Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kierownicą, oraz gasnącym silnikiem(KZFR?)


Alchenik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

 

Kupiłem nie dawno Renault Megane II 1.6 16V. 2004 benzyna+gaz. Zauważyłem, że w trakcie jazdy kierownica przy obracaniu robi takie bardzo cichutkie pyk pyk pyk, oraz przy mocniejszym skręcie, oprócz tego cichego cykania(może to normalne dla tego modelu) jakby szurała o coś. Nie stawia wtedy żadnego oporu przy prowadzeniu, ale słychać ją. Obstawiam, że może to być tasiemka od poduszki, ale nie zapaliła mi się kontrolka service ani dioda poduszki(jak to ma zwykle miejsce z tego co czytałem).

Dodatkowo kolejna sprawa to klapa pod kierownicą chodzi.  Może jest to fabrycznie zrobione do regulowania kierownicy, aczkolwiek pierwszy raz się spotkałem z taką sytuacją.

 

trzecia rzecz to w aucie jest do wymiany słynne KZFR. Czy zużyte koło może powodować, że auto zdarza się zgasnąć. Kilka razy jak jechałem w trasie to po dojechaniu do świateł/ znaku stopu silnik mi się wyłączył i musiałem nacisnąć start. Nie zdarzyło się to wiele razy, aczkolwiek ciekawi mnie co może to powodować

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Alchenik zmienił(a) tytuł na Problem z kierownicą, oraz gasnącym silnikiem(KZFR?)
1 godzinę temu, Alchenik napisał:

Zauważyłem, że w trakcie jazdy kierownica przy obracaniu robi takie bardzo cichutkie pyk pyk pyk,

Dobrze myślisz, te dźwięki pochodzą ze zwijacza taśmy i nie, to nie jest normalne. Skoro pyka i szura, a jeszcze nie masz błędów, to jak najszybciej do tego zajrzyj, jeśli nie chcesz walczyć potem z zerwaną tasiemką. Jeśli nic się jeszcze nie uszkodziło tam, to powinno wystarczyć czyszczenie i zaaplikowanie świeżego smaru.

1 godzinę temu, Alchenik napisał:

kolejna sprawa to klapa pod kierownicą chodzi.

Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi.

1 godzinę temu, Alchenik napisał:

Czy zużyte koło może powodować, że auto zdarza się zgasnąć.

Terkocze Ci to koło przy odpalaniu? Takie gaśnięcie może powodować na przykład czujnik położenia wału. KZFR raczej terkocze i powoduje, że silnik gaśnie przy pierwszych próbach jego uruchomienia. Ewentualnie elektrozawór KZFR, jakbyś wymieniał to koło, to pamiętaj o wymianie tego zaworu. Podobno jego niesprawność tylko dobija koło zmiennych faz.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Alchenik napisał:

Kupiłem nie dawno Renault Megane II 1.6 16V. 2004 benzyna+gaz.

Po kupnie używanego auta, należy przeprowadzić ;

   - tzw " przegląd generalny auta, "

   - wymienić rozrząd,

   - wymienić podstawowe części eksploatacyjne,

   - przegląd instalacji LPG. 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@droopy Dzięki wielkie. Sprawdzę w takim razie jak to z kierownicą tam wygląda. Zamieszczam zdjęcia, chodzi mi o ten niższy panel(trzymam go na drugim zdjęciu palcem. Nie wiem czy jest tam coś poluzowane, czy tak ma pracować w tym modelu ta dolna "pokrywa". Koło chyba mi terkocze, aczkolwiek rozrząd był wymieniany z tego co w dokumentach widziałem jakieś 4 lata temu, więc wole wymienić i z tego co czytałem na forum to właśnie najlepiej z kołem, pompą wody oraz z tego co widzę to elektrozaworem KZFR(podobno też częsta usterka tego modelu)

@Andrzej-2010 Dzięki wielkie^^ Właśnie spisuje sobie rzeczy i póki co sprawdzam co działa nie tak, żeby też od razu powymieniać. Na stacji diagnostycznej wszystko przeszło sprawnie, z elektroniką też nie widzę większych problemów chwilowo, ale pewno zacznie wyskakiwać troche rzeczy.  

 

IMG_20191028_112757.jpg

IMG_20191028_112808.jpg

IMG_20191028_112819.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, to żeś mnie zaskoczył teraz z tym plastikiem pod kierownicą :D Nie wiem, będę w aucie dziś to sprawdzę, czy to się rusza ;)

Co do zwijacza, to poszukaj sobie na forum. Jest cały temat, w którym zostało dokładnie opisane, jak to rozebrać i jak składać, jeśli czujesz się na siłach oczywiście. Często wyłamuje się tam w środku taki języczek i to później prowadzi do uszkodzenia tasiemki. U mnie na przykład kiedyś też tak było i okazało się, że w środku jeszcze wszystko jest OK, ale stary smar pomieszał się z brudem i zgromadził się w kilku miejscach, nie spełniając swojej roli. Czyszczenie + smarowanie i spokój od 2 lat.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@droopy Właśnie widziałem na forum, ogólnie jest baaardzo pomocne, przez samo czytanie już człowiek wie znacznie więcej :) To jak sprawdzisz, to daj znać, bo nie wiem czy coś z tym robić, czy nie trzeba. Ogólnie nie przeszkadza, ale jak się rusza bez powodu to warto sprawdzić czy ktoś tam czegoś nie robił :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alchenik ten plastik pod kierownicą faktycznie się rusza, więc pewnie tak ma być ;) W sumie to logiczne, bo masz regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach, więc tam musi być elastycznie.

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!