Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kasowanie adaptacji mapy paliwa 1.4 TCe


marsss

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy potrzebuję szybkiej i sprawdzonej informacji jak wyzerować adaptacje mapy paliwowej . Potrzebuję wrócić do stanu z fabryki żeby szybciej powstały poprawne korekty po regulacji luzu zaworów i wymianie mega rozciągniętego łańcuszka , żeby móc potem na nowo wyregulować LPG . Ktoś pomoże ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marsss napisał:

Potrzebuję wrócić do stanu z fabryki, żeby szybciej powstały poprawne korekty po ;

   - regulacji luzu zaworów,

  -  i wymianie mega rozciągniętego łańcuszka,

 żeby móc potem na nowo wyregulować LPG .

Należy zakręcić zawór na butli z gazem i przejechać ok; 100 km, przy założeniu że ;

    1/ wszystkie układy auta są OK,

    2/ instalacja lpg jest poprawnie zamontowana przez kumatego gazownika;

            -  gdyż regulacja luzów zaworowych świadczy o wadliwej instalacji /strojeniu lpg,

    3/ następnie;

          -  przy pomocy sondy  szerokopasmowej afr,

          -  pod obciążeniem w trasie podłączonej do wydechu,

          -   z udziałem kumatego instalatora,

          -   strojenie instalacji lpg.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale w tym silniku (niewiem jak w innych) nie da sie skasować korekt przez odpiecie akmulatora, korekty skasujesz PYCLIPEM na androida w module ecu jest zakladka korekty paliwowe  i dajesz resetuj i tyle minuta roboty ,ogolnie w tym motorze fabryczne korekty sa na   - 3.1 czyli delikatnie ba bogato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie są obecnie na- 10 też bym skasował w sumie... Gdzieś czytałem że odpiecie aku pomaga właśnie jako jedyne rozwiązanie. Tak się w reno zabezpieczyli przed wypaleniem zaworow i stopieniem tłoka lejac paliwa wiadrami. I stąd też jest potem spalanie 11 na 100 xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie zrobi fabrycznie przez zrzucenie klemy w Reno nawet przebiegi sie nie kasują czy stacje radiowe i ustawienia jedynie co to mu sie zegarek skasuje , po wyzerowaniu pyclipem korekta lift jest na 0 ale przejedziesz sie 20km na pb wejdzie na minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Należy zakręcić zawór na butli z gazem i przejechać ok; 100 km, przy założeniu że ;

    1/ wszystkie układy auta są OK,

    2/ instalacja lpg jest poprawnie zamontowana przez kumatego gazownika;

            -  gdyż regulacja luzów zaworowych świadczy o wadliwej instalacji /strojeniu lpg,

    3/ następnie;

          -  przy pomocy sondy  szerokopasmowej afr,

          -  pod obciążeniem w trasie podłączonej do wydechu,

          -   z udziałem kumatego instalatora,

          -   strojenie instalacji lpg.

 

 

Megi ma nalatane 230 tyś. , z czego 50 tyś. na LPG i nigdy wcześniej luz nie był sprawdzany . Okazało że się ssące były przy dolnej tolerancji poza dwoma zaworami z pierwszego cylindra których luz zszedł już o 0,05 poniżej dolnej granicy , stąd pomysł aby wszystkie wyregulować do górnej granicy ( zalecane przy LPG ) .

Nie wiem czy gazownik był kumaty , ale już sam montaż instalacji mi się nie podoba ( różne długości przewodów pomiędzy wtryskiwaczami a kolektorem )więc jutro podepnę interfejs i zobaczę jak wygląda mnożnik i korekty , spróbujemy poprawić a potem korekty na trasie zrobię , bo ciężko znaleźć dobrego gazownika w okolicy , zazwyczaj słyszę że Qbox nie potrzebuje żadnych regulacji , sam dobrze steruje jak nie wywala błędu , a Megi pali po 14 l LPG ( możliwe że rozciągnięty łańcuch też miał na to wpływ ) .

15 godzin temu, fullxda napisał:

Niestety ale w tym silniku (niewiem jak w innych) nie da sie skasować korekt przez odpiecie akmulatora, korekty skasujesz PYCLIPEM na androida w module ecu jest zakladka korekty paliwowe  i dajesz resetuj i tyle minuta roboty ,ogolnie w tym motorze fabryczne korekty sa na   - 3.1 czyli delikatnie ba bogato

Wiem że odpięcie aku nie zadziała w tym samochodzie , niestety nie mam CLIPa ale spróbuję przez PyRena znaleźć tą opcję . Swoją drogą zastanawia mnie czy korekty też się kasują przy kasowaniu jakiegoś błędu w układzie paliwowym np. po odpięciu na chwilę sondy ?

 

Przy okazji zapytam czy jest możliwość wgrania poprawionej mapy do tego sterownika po 2010 domowym sposobem , czy zostaje tylko odpłatna wizyta w ASO ?

Edytowane przez marsss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz złe luzy zaworowe to czym prędzej do mechanika na regulacje wymianę szklanek bądż szlifowanie chyba że chcesz za niedługo głowicę robić ;regulacja luzów zaworowych to w silnikach bez hydro popyhaczy normalna czynność eksploatacyjna nawet bez jazdy na lpg , łańcuch nie ma nic do spalania łańcuch napędza wałki rozrządu chyba że jest tak rozciągnięty że zaburza fazy rozrządu ale takie przypadki są rzadkie i napinacz swoja robotę robi napinając łańcuszek by był naciągnięty , jak chcesz poprawna regulacje lpg szukaj kogoś z sonda afr tylko wtedy masz pewność ze w open look jak sonda nie pracuje tylko samochód leje pb ze sztywnej mapy pb w sterowniku a przeważnie producenci niepotrzebnie zalewają te granice nadmiernie paliwem wtedy te okolice wyreguluje ci gazownik z sondą afr w wydechu. W pętli zamkniętej cloosed loop sterownik pilnuje dawki paliwa jak masz za ubogo albo za bogato  to korektę lift będzie dopasowywał tak  żeby dążyć do fabryki czyli jak najbliżej zera a w rzeczywistości lekko na bogato;  jak nie będzie w stanie korygować i korekty wyjdą poza zakres nie wiem jak jest w tym silniku czy do 25 czy do 50 to wywali ci checka że dawka paliwa jest nieprawidłowa i wyszła poza zakres ,ja w swoim samochodzie mam korektę lift na +3,1 ponieważ gazownik z sondą afr stwierdził że niepotrzebnie renault  przelało pb za dużo w pętli otwartej i niepotrzebnie samochód więcej pali a niekoniecznie ma więcej mocy w fabryce afr schodzi poniżej 10,5   a to już jest przelane w trupa po regulacji mam teraz afr na poziomie 11,8 1 ale ta wartość delikatnie się zmienia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fullxda napisał:

Jak masz złe luzy zaworowe to czym prędzej do mechanika na regulacje wymianę szklanek bądż szlifowanie chyba że chcesz za niedługo głowicę robić ;regulacja luzów zaworowych to w silnikach bez hydro popyhaczy normalna czynność eksploatacyjna nawet bez jazdy na lpg , łańcuch nie ma nic do spalania łańcuch napędza wałki rozrządu chyba że jest tak rozciągnięty że zaburza fazy rozrządu ale takie przypadki są rzadkie i napinacz swoja robotę robi napinając łańcuszek by był naciągnięty , jak chcesz poprawna regulacje lpg szukaj kogoś z sonda afr tylko wtedy masz pewność ze w open look jak sonda nie pracuje tylko samochód leje pb ze sztywnej mapy pb w sterowniku a przeważnie producenci niepotrzebnie zalewają te granice nadmiernie paliwem wtedy te okolice wyreguluje ci gazownik z sondą afr w wydechu. W pętli zamkniętej cloosed loop sterownik pilnuje dawki paliwa jak masz za ubogo albo za bogato  to korektę lift będzie dopasowywał tak  żeby dążyć do fabryki czyli jak najbliżej zera a w rzeczywistości lekko na bogato;  jak nie będzie w stanie korygować i korekty wyjdą poza zakres nie wiem jak jest w tym silniku czy do 25 czy do 50 to wywali ci checka że dawka paliwa jest nieprawidłowa i wyszła poza zakres ,ja w swoim samochodzie mam korektę lift na +3,1 ponieważ gazownik z sondą afr stwierdził że niepotrzebnie renault  przelało pb za dużo w pętli otwartej i niepotrzebnie samochód więcej pali a niekoniecznie ma więcej mocy w fabryce afr schodzi poniżej 10,5   a to już jest przelane w trupa po regulacji mam teraz afr na poziomie 11,8 1 ale ta wartość delikatnie się zmienia .

Nie doczytałes, szklanki już wymieniłem i regulacja mieści się przy górnym  zakresie. 

Co do łańcuszka to miał wpływ, napinacz się opar poprzez łancuszek o cokół śruby z aluminiowej pokrywy ( 3mm wytarty rowek) i nie spełniał swojej funkcji, w dodatku tak duże rozciagniecie na pewno powodowało opóźnienie wałków, o ile dolotowy skoryguje fazator to wydechowego już nie. 

Gazowników z AFRem jak na lekarstwo, do najbliższego sprawdzonego mam ponad 100km, na pewno tam z czasem zawitam ale do tego czasu sam ile się da muszę poprawić po tym który to montowal ( o ile będzie taka potrzeba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marsss napisał:

Nie doczytałeś, szklanki już wymieniłem i regulacja mieści się przy górnym  zakresie. 

 

Jeżeli instalacja LPG byłaby prawidłowo wystrojona, to nie byłoby problemu z luzami zaworowymi,

Poprawny montaż instalacji LPG to ;

   1/ wtryski w pozycji pionowej,

   2/ wtryski zamontować pojedynczo, dzięki czemu ;

         a/ można użyć krótszych wężyków pomiędzy kolektorem a wtryskami,

         b/ można wtryski ładniej i sensowniej ułożyć,

  3/ wiercenia na zdjętym kolektorze ssącym;

        a/ żeby wióry nie poleciały do wnętrza silnika,

        b/ wtryski ( dysze ) LPG były jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych ,

        c/ wszystkie dysze wkręcone w kolektor żeliwny ;

             1/  powinny znajdować się jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych,

             2/  z podobnym kątem jak wtryski benzynowe,

             3/  skierowane w stronę zaworów dolotowych, tak ;

             4/  by wtryskiwacz LPG jak najlepiej odwzorowywał pracę wtryskiwacza PB,

 4/ wężyki;

       a/ krótkie rzędu 5-6 cm pomiędzy wtryskami a dyszami,

       b/ wężyki równej długości ,

       c/ średnica wężyków LPG do kolektora ssącego : 3 mm albo 4 mm,

5/ instalacja dobrze zestawiona, starannie zamontowana i wyregulowana

       a/ nie wymaga ponownych regulacji ,

       b/ podstawa to ;

            - kumaty gazownik,

            - zestrojenie, najlepiej  pod obciążeniem w czasie jazdy przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR.

4 godziny temu, marsss napisał:

Co do łańcuszka to miał wpływ, napinacz się opar poprzez łancuszek o cokół śruby z aluminiowej pokrywy ( 3 mm wytarty rowek) i nie spełniał swojej funkcji, w dodatku tak duże rozciagniecie na pewno powodowało opóźnienie wałków, o ile dolotowy skoryguje fazator to wydechowego już nie. 

6/ Rozciągnięty łańcuch rozrządu,

     a/ który ociera już o pokrywę głowicy i rozrządu,

     b/ to koniecznie wymienić rozrząd,

7/ Po wymianie rozrządu obowiązkowo wymienić olej i filtr oleju ;

     a/ kumaty mechanik zaleci płukankę silnika,

     b/ żeby opiłki nie pływały po całym silniku z olejem,

     c/ bo może być problem z panewkami, wałkami w głowicy, łożyskowaniem turbiny,

     d/ należy zamontować silny magnes neodymowy na korek spustowy,

     e/ olej zmieniać co ok; 10.000 km ;

           -  proponuje Valvoline Syn Power 5W40,

           - oraz markowy filtr oleju ; mann, knecht, purflux.

 

 

   

 

  • Zmieszany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli instalacja byłaby prawidłowo wystrojona nie byłoby problemu z luzami zaworowymi? kolego większej głupoty nie słyszałem ! tak samo mogą luzy zaworowe się zmniejszyć- zwiekszyć jeżdżac tylko na pb to normalna sprawa w eksploatacji silnika , nawet w instrukcji obsługi serwisowej producent nakazuje sprawdzać luzy w tym silniku co 60 tys. km . Ale się teraz roześmiałem .

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ wtryski w pozycji pionowej,

Zgodnie z zaleceniem producenta niema znaczenia w jakiej pozycji będą zamontowane AC W03 , oczywiście nie będę polemizował bo nie jestem instalatorem .

27 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

4/ wężyki;

       a/ krótkie rzędu 5-6 cm pomiędzy wtryskami a dyszami,

       b/ wężyki równej długości ,

       c/ średnica wężyków LPG do kolektora ssącego : 3 mm albo 4 mm,

Są krótkie , tyle że różnią się długościami , mają od 7cm do 10cm .Średnica wężyków to 5mm , bo na takie są oryginalne końcówki we wtryskiwaczach .

Oczywiście i tak będę to poprawiał po swojemu , łącznie z dołożeniem zasilania LPG od drugiej strony listwy .

31 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

6/ Rozciągnięty łańcuch rozrządu,

     a/ który ociera już o pokrywę głowicy i rozrządu,

     b/ to koniecznie wymienić rozrząd,

7/ Po wymianie rozrządu obowiązkowo wymienić olej i filtr oleju ;

     a/ kumaty mechanik zaleci płukankę silnika,

     b/ żeby opiłki nie pływały po całym silniku z olejem,

     c/ bo może być problem z panewkami, wałkami w głowicy, łożyskowaniem turbiny,

     d/ należy zamontować silny magnes neodymowy na korek spustowy,

     e/ olej zmieniać co ok; 10.000 km ;

           -  proponuje Valvoline Syn Power 5W40,

           - oraz markowy filtr oleju ; mann, knecht, purflux.

Co do łańcuszka to oczywiste że już wymieniłem , płukanka zrobiona ale i tak po zimie zrzucę miskę i sprawdzę jak wygląda smok . Magnes neodymowy chyba tu nie pomoże , jeszcze nie widziałem żeby przyciągał aluminium .Olej zawsze max co 8 tyś . lub przed zimą , oczywiście Elf 5w-40 SXR , filtr zawsze oryginał Renault .

 

A teraz wrzucę zrzuty z Pyrena , może ktoś oceni .

Zrobione świeżo po poleceniu skasowania korekt .

korekty1.thumb.jpg.b74da61c010450b6d3f6c765da02f7fd.jpgkorekty2.thumb.jpg.3717374d7d78380ec02ce7f8e7f35190.jpgkorekty3.thumb.jpg.c749622cdc588a7c8fc051a74535b6ae.jpgpage1.thumb.jpg.b329e0c4bb43d9af08ec7d812350636b.jpgpage2.thumb.jpg.a513ccf630e3a693a86c916ec01b7262.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, fullxda napisał:

nawet w instrukcji obsługi serwisowej producent nakazuje sprawdzać luzy w tym silniku co 60 tys. km . Ale się teraz roześmiałem .

A gdzie napisałem, że nie należy sprawdzać luzów zaworowych,

Jazda z prawidłowo zestrojoną instalacją LPG, nie powoduje niczego złego ani z głowicami, ani z zaworami,

Poczytaj, uwagi kolegi witman czy innych użytkowników o instalacjach lpg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, fullxda napisał:

Nic sie nie zrobi fabrycznie przez zrzucenie klemy w Reno nawet przebiegi sie nie kasują czy stacje radiowe i ustawienia jedynie co to mu sie zegarek skasuje , po wyzerowaniu pyclipem korekta lift jest na 0 ale przejedziesz sie 20km na pb wejdzie na minus.

Nie umiem znaleźć tego parametru w Pyrenie czy ddt4all , albo jest podany w innej wartości i go nie widzę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!