Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Od jakiegoś czasu mam problemy z odpaleniem auta.

Dzisiaj rano przy mrozie próbując odpalić samochód nawet nic nie drgnęło, cisza...

Akumulator jest naładowany, 12,3A. Alternator też jest sprawny. Dopiero gdy robi się cieplej auto odpala ale zawsze długo kręci i bez dodania gazu nie ma mowy o odpaleniu.

Co może być przyczyną?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ArturMegane napisał:

Akumulator jest naładowany, 12,3 A.

12,3 V - to akumulator nie jest naładowany, minimum to > 12,5 V,

Zalecam na początek wykonać ;

 -  Zmienić świece na nowe z odstępem elektrod 0,7 mm,

 -  Wymienić filtr powietrza,

 -  Cewki muszą być suche i czyste oraz bez żadnych rys, uszkodzeń izolacji, 

 -  Skontrolować ustawienie rozrządu,

 -  Przeczyścić map-sensor oraz zapewnić mu szczelność montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

12,3 V - to akumulator nie jest naładowany, minimum to > 12,5 V,

Zalecam na początek wykonać ;

 -  Zmienić świece na nowe z odstępem elektrod 0,7 mm,

 -  Wymienić filtr powietrza,

 -  Cewki muszą być suche i czyste oraz bez żadnych rys, uszkodzeń izolacji, 

 -  Skontrolować ustawienie rozrządu,

 -  Przeczyścić map-sensor oraz zapewnić mu szczelność montażu.

Ja dziś rano miałem na akumulatorze też w okolicach 12,3V. Wczoraj akumulator wymieniony, trasa zrobiona 300km. Czy to nie jest ten inteligenty system ładowania? Bo ładowanie mam 13,3V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Masz dokręcone zaciski na akumulatorze?

Tak, dokręcone. Akumulator był dzisiaj wymieniony na nowy nieużywany i bez zmian.

 

17 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

12,3 V - to akumulator nie jest naładowany, minimum to > 12,5 V,

Zalecam na początek wykonać ;

 -  Zmienić świece na nowe z odstępem elektrod 0,7 mm,

 -  Wymienić filtr powietrza,

 -  Cewki muszą być suche i czyste oraz bez żadnych rys, uszkodzeń izolacji, 

 -  Skontrolować ustawienie rozrządu,

 -  Przeczyścić map-sensor oraz zapewnić mu szczelność montażu.

A gdyby to były świece to obroty by falowały? Silnik po odpaleniu pracuje równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś bezpieczniki na płytce za akumulatorem?. Dwa z nich dotyczą stanu jaki masz. Ten 5A z boku masz dostępny bez rozbierania. Bez niego nie działa nic.

4 godziny temu, ArturMegane napisał:

A gdyby to były świece to obroty by falowały? Silnik po odpaleniu pracuje równo.

 

7 godzin temu, ArturMegane napisał:

Dopiero gdy robi się cieplej auto odpala ale zawsze długo kręci i bez dodania gazu nie ma mowy o odpaleniu

Odpalanie z gazem musimy zrobić przy złym ustawieniu rozrządu lub złej pracy KZFR

Jakie masz obroty zaraz po odpaleniu ?(podaj przy jakiej temp. zewnętrznej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jabrze napisał:

Sprawdziłeś bezpieczniki na płytce za akumulatorem?. Dwa z nich dotyczą stanu jaki masz. Ten 5A z boku masz dostępny bez rozbierania. Bez niego nie działa nic.

 

Odpalanie z gazem musimy zrobić przy złym ustawieniu rozrządu lub złej pracy KZFR

Jakie masz obroty zaraz po odpaleniu ?(podaj przy jakiej temp. zewnętrznej)

Przy 6 stopniach 1000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pawelosek napisał:

Czy to nie jest ten inteligenty system ładowania?

1/ ECM - to inteligentny system zarządzania energią;

         a/ Stosowany w samochodach wyposażonych w system start – stop,

         b/  W tych autach powinien być zastosowany specjalny akumulator ;

                 1/ odporny na duży prąd ładowania,

                 2/  jak i na duże rozładowanie,

17 godzin temu, pawelosek napisał:

Ja dziś rano miałem na akumulatorze też w okolicach 12,3 V.

2/ ECM – steruje wzbudzeniem alternatora by ;

    A/ W trakcie przyśpieszania;

            a/ alternator jest rozłączany,

             b/ prąd jest pobierany tylko z akumulatora,

             c/ akumulator nie jest ładowany,

    B/ Przy hamowaniu silnikiem;
             - system zwiększa ładowanie do max , by doładować akumulator,

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ ECM - to inteligentny system zarządzania energią;

         a/ Stosowany w samochodach wyposażonych w system start – stop,

         b/  W tych autach powinien być zastosowany specjalny akumulator ;

                 1/ odporny na duży prąd ładowania,

                 2/  jak i na duże rozładowanie,

2/ ECM – steruje wzbudzeniem alternatora by ;

    A/ W trakcie przyśpieszania;

            a/ alternator jest rozłączany,

             b/ prąd jest pobierany tylko z akumulatora,

             c/ akumulator nie jest ładowany,

    B/ Przy hamowaniu silnikiem;
             - system zwiększa ładowanie do max , by doładować akumulator,

No to ja mam ten 2 system wtedy. Posiadam jeszcze cytrynke C3 z tego roku i tam jest ten sam system ECM i identyczne działanie. Niedawno jeszcze miałem megane 1 i człowiek sądził, że coś jest zepsutego a tu jednak to tak ma działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pawelosek napisał:

rozwiązał ktoś ten "problem" żeby normalnie cały czas ladowal ?

  - po odpaleniu 14,4v

  - na ciepłym jest 13,5v

1/ Komputer silnika ECM decyduje ;

           a/ ile i jakie zapotrzebowanie na energię jest aktualnie potrzebne,

           b/ decyduje aby alternator generował tylko tyle prądu ile potrzeba na zaspokojenie aktualnych odbiorników,

           c/ pilnuje aby akumulator nie został zanadto rozładowany, a także niepotrzebnie ładowany prądem,

           d/ pozwala obniżyć zużycie paliwa, dzięki przerwom w ładowaniu gdy jest ono zbędne ,

2/ Po wymianie baterii na nową;

          a/  należy zapisać ten fakt w sterowniku ECM, aby ten realizował program przewidziany dla nowej baterii,

          b/ w przeciwnym razie możemy uznać, że ;

                1/ akumulator jest wadliwy, a próba wymiany go na nowy nie przyniesie skutku,

                2/ alternator jest wadliwy - bo ładuje zbyt niskim napięciem.


 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Komputer silnika ECM decyduje ;

           a/ ile i jakie zapotrzebowanie na energię jest aktualnie potrzebne,

           b/ decyduje aby alternator generował tylko tyle prądu ile potrzeba na zaspokojenie aktualnych odbiorników,

           c/ pilnuje aby akumulator nie został zanadto rozładowany, a także niepotrzebnie ładowany prądem,

           d/ pozwala obniżyć zużycie paliwa, dzięki przerwom w ładowaniu gdy jest ono zbędne ,

2/ Po wymianie baterii na nową;

          a/  należy zapisać ten fakt w sterowniku ECM, aby ten realizował program przewidziany dla nowej baterii,

          b/ w przeciwnym razie możemy uznać, że ;

                1/ akumulator jest wadliwy, a próba wymiany go na nowy nie przyniesie skutku,

                2/ alternator jest wadliwy - bo ładuje zbyt niskim napięciem.

Jeżeli chodzi o wymianę baterii na nową, to mój akumulator został wymieniony, lecz ten fakt nie został zapisany w sterowniku ECM. Obecny akumulator to varta C30 54Ah 530A. Jak go wpisać do tego sterownika ECM?

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, pawelosek napisał:

Obecny akumulator to varta C30 54Ah 530A.

Jak go wpisać do tego sterownika ECM?

Ten akumulator nie jest dla tego systemu, szybko padnie,

Wpisać, przy użyciu clipa i wejściu w sterownik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Po wymianie baterii na nową;

          a/  należy zapisać ten fakt w sterowniku ECM, aby ten realizował program przewidziany dla nowej baterii,

 

Andrzeju, w Megane 2 też trzeba zapisywać zmianę aku w ECM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Ten akumulator nie jest dla tego systemu, szybko padnie,

Wpisać, przy użyciu clipa i wejściu w sterownik. 

Czyli będę musiał go zwrócić. Jaki przewidujesz akumulator dokładnie do tego modelu i silniku? 1.4 TCE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!