Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Od jakiegoś czasu mam problemy z odpaleniem auta.

Dzisiaj rano przy mrozie próbując odpalić samochód nawet nic nie drgnęło, cisza...

Akumulator jest naładowany, 12,3A. Alternator też jest sprawny. Dopiero gdy robi się cieplej auto odpala ale zawsze długo kręci i bez dodania gazu nie ma mowy o odpaleniu.

Co może być przyczyną?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ArturMegane napisał:

Akumulator jest naładowany, 12,3 A.

12,3 V - to akumulator nie jest naładowany, minimum to > 12,5 V,

Zalecam na początek wykonać ;

 -  Zmienić świece na nowe z odstępem elektrod 0,7 mm,

 -  Wymienić filtr powietrza,

 -  Cewki muszą być suche i czyste oraz bez żadnych rys, uszkodzeń izolacji, 

 -  Skontrolować ustawienie rozrządu,

 -  Przeczyścić map-sensor oraz zapewnić mu szczelność montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

12,3 V - to akumulator nie jest naładowany, minimum to > 12,5 V,

Zalecam na początek wykonać ;

 -  Zmienić świece na nowe z odstępem elektrod 0,7 mm,

 -  Wymienić filtr powietrza,

 -  Cewki muszą być suche i czyste oraz bez żadnych rys, uszkodzeń izolacji, 

 -  Skontrolować ustawienie rozrządu,

 -  Przeczyścić map-sensor oraz zapewnić mu szczelność montażu.

Ja dziś rano miałem na akumulatorze też w okolicach 12,3V. Wczoraj akumulator wymieniony, trasa zrobiona 300km. Czy to nie jest ten inteligenty system ładowania? Bo ładowanie mam 13,3V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Masz dokręcone zaciski na akumulatorze?

Tak, dokręcone. Akumulator był dzisiaj wymieniony na nowy nieużywany i bez zmian.

 

17 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

12,3 V - to akumulator nie jest naładowany, minimum to > 12,5 V,

Zalecam na początek wykonać ;

 -  Zmienić świece na nowe z odstępem elektrod 0,7 mm,

 -  Wymienić filtr powietrza,

 -  Cewki muszą być suche i czyste oraz bez żadnych rys, uszkodzeń izolacji, 

 -  Skontrolować ustawienie rozrządu,

 -  Przeczyścić map-sensor oraz zapewnić mu szczelność montażu.

A gdyby to były świece to obroty by falowały? Silnik po odpaleniu pracuje równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś bezpieczniki na płytce za akumulatorem?. Dwa z nich dotyczą stanu jaki masz. Ten 5A z boku masz dostępny bez rozbierania. Bez niego nie działa nic.

4 godziny temu, ArturMegane napisał:

A gdyby to były świece to obroty by falowały? Silnik po odpaleniu pracuje równo.

 

7 godzin temu, ArturMegane napisał:

Dopiero gdy robi się cieplej auto odpala ale zawsze długo kręci i bez dodania gazu nie ma mowy o odpaleniu

Odpalanie z gazem musimy zrobić przy złym ustawieniu rozrządu lub złej pracy KZFR

Jakie masz obroty zaraz po odpaleniu ?(podaj przy jakiej temp. zewnętrznej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jabrze napisał:

Sprawdziłeś bezpieczniki na płytce za akumulatorem?. Dwa z nich dotyczą stanu jaki masz. Ten 5A z boku masz dostępny bez rozbierania. Bez niego nie działa nic.

 

Odpalanie z gazem musimy zrobić przy złym ustawieniu rozrządu lub złej pracy KZFR

Jakie masz obroty zaraz po odpaleniu ?(podaj przy jakiej temp. zewnętrznej)

Przy 6 stopniach 1000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pawelosek napisał:

Czy to nie jest ten inteligenty system ładowania?

1/ ECM - to inteligentny system zarządzania energią;

         a/ Stosowany w samochodach wyposażonych w system start – stop,

         b/  W tych autach powinien być zastosowany specjalny akumulator ;

                 1/ odporny na duży prąd ładowania,

                 2/  jak i na duże rozładowanie,

17 godzin temu, pawelosek napisał:

Ja dziś rano miałem na akumulatorze też w okolicach 12,3 V.

2/ ECM – steruje wzbudzeniem alternatora by ;

    A/ W trakcie przyśpieszania;

            a/ alternator jest rozłączany,

             b/ prąd jest pobierany tylko z akumulatora,

             c/ akumulator nie jest ładowany,

    B/ Przy hamowaniu silnikiem;
             - system zwiększa ładowanie do max , by doładować akumulator,

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ ECM - to inteligentny system zarządzania energią;

         a/ Stosowany w samochodach wyposażonych w system start – stop,

         b/  W tych autach powinien być zastosowany specjalny akumulator ;

                 1/ odporny na duży prąd ładowania,

                 2/  jak i na duże rozładowanie,

2/ ECM – steruje wzbudzeniem alternatora by ;

    A/ W trakcie przyśpieszania;

            a/ alternator jest rozłączany,

             b/ prąd jest pobierany tylko z akumulatora,

             c/ akumulator nie jest ładowany,

    B/ Przy hamowaniu silnikiem;
             - system zwiększa ładowanie do max , by doładować akumulator,

No to ja mam ten 2 system wtedy. Posiadam jeszcze cytrynke C3 z tego roku i tam jest ten sam system ECM i identyczne działanie. Niedawno jeszcze miałem megane 1 i człowiek sądził, że coś jest zepsutego a tu jednak to tak ma działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pawelosek napisał:

rozwiązał ktoś ten "problem" żeby normalnie cały czas ladowal ?

  - po odpaleniu 14,4v

  - na ciepłym jest 13,5v

1/ Komputer silnika ECM decyduje ;

           a/ ile i jakie zapotrzebowanie na energię jest aktualnie potrzebne,

           b/ decyduje aby alternator generował tylko tyle prądu ile potrzeba na zaspokojenie aktualnych odbiorników,

           c/ pilnuje aby akumulator nie został zanadto rozładowany, a także niepotrzebnie ładowany prądem,

           d/ pozwala obniżyć zużycie paliwa, dzięki przerwom w ładowaniu gdy jest ono zbędne ,

2/ Po wymianie baterii na nową;

          a/  należy zapisać ten fakt w sterowniku ECM, aby ten realizował program przewidziany dla nowej baterii,

          b/ w przeciwnym razie możemy uznać, że ;

                1/ akumulator jest wadliwy, a próba wymiany go na nowy nie przyniesie skutku,

                2/ alternator jest wadliwy - bo ładuje zbyt niskim napięciem.


 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Komputer silnika ECM decyduje ;

           a/ ile i jakie zapotrzebowanie na energię jest aktualnie potrzebne,

           b/ decyduje aby alternator generował tylko tyle prądu ile potrzeba na zaspokojenie aktualnych odbiorników,

           c/ pilnuje aby akumulator nie został zanadto rozładowany, a także niepotrzebnie ładowany prądem,

           d/ pozwala obniżyć zużycie paliwa, dzięki przerwom w ładowaniu gdy jest ono zbędne ,

2/ Po wymianie baterii na nową;

          a/  należy zapisać ten fakt w sterowniku ECM, aby ten realizował program przewidziany dla nowej baterii,

          b/ w przeciwnym razie możemy uznać, że ;

                1/ akumulator jest wadliwy, a próba wymiany go na nowy nie przyniesie skutku,

                2/ alternator jest wadliwy - bo ładuje zbyt niskim napięciem.

Jeżeli chodzi o wymianę baterii na nową, to mój akumulator został wymieniony, lecz ten fakt nie został zapisany w sterowniku ECM. Obecny akumulator to varta C30 54Ah 530A. Jak go wpisać do tego sterownika ECM?

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pawelosek napisał:

Obecny akumulator to varta C30 54Ah 530A.

Jak go wpisać do tego sterownika ECM?

Ten akumulator nie jest dla tego systemu, szybko padnie,

Wpisać, przy użyciu clipa i wejściu w sterownik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Po wymianie baterii na nową;

          a/  należy zapisać ten fakt w sterowniku ECM, aby ten realizował program przewidziany dla nowej baterii,

 

Andrzeju, w Megane 2 też trzeba zapisywać zmianę aku w ECM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Ten akumulator nie jest dla tego systemu, szybko padnie,

Wpisać, przy użyciu clipa i wejściu w sterownik. 

Czyli będę musiał go zwrócić. Jaki przewidujesz akumulator dokładnie do tego modelu i silniku? 1.4 TCE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!