Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Syczenie z baku paliwa lub jego okolic


Rekomendowane odpowiedzi

Wężyk od kolektora do elektrozaworu jest drożny. Po odpaleniu silnika gdy ściągnę ten wężyk wyraźnie czuć ssanie i silnik dostaje większych obrotów. Gdy używałem kompresora przewody były odpięte od pochłaniacza. Pracuję w firmie motoryzacyjnej na literę D, właśnie przy produkcji pochłaniaczy par paliwa, tam użycie kompresora niczego w pochłaniaczach nie uszkadza. 

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kaczor89 napisał:

Po odpaleniu silnika gdy ściągnę ten wężyk wyraźnie czuć ssanie i silnik dostaje większych obrotów.

1/ Wszelkie łączenia wężyków muszą być szczelne,

2/ Elektryczna usterka elektrozaworu pochłaniacza par benzyny ;

          -  sygnalizowane jest przez kontrolkę wtrysku,

3/ Na biegu jałowym elektrozawór - jest zamknięty,

4/ Elektrozawór posiada ciągłe zasilanie 12 V z przekaźnika wtrysku, po załączeniu zapłonu;

      a/  przeczyścić styki elektrozaworu ,

      b/  podając mu napięcie między styki 12 V, ( po wypięciu z układu ) sprawdzić;

              -  czy otwiera się i zamyka zawór ,

              -  oporność na pinach powinna być ok; 26  +/- 4 Ohm - przy 20 C,

5/ Po rozgrzaniu silnika ( .> 60 C ) i pod obciążeniem ;

       - elektrozawór pochłaniacza dostaje masę przez sterownik silnika,

            - łączy pochłaniacz z kolektorem ssącym,

            - opary benzyny są spalane w silniku.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę. Podpowie mi ktoś gdzie znajdę drugie końce przewodów pochłaniacza par paliwa? Ten do elektrozaworu mam zlokalizowany. Pytanie który idzie do baku, i gdzie idzie ten trzeci. Zdjęcie z internetu dla przykładu ale mam taki sam kanister. Z góry dziękuję za podpowiedzi. 

Screenshot_20200819_213110.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że ten trzeci jest podłączony z jednej strony do pochłaniacza a z drugiej po prostu gdzieś się kończy i zasysa powietrze? Nie jest nigdzie podłączony? 

Po wymianie pompy odgłos z okolic baku się zmienił, widocznie tak słychać pracę pompy. Ale teraz auto stało sobie na wolnych obrotach a ja nasłuchiwałem w okolicach baku od tyłu auta. I słychać co jakiś czas jakby coś tam się skraplało i kapało do środka. Nie wiem czy ten odgłos kapania pochodzi z baku czy z wydechu. Zastanawia mnie czy to normalne. Jutro nagram film i wrzucę do wątku jakie to odgłosy. 

Edytowane przez Kaczor89
Kolejne objawy wykryte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyszedł elektrozawór. Przed wymianą powąchałem go, nic nie wyczułem. Założyłem go, przejechałem się, wymontowałem i znowu powąchałem. Tym razem było wyraźnie czuć benzynę. Czyli chyba wyciąga opary. Z tym, że jak auto pochodzi na wolnych na postoju i po jakimś czasie wcisnę klapkę wlewu to ciśnienie ucieka wlewem, słychać fuknięcie. Z tym, że pisaliście, że na biegu jałowym ten zawór jest zamknięty. Więc dochodzę do wniosku, że to chyba tak musi być?

22 godziny temu, aniewa napisał:

Na rysunku masz schemat podłączenia pochłaniacza.

image.thumb.png.da906008c053011754fc6908c461860e.png

Ewentualnie taki układ

image.thumb.png.6450cb701faf305496a7b7b3f13f4c4a.png

U mnie wygląda to podobnie do tego układu, jednak zaznaczony przewód nie jest tak jak na zdjęciu krótki i po prostu kończący się gdzieś po drodze, tylko wchodzi gdzieś do góry. Stąd moje pytanie, czy drugi koniec jest gdzieś połączony, czy poprostu się kończy gdzieś tam pod podwoziem i wydala powietrze? 

IMG_20200821_181842.png

Pytanie o tą rurkę nie aktualne. Ma ona koło 20cm długości, jest drożna. Drugi koniec był wciśnięty gdzieś w górze, chyba żeby nie zaciągnęło wody. A ciśnienie w baku raz jest, raz nie ma. Z elektrozaworu czuć benzynę. Nie wiem już co dalej z tym zrobić, może pochlaniacz jest do wymiany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Moje auto to laguna 2.0T 170km. z 2005 roku. Zawsze po dluzszym postoju ciężko pali. LPG wyeliminowałem po wiomiesiecznych sprawdzeniach i kontrolach na warsztatach. Nie ma błędów. Jak odpali to później nie mam problemu. Pali za każdym razem. Na przewodzie paliwowym mam zaworek zwrotny przed szyna paliwowa. Czy to może być elektrozawór par paliwa? A może nie trzymają wtryski benzyny? W baku mam zawsze około połowę Pb. Jakieś sugestie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rybaryba napisał:

Moje auto to laguna 2.0T 170km. z 2005 roku.

Zawsze po dluzszym postoju ciężko pali.

LPG wyeliminowałem po wiomiesiecznych sprawdzeniach i kontrolach na warsztatach. Nie ma błędów.

Jak odpali to później nie mam problemu.

Zakręć gaz na butli i pojeździj na samej benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręć gaz i dzisiaj pojeżdzij tylko na pb i zobacz czy rano są dalej problemy z odpalaniem jak będzie wszystko wporządku to prawdopodobną przyczyną mogą być puszczające wtryski lpg chodzi o to że po jeżdzie po dłuższym postoju np. przez noc przez uszkodzony wtrysk,wtryski lpg gaz dostaje się do kolektora ssącego i rano zamiast powietrza w kolektorze jest lpg i silnik kręci zanim tego gazu nie przepali jak juz kręceniem usunie lpg z kolektora ma powietrze i wtedy mieszanka paliwowo-powietrza pozwala na zaplon .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!