Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grandtour MIV 2018 1.3 TCE 115 KM czy 1.5 DCI 110 KM


graba79

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Panowie/Panie,

mam w planie zakup 2-giego auta.

Jazda właściwie tylko po mieście dom-praca-przedszkole-dom, trochę więcej w weekend, ale bez dalekich dystansów. Raz w miesiącu pewnie wyjazd 200-300 km.

Wybór pomiędzy Renault Megane Grandtour IV 1.3 TCE 115 KM a 1.5 DCI 110 KM. Obecnie MIII 1.5 dci 86km 2009 obsługiwana przez Małżonkę gdzie spalanie w mieście na krótkich dystansach do 10 km ok 7-7.5 jesień/ zima, 6.5-7 lato/wiosna.

Który z wyżej wymienionych będzie bardziej ekonomicznym a jednocześnie dostosowanym do jazdy miejskiej. Dodam, że zależy mi na kombi.

Albo słabo szukam albo nie mogę znaleźć rzeczywistych spalań wersji benzynowej. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, graba79 napisał:

Wybór pomiędzy Renault Megane Grandtour IV 1.3 TCE 115 KM a 1.5 DCI 110 KM.

Obecnie MIII 1.5 dci 86 KM 2009 obsługiwana przez Małżonkę, gdzie spalanie

w mieście na krótkich dystansach do 10 km ok 7-7.5 jesień/ zima, 6.5-7 lato/wiosna.

Poczytaj; Silnik 1.3TCe pierwsze wrażenia, opinie ,

Jest bardzo dużo tematów odnośnie wyboru auta na krótkie dystanse,

Warto, zobaczyć z jaka temperaturą silnika małżonka przejeżdża te 10 km.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wskazanym przez Ciebie linku, który cały przejrzałem pojawia się wiele różnych danych odnośnie spalania tej jednostki a większa część dyskusji odnosi się do trudnego dialogu 2-3 osób na temat awaryjności.

Zastanawiam się czy spalanie wspomnianego diesla będzie mniejsze w mieście na krótkich dystansach od spalania benzyny 1.3 115 km z uwzględnieniem negatywnego wpływu jazdy na krótkich dystansach dla obu aut. Jestem laikiem samochodowym, pytam mądrzejszych od siebie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, obie wersje 2018 kosztują w grandtour 57-59tys, przebieg na korzyść benzyny ( o połowę mniejszy) gdzie diesel 34 tys. właściwie wersje wyposażenia podobne diesel wersja Zen, benzyna wersja limited. Inna kwestia, że obecnie w ofercie nie ma wariantu Zen. to jest opcja wyższa czy niższa od limited?

1.5 l na korzyść dCI, czyli ile w mieście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, graba79 napisał:

1.5 l na korzyść dCI, czyli ile w mieście?

To zależy od miasta,

W Krakowie najlepiej jeździ się po mieście pomiędzy godz; 22,00 a 6,00,

Silnik diesla - na dystansie < 10 km, w zimie będzie cały czas niedogrzany,

Celuj w benzynę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie korzystając z https://www.spritmonitor.de/en/, wydaje mi się, że jeżdżąc 1.33 115 KM w 8 l w mieście się zmieszczę a taki poziom jest dla mnie akceptowalny.

Zastanawiam się jeszcze czy 115KM czy 130 KM pod kątem spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, graba79 napisał:

Dzięki za info, obie wersje 2018 kosztują w grandtour 57-59tys, przebieg na korzyść benzyny ( o połowę mniejszy) gdzie diesel 34 tys. właściwie wersje wyposażenia podobne diesel wersja Zen, benzyna wersja limited. Inna kwestia, że obecnie w ofercie nie ma wariantu Zen. to jest opcja wyższa czy niższa od limited?

1.5 l na korzyść dCI, czyli ile w mieście?

Wersja Limited jest nad wersją Zen, która jest dosyć uboga. Z tego co pamiętam, nie ma czujników deszczu, światła, parkowania, bezkluczykowego dostępu, czy automatycznej klimatyzacji, które powinny być w Limited.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, Sarna1 napisał:

Kto kupuje takie samochody w dzisiejszych czasach ? Chyba tylko jakieś najbiedniejsze floty dla Handlowców

Co masz na myśli, możesz rozwinąć myśl?!

Edytowane przez graba79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tutaj rozwijać.
W prawie już 2020 roku kupić tak biedna wersje samochodu (zen) to masochizm według mnie. 
technika idzie tak do przodu że dostęp bezkluczykowy, automatyczny ręczny, system hamowania przed przeszkodami lub pełne światła led to po prostu rzecz obowiązkowa w samochodzie który ma posłużyć pare lat. Telewizor w domu też masz jeszcze kineskopowy i używasz VHS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Sarna1 napisał:

A co tutaj rozwijać.
W prawie już 2020 roku kupić tak biedna wersje samochodu (zen) to masochizm według mnie. 
technika idzie tak do przodu że dostęp bezkluczykowy, automatyczny ręczny, system hamowania przed przeszkodami lub pełne światła led to po prostu rzecz obowiązkowa w samochodzie który ma posłużyć pare lat. Telewizor w domu też masz jeszcze kineskopowy i używasz VHS ?

Kupuje to na co mnie stać mądralo! Rozumiem, że to czym Ty jeździsz, fruwa?!  Tematem nie jest wyposażenie tylko różnica w spalaniu jakbyś nie doczytał Panie „dodatkowe wyposażenie”. To czy wybiorę zen, limited czy intense to już moja indywidualna sprawa i nic Tobie do tego. Milego wieczoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) miłego wieczoru również. Przemyśl zakup bo przy używanym aucie dodatkowe wyposażenie to groszowe sprawy. Przecież nie kupujesz nowego w którym musisz za wszystko dopłacać. 
Nie wspomnę o tym że przyjemniej jeździć autem wyposażonym w nowoczesne technologie, które umilają jazdę i pomagają komfortowo użytkować samochód. I już nie będę pisać o tym ze za pare lat jak będziesz chciał sprzedać obecnie kupowane auto to biedna wersja będzie baaardzo mocno odstawała od rynku. 
 

 

co do silnika, mam teraz benzynę dla żony i diesla dla siebie. Jeżeli cena jest ta sama bierz diesla. O wiele tańszy w użytkowaniu. W moim domu jest to 10l benzyny wobec 6 litrów ropy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Sarna1 napisał:

co do silnika, mam teraz benzynę dla żony i diesla dla siebie. Jeżeli cena jest ta sama bierz diesla. O wiele tańszy w użytkowaniu. W moim domu jest to 10l benzyny wobec 6 litrów ropy. 

Rzeczowa informacja, takie lubię. auto posiada chyba dość dobre wyposażenie

 https://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkaszczegoly/renault/megane/2018/34603#TAB2

https://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkaszczegoly/renault/megane/2018/32501#TAB2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sedan ma lepsze wyposazenie, ale zależy ci przecież na kombi. Na zdunka uważaj bo wiele jego aut to samochody po wypożyczalniach. Sprawdź kto był właścicielem. 
 

Bardzo polecam światła pure led. Naprawdę nieporównywalny komfort jazdy po zmroku. 
 

jeżeli stan tego auta jest taki jak w opisie kupiłbym to z poniższego ogłoszenia, ma też całkiem sprawny automat. 
 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-gt-line-1-5-dci-110km-przeb-33-tys-najbogatsza-wersja-z-salonu-renault-ID6CzxKn.html

 

jak się nie znasz na samochodach zawsze można podjechać do aso lub zamówić fachowca z np. Autotesto. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!