Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5dci diagnoza wtryskiwacza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum,

 

mam w mojej megance nastepujacy problem: ciezkie zapalanie w zimie, nierowna praca po zapaleniu, sporadycznie wyrzucany "Injection fault".

Podejrzewam wtryskiwacz, wg dokumentow ktore mam do auta 3 były wymieniane.

 

Wizualnie nie jestem ich w stanie odroznic, i tu pytanie:  jak zdiagnozować uszkodzony wtryskiwacz.

W Autocom w korektach wtryskiwaczy pokazuje mi jakies dziwne wartosci.

Indywidualna korekcja wtryskiwacza, C2I cylinder 1 D8460C2142025291
Indywidualna korekcja wtryskiwacza, C2I cylinder 2 604A53A33DFA30EF
Indywidualna korekcja wtryskiwacza, C2I cylinder 3 5C4E13E242065051
Indywidualna korekcja wtryskiwacza, C2I cylinder 4 D8460C2142025291

 

 

Wrzucam logi z Autocom - bledy i parametry czasu rzeczywistego.

Co mi sie rzuca w oczy - prosze o komentarz czy to norma:

 

- temp. paliwa 111stopni, nic nie zmienia odlaczenie czujnika ani zmostkowanie wiązki

- stoi wskazanie przeplywomierza na 800 mg/cp

- wyrzucony blad DF772

1.pdf Renault Marcin.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autocom pokazał wpisane indywidualne kody korekt C2I. W tym silniku korekty wtrysku nie są odczytywane. Najprościej zdiagnozować wtryskiwacze robiąc test przelewów. Popatrz na YT jak to zrobić. 5 minut roboty i sporo się dowiesz o wtryskiwaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry wtryskiwaczy i pracy silnika są wzorowe. Przepływomierza powietrza ten silnik nie posiada stąd takie wskazanie a temperatura paliwa jest czasem wadliwie pokazywana, chyba zależy od interfejsu. Ciężkie odpalanie i nierówna praca to mogą być świece lub powietrze w przewodach paliwowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz ciężkiego palenia nierówno pracuje na wolnych obrotach i wyrzuca czasem stop-injection fault podczas jazdy.

 

Jak sprawdzić swiece?

Kontrolka świeci się chwilę i gaśnie.

Miernikiem napięcia pokazuje mi tam cały czas jakieś napięcie. 

 

Jak od powietrza się ten układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomierzylem opornosc świec zarowych wyszło wzorcowo.

Auto ciężko pali zimne, po zapaleniu przez kilkanaście sekund pracuje bardzo nierówno jakby na 3 cylindry.

Po tym czasie uspokaja się, pozostaje nierówna praca na biegu jalowym,  telepie budą. 

 

Co ciekawe, trzęsie się na jalowym nawet przy całkowitym nagrzaniu.  Po zgaszeniu ciepłego na kilkanascie minut zapala i chodzi równo...

 

Co to może być za franca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!