż o silnik, bo faktycznie 2.0TCe może osiągami dorównywać 3.0 z Puga. Poza tym, to marne szanse są na znalezienie w cenie 20-25 tys. zł dobrego M3 z 2.0 o ile jakikolwiek się znajdzie. 

1.4TCe wytrzyma max chip na jakieś 165KM, bo więcej nie udźwignie bez grubego dłubania (pompa, wtryski, większe turbo, IC, itd.), a i z racji tego, że jakiś już przebieg te silniki mają, to dłubanie na więcej, może skończyć się szybką śmiercią tego silnika, który przy serii i nieodpowiednim traktowaniu odmawia posłuszeństwa.

Edytowane przez MichalVTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to samej UPG się nie boję, ale jak przy okazji popieprzy się głowica czy któraś z tulei to pies pogrzebany. Co do komfortu słyszałem właśnie dość dobre opinie, obecnie jeżdżę na 18stkach i utwardzonych amorkach Billsteina i bardzo mi to nie przeszkadza.

 

Teraz mam lekki dylemat, czy jest sens pchać sie w te 1.4 TCe, skoro to tak naprawdę dość spore ryzyko.

 

Z drugiej zaś strony odpowiednio wykryta uszczelka to chyba dość niski koszt.

Edytowane przez Exodiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Exodiss napisał:

Teraz mam lekki dylemat, czy jest sens pchać sie w te 1.4 TCe, skoro to tak naprawdę dość spore ryzyko.

1/ Auta z silnikiem 1,4 TCe były produkowane w latach 2009-2013,

2/ Jak ;

    a/ wymienisz uszczelkę pod głowicą,

    b/ zregenerujesz gniazda i zawory,

    c/ wyregulujesz luzy na zaworach,

    d/ wymienisz uszczelniacze zaworów,

    e/ wymienisz rozrząd,

    f/ zapewnisz właściwe ciśnienie oleju,

     To dylemat Twój zniknie. 

3/ Warto zainteresować się silnikiem 2,0 TCe/180 KM;  Żywotność 2.0 tce 180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Auta z silnikiem 1,4 TCe były produkowane w latach 2009-2013,

2/ Jak ;

    a/ wymienisz uszczelkę pod głowicą,

    b/ zregenerujesz gniazda i zawory,

    c/ wyregulujesz luzy na zaworach,

    d/ wymienisz uszczelniacze zaworów,

    e/ wymienisz rozrząd,

    f/ zapewnisz właściwe ciśnienie oleju,

     To dylemat Twój zniknie. 

3/ Warto zainteresować się silnikiem 2,0 TCe/180 KM;  Żywotność 2.0 tce 180

 

O ile nie będzie problemu ze znalezieniem 2.0 w kwocie 20-25k PLN.

 

A nie wystarczy na bieżąco monitorować poziomu płynu w zbiorniczku?

 Nie ukrywam że często jeżdże po mieście, w większości są to krótkie odcinki gdzie silnik odpowiednio się nie nagrzeje, nie wspominając już o oleju - jak się nagrzeje to lubię pojeździć bardziej dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monitorowanie poziomu płynu na pewno pomoże, bo wcześniej wykryjesz usterkę UPG i szansa na pękniętą tuleje maleje. 

Co do jazdy na zimnym silniku w mieście, to wystarczy, że nie będziesz się chciał ścigać z każdym jadąc do pracy i przy delikatnym traktowaniu na zimnym nie powinieneś mieć długo problemów. JA mam nalatane na swojej Meganie ponad 207 tys. km i oryginalną UPG, więc da się wykręcić tym silnikiem spory przebieg bez poważnej awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Exodiss napisał:

A nie wystarczy na bieżąco monitorować poziomu płynu w zbiorniczku?

 

 

Dnia 16.09.2019 o 23:32, Exodiss napisał:

Generalnie pasowałby mi też 1.4 TCe + chip na 160-165 km wraz z LPG,

Jak to wg; Ciebie chcesz osiągnąć???

Chipować silnik, to musi być on bez zarzutu, w 100 % sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w Megane jest zbiorniczek przezroczysty, ale tutaj chodzi o to, że jak chcesz zwiększać moc silnika, to najpierw musisz zadbać o jego kondycję, a ubytek płynu chłodniczego dyskwalifikuje silnik do chip tuningu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak, ale kto powiedział że chce chipować uszkodzony silnik?

 

Będzie płynu ubywało to logiczne - robimy UPG aby dalej nie pizło i tyle.

Edytowane przez Exodiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!