Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik leje olejem Megane II 1.9 dCi


daro96

Rekomendowane odpowiedzi

IMG_20200101_170123.thumb.jpg.1aab6812854b54b673878d80d42dcfac.jpg

Witam 

wszystkich

Mam problem z wyciekającym olejem u góry silnika, z tygodnia na tydzień silnik co raz mocniej jest zalany. Olej ubywa, muszę dolewać co jakiś czas, może ktoś miał z was taki problem i mógłby coś podpowiedzieć ? 

 

Zdjęcia w załączeniu 

IMG_20200101_170131.jpg

Edytowane przez daro96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

na pierwszy rzut oka masz do wymiany uszczelkę pod tym metalowym deklem ( uszczelka pokrywy wałka rozrządu ).

Wymiana jest prosta - odpinasz przewody ( kostki ) od wtryskiwaczy, bierzesz klucz bodajże T30 i odkręcasz 3 czarne śruby na tej pokrywie.

Zdejmujesz uszczelkę, wszystko dokładnie myjesz zmywaczem do hamulców ( najszybsza opcja ), sprawdzasz czy nigdzie nie zostały resztki tej uszczelki.

Dokładnie zakładasz nową uszczelkę ( musi ona trafić w swoje rowki - ona jest jednostronna tzn. tylko jedna strona pasuje w ten rowek ). Następnie zakładasz pokrywę i dokręcasz śruby oraz podpinasz odpięte przewody od wtryskiwaczy.

 

U mnie niestety te śruby od pokrywy nie trzymały jej w ogóle ( ktoś je przede mną przekręcił ). Zmieniłem je na bodajże M6 - ważne aby nowe śruby miały gwint drobnozwojny ( tzn. mają się lekko wkręcać ) i nie były dłuższe od oryginałów. Do tego dobierz odpowiednie podkładki i skręć z wyrzuciem.

 

Po skończeniu, wymyj wszystko dokładnie zmywaczem do hamulców ( tak aby było czysto poniżej uszczelki i powyżej ) i pojeździj kilka dni. Potem sprawdź czy nowa uszczelka Ci nie przecieka ( może być niedokładnie założona bądź pokrywę za słabo dokręcisz ). Jeśli coś innego Ci przecieka to dopiero po wymianie uszczelki i posprzątaniu zauważysz.

 

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka dekla zaworów - ELRING USZCZELKI DEKLA ZAWOR o nr 736.190

 

Jednak pod tym deklem masz szkielet który utrzymuje wałek rozrządu - ten szkielet orginalnie jest zamontowany na specjalnej paście ( uszczelka w płynie wystarczy tylko trzeba dobrze zetrzeć poprzednią pastę, wszystko odtłuścić i nałożyć bardzo cienko ) i tam się nie znajduje żadna uszczelka.

 

Zabrudzenie na około dekla zaworów jednoznacznie pokazuje, że uszczelka Ci nie trzyma. Może za słabo przykręciłeś śruby dekla albo gwinty są zerwane ?

 

Gdyby było to coś innego ( np. ten szkielet trzymający wałek rozrządu ) to wycieki nie byłyby wszędzie rozproszone tylko zlewały by się po ściankach.

Edytowane przez kamilkulig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę pokrywy zaworów wymieniał mi mechanik i twierdził, że nie jest zniszczona zbytnio ale kazałem mu wymienić, także nie wiem jak to było robione i jak to tam wyglądało.. więc dziwna sprawa trochę, bo ogólnie jak mi się zaczął ten olej tak wylewać to pierwsza myśl była uszczelka pokrywy zaworow, wymieniona i dalej to samo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem mechanik spier.. swoją robotę. Może to być kwestia przekręconych gwintów ( łatwo ten gwint zerwać ) i stąd takie wycieki mimo nowej uszczelki.

Możesz podjechać do jakiegoś marketu budowlanego i kupić podobną śrubę do tych orginalnych (  wcześniej ją sobie wykręć - bodajże TORX 30 albo 40 ). Nie musisz mieć tutaj stali o wyższej klasie ( w sklepach zazwyczaj znajdziesz 5.8, wzmacniana stal to 10.9 ). Dobierz komplet nowych śrub ( M6 z tego co pamiętam, gwint drobnozwojny koniecznie ) oraz podkładek na tyle szerokich jak kołnierze tych oryginalnych śrub. Zapłacisz za to grosze, potem dokręć z wyczuciem te śruby ( lepiej dokręć na 2 razy - pamiętaj abyś dokręcał po troszkę każdą z osobną a nie najpierw jedną na maxa a potem kolejne bo możesz uszkodzić uszczelkę ).

 

Z tego co pamiętam, to w Obi takie śruby bez najmniejszego problemu dorwałem, ale jak masz w okolicy u siebie sklep, który typowo zajmuje się śrubami to udaj się do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm czyli mówisz, że to na 100% będzie ta uszczelka ? Jestem trochę laikiem w takich sprawach, myślisz że samemu uda mi się to ogarnąć czy lepiej do kogoś zawieźć ? Tylko kwestia tego znowu czy inny mechanik znowu tego nie spieprzy a w moim mieście ciężko o dobrego mechanika.. a olej tak leje, że aż mi szkoda silnika :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia jednoznacznie na to wskazuje. Możesz na początek spróbować dokręcić te 3 czarne śruby. Jeśli będą się w kółko kręcić to masz zerwany gwint.

Pod tym deklem pod ciśnieniem natryskiwany jest olej na pracujący wałek rozrządu stąd wszystko na około masz tak zalane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!