Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kierownicą, oraz gasnącym silnikiem(KZFR?)


Alchenik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

 

Kupiłem nie dawno Renault Megane II 1.6 16V. 2004 benzyna+gaz. Zauważyłem, że w trakcie jazdy kierownica przy obracaniu robi takie bardzo cichutkie pyk pyk pyk, oraz przy mocniejszym skręcie, oprócz tego cichego cykania(może to normalne dla tego modelu) jakby szurała o coś. Nie stawia wtedy żadnego oporu przy prowadzeniu, ale słychać ją. Obstawiam, że może to być tasiemka od poduszki, ale nie zapaliła mi się kontrolka service ani dioda poduszki(jak to ma zwykle miejsce z tego co czytałem).

Dodatkowo kolejna sprawa to klapa pod kierownicą chodzi.  Może jest to fabrycznie zrobione do regulowania kierownicy, aczkolwiek pierwszy raz się spotkałem z taką sytuacją.

 

trzecia rzecz to w aucie jest do wymiany słynne KZFR. Czy zużyte koło może powodować, że auto zdarza się zgasnąć. Kilka razy jak jechałem w trasie to po dojechaniu do świateł/ znaku stopu silnik mi się wyłączył i musiałem nacisnąć start. Nie zdarzyło się to wiele razy, aczkolwiek ciekawi mnie co może to powodować

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Alchenik zmienił(a) tytuł na Problem z kierownicą, oraz gasnącym silnikiem(KZFR?)
1 godzinę temu, Alchenik napisał:

Zauważyłem, że w trakcie jazdy kierownica przy obracaniu robi takie bardzo cichutkie pyk pyk pyk,

Dobrze myślisz, te dźwięki pochodzą ze zwijacza taśmy i nie, to nie jest normalne. Skoro pyka i szura, a jeszcze nie masz błędów, to jak najszybciej do tego zajrzyj, jeśli nie chcesz walczyć potem z zerwaną tasiemką. Jeśli nic się jeszcze nie uszkodziło tam, to powinno wystarczyć czyszczenie i zaaplikowanie świeżego smaru.

1 godzinę temu, Alchenik napisał:

kolejna sprawa to klapa pod kierownicą chodzi.

Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi.

1 godzinę temu, Alchenik napisał:

Czy zużyte koło może powodować, że auto zdarza się zgasnąć.

Terkocze Ci to koło przy odpalaniu? Takie gaśnięcie może powodować na przykład czujnik położenia wału. KZFR raczej terkocze i powoduje, że silnik gaśnie przy pierwszych próbach jego uruchomienia. Ewentualnie elektrozawór KZFR, jakbyś wymieniał to koło, to pamiętaj o wymianie tego zaworu. Podobno jego niesprawność tylko dobija koło zmiennych faz.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Alchenik napisał:

Kupiłem nie dawno Renault Megane II 1.6 16V. 2004 benzyna+gaz.

Po kupnie używanego auta, należy przeprowadzić ;

   - tzw " przegląd generalny auta, "

   - wymienić rozrząd,

   - wymienić podstawowe części eksploatacyjne,

   - przegląd instalacji LPG. 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@droopy Dzięki wielkie. Sprawdzę w takim razie jak to z kierownicą tam wygląda. Zamieszczam zdjęcia, chodzi mi o ten niższy panel(trzymam go na drugim zdjęciu palcem. Nie wiem czy jest tam coś poluzowane, czy tak ma pracować w tym modelu ta dolna "pokrywa". Koło chyba mi terkocze, aczkolwiek rozrząd był wymieniany z tego co w dokumentach widziałem jakieś 4 lata temu, więc wole wymienić i z tego co czytałem na forum to właśnie najlepiej z kołem, pompą wody oraz z tego co widzę to elektrozaworem KZFR(podobno też częsta usterka tego modelu)

@Andrzej-2010 Dzięki wielkie^^ Właśnie spisuje sobie rzeczy i póki co sprawdzam co działa nie tak, żeby też od razu powymieniać. Na stacji diagnostycznej wszystko przeszło sprawnie, z elektroniką też nie widzę większych problemów chwilowo, ale pewno zacznie wyskakiwać troche rzeczy.  

 

IMG_20191028_112757.jpg

IMG_20191028_112808.jpg

IMG_20191028_112819.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, to żeś mnie zaskoczył teraz z tym plastikiem pod kierownicą :D Nie wiem, będę w aucie dziś to sprawdzę, czy to się rusza ;)

Co do zwijacza, to poszukaj sobie na forum. Jest cały temat, w którym zostało dokładnie opisane, jak to rozebrać i jak składać, jeśli czujesz się na siłach oczywiście. Często wyłamuje się tam w środku taki języczek i to później prowadzi do uszkodzenia tasiemki. U mnie na przykład kiedyś też tak było i okazało się, że w środku jeszcze wszystko jest OK, ale stary smar pomieszał się z brudem i zgromadził się w kilku miejscach, nie spełniając swojej roli. Czyszczenie + smarowanie i spokój od 2 lat.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@droopy Właśnie widziałem na forum, ogólnie jest baaardzo pomocne, przez samo czytanie już człowiek wie znacznie więcej :) To jak sprawdzisz, to daj znać, bo nie wiem czy coś z tym robić, czy nie trzeba. Ogólnie nie przeszkadza, ale jak się rusza bez powodu to warto sprawdzić czy ktoś tam czegoś nie robił :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alchenik ten plastik pod kierownicą faktycznie się rusza, więc pewnie tak ma być ;) W sumie to logiczne, bo masz regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach, więc tam musi być elastycznie.

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!