Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem na zimnym. Klekota i gaśnie


Patryk89m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

To mój pierwszy post więc chciałbym się przywitać :)<piwko>

 

A przechodząc do tematu:

Zakupiłem megane z końca 2004 roku, auto ma przejechane 170k. Szybko po zakupie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku,a  dokładniej 1szym odpaleniem po nocy.

 

Auto przy pierwszym odpaleniu startuje, klekocze i gaśnie. Przy kolejnym klekocze delikatniej i obroty się stabilizują i już jest spokój. Przy ruszaniu zrobił parę zająców, po czym jechał juz normalnie. 

Z tego co wyczytałem, może to być koło zmiennych faz, czujnik lub elektrozawór. Dodam, że rozrząd wymieniany był w połowie 2018.

 

Czy można prosić o opinię na ten temat osob, które dłużej siedzą w temacie?

Będę wdzięczny :) 

 

Pod tym linkiem filmik z uruchamiania samochodu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

 

Jestem nowy w marce Renault, czy zna ktoś godnego polecenia mechanika do aut francuskich w Krakowie/okolicy?

Przy okazji, jakie moga być orientacyjne koszty, nie chciałbym gdzieś pojechać i zapłacić 2x więcej niż powinno to kosztowac :)

Edytowane przez Patryk89m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Patryk89m napisał:

Szybko po zakupie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku , a  dokładniej 1szym odpaleniem po nocy.

2 godziny temu, Patryk89m napisał:

Dodam, że rozrząd wymieniany był w połowie 2018.

 

Po zakupie używanego auta warto ;

   A/ zmienić;

       - olej na markowy np; Valvoline Syn Power 5W40,

              - zapewnić maksymalny poziom oleju w misce olejowej,

      -  filtr oleju na markowy; mann, knecht, purflux,

      -  świece zapłonowe na zalecane oraz zadbać o szczeliny elektrod rzędu 0,7 mm,

             -  świece i cewki muszą być suche i czyste,

  B/ sprawdzić ;

      -   aby akumulator był w dobrym stanie ; czopy i klemy czyste,

      -   czystość czół czujników i ich styków elektrycznych; położenia wału i wałka rozrządu,

      -   mimo wszystko sprawdzić prawidłowość ustawienia rozrządu,

      -   w pierwszej kolejności wymienić elektrozawór KZFR i obserwować efekt,

1 godzinę temu, Patryk89m napisał:

czy zna ktoś godnego polecenia mechanika do aut francuskich w Krakowie/okolicy?

 C/ warto wejść ; małopolskie - serwisy

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz, pomocne wskazówki.

20 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

  B/ sprawdzić ;

      -   aby akumulator był w dobrym stanie ; czopy i klemy czyste,

     

 

 

Odnosnie tego punktu mam pytanie. Jeśli akumulator ma wpływ to czy jego odpięcie w celu resetu radia mogło wplynąć w jakiś sposób na problem z odpalaniem?

 

Tak jak mówiłem, problem pojawił się po zakupie, nie było go od początku. Auto było kupione ok 2 tygodnie temu, był na warsztacie i u elektryka i ani nikt nic takiego nie zaobserwował, odpalał normalnie.

W weekend odpiąłem aku aby zaskoczyło radio i od tego czasu się to dzieje, może się coś rozłączyło lub "rozkonfigurowało"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Patryk89m napisał:

Auto było kupione ok 2 tygodnie temu, był na warsztacie i u elektryka i ani nikt nic takiego nie zaobserwował, odpalał normalnie.

Prawdopodobnie akumulator do kontroli/wymiany.

Pomierz napięcie;

  - przed rozruchem,

  - w trakcie rozruchu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.11.2019 o 10:40, Andrzej-2010 napisał:

Prawdopodobnie akumulator do kontroli/wymiany.

Pomierz napięcie;

  - przed rozruchem,

  - w trakcie rozruchu. 

 

Akumulator posprawdzany. 

 

Na wylaczonym 12.1

Zaplon 12

Rozruch 9.9

ladownie 14.4

 

Jednak w ostatnich dniach problem z rozruchem zanikł. 

Ostatnie 3 dni, po dlugich przerwach (>10h) auto odpala normalnie (przy krotkich przerwach 1-2h nie mial problemów w ogóle).

 

Dam znać jeśli się problem znowu pojawi, i będę mógł coś więcej powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Patryk89m napisał:

Akumulator posprawdzany. 

Na wylaczonym 12.1V

Zaplon 12

Rozruch 9.9

ladownie 14.4

Napięcie akumulatora na wyłączonym silniku powinna być > 12,5 V,

Przy rozruchu masz 9,9 V - to świadczy, że akumulator do ładowania/wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Napięcie akumulatora na wyłączonym silniku powinna być > 12,5 V,

Przy rozruchu masz 9,9 V - to świadczy, że akumulator do ładowania/wymiany.

 

Posprawdzam jeszcze. Może być to wina krótkich tras jakie ostatnio robiłem, głownie miasto -> sklep - dom, pare km.

Podjade tez na sprawdzenie do sklepu z aku, mam taki pod reka. 

 

Dzieki za wskazówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Napiecie masz za niskie ..

Też miałem to grzechotanie po rozruchu (KFZR)  

Zalałem CERAMIZER do silnika (ten pomarańczowy) za 80 pln i po przejechaniu 100 km objaw ustał - do dziś mam spokój i nawet przy ujemnych temperaturach nawet nie zająknie....

A mam zalany 10w40 bo poprzednik taki zalał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!