Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Syczenie z baku paliwa lub jego okolic


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Mam podobny objaw, nie wygląda to na pompę. W 1.6 nie ma powrotu nadmiaru paliwa do zbiornika. Jedyne co tam może syczeć to powrót oparów paliwa. Muszę nad tym pomyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Dnia 23.03.2020 o 14:57, Kaczor89 napisał:

po odłączeniu wtyczki od pompki paliwa ten odgłos znika

1/ Pompa paliwa, pobierając paliwo wytwarza podciśnienie w zbiorniku,

2/ Benzyna nagrzewając się od ;

     - wydechu,

     - pracującej pompy, 

    -  wysokiej temperaturze zewnętrznej,

    -  wytwarza opary benzyny,

3/ Aby temu przeciwdziałać, jest układ oparów par paliwa,

4/ Nieprawidłowe działanie układu pochłaniacza par paliwa to ;

     - syczenie przy odkręcaniu korka wlewu paliwa,

     - zapach benzyny,

     - niestabilność obrotów na biegu jałowym,

     - trudności w zapalaniu silnika,

     - gaśnięcie po zapaleniu,

5/ Proponuje ;

   -  kontrole stanu wężyków, przewodów paliwowych aby były szczelne i drożne oraz poprawnie zamocowane,
    -  sprawdzić elektrozawór oraz filtr węglowy, czy nie są uszkodzone, 
    -  sprawdzić złącza elektryczne elektrozaworu, sterownika ; Kontakt 60.  

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za wskazówki i wyczerpującą odpowiedź. Na matki boskiej pieniężnej samochód leci do mechanika bo tych usterek się trochę uzbierało. Przynajmniej będę wiedział na co go nakierować. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór pochłaniacza par paliwa znajduje się po lewej stronie komory silnika, tuż przy rurce alu od klimy. Jeżeli zawór byłby cały czas otwarty/uchylony to mogą być podwyższone obroty biegu jałowego, ale nie koniecznie bo nastawnik przepustnicy może ten dopływ powietrza skorygować. Ale warto po rozgrzaniu silnika na to zwrócić uwagę. Niesprawność zaworu można sprawdzić odpinając dolny wężyk od zaworu. Jeżeli na pracującym silniku, na wolnych obrotach, wyczujesz ssanie to oznacza, że zawór jest niesprawny. Można go wyczyścić. Jeżeli jest nieszczelny to pod samochodem może być słychać zasysane powietrze przez wystający wężyk od zbiornika pochłaniacza par paliwa. Sytuacja może być niebezpieczna bo wjeżdżając w głęboką kałużę może zassać wodę. To syczenie, wg mnie, może też pochodzić od nieszczelnego wydechu.

Jeżeli syczenie ucicha po odłączeniu pompy paliwa to czy nie wycieka paliwo?

Auto jest z gazem? Trzeba pomyśleć o wymianie pompy paliwa. Prawidłowo odpala? Ma kopa na benzynie (chwilowe powyżej 20 kilku litrów)?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem wycieku paliwa. Auto z reguły odpala prawidłowo, jednak zdarza się, że gdy np po postoju odpalę samochod, wyjadę z garażu kilka metrów, zgaszę je (po jakichś 5 minutach pracy, może mniej) to rozrusznik kręci odrobinę dłużej (może 2 sekundy) tak jakby się zalewała. Po odpaleniu po postoju auto zawsze ma około 1000-1100 obrotów na biegu jałowym, obroty stopniowo spadają w ciągu kilku minut i są potem stabilne na poziomie około 700. Odkąd mam to auto, po postoju gdy je odpalę i stoi sobie na wolnych to czuć nieco benzynę. Auto bez gazu. Buta na benzynie ma tak od 2500 obrotów wzwyż. Chwilowego spalania nie monitorowałem ale jutro to sprawdzę. Jeśli będzie 20 wzwyż to dobrze czy nie bardzo? 

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Zawór pochłaniacza par paliwa znajduje się po lewej stronie komory silnika, tuż przy rurce alu od klimy.

Strona pasażera, to jest strona prawa, 

Kierownica/kierowca jest po lewej stronie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kaczor89 napisał:

Odkąd mam to auto, po postoju gdy je odpalę i stoi sobie na wolnych to czuć nieco benzynę.

 

Żeby nie wchodzić w koszty naprawy (wymiany)pochłaniacza par paliwa zrób w korku wlewu otwór wiertełkiem np Ø 1 mm i problem z syczeniem i zapachem pb zniknie.

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sylwekdm napisał:

zrób w korku wlewu otwór wiertełkiem np Ø 1 mm i problem z syczeniem i zapachem pb zniknie.

Jest to negatywny sposób rozwiązania problemu,

Nadszedł czas, aby działać pro-ekologicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie trochę to potrwało ale jakiś postęp jest. Otóż wymieniłem pompę paliwa na SKV zamiennik. Syczenie znikło, lecz odgłos nadal jest słyszalny, jest to odgłos pracy pompy paliwa. Został problem ciśnienia przy odkręcaniu baku. Wyjmowalem pochlaniacz, jest cały ale coś w nim grzechocze. Psikalem kompresorem w niego i jest drożny. Sprawdzałem też kompresorem przewody od pochłaniacza do elektrozaworu i od pochłaniacza do baku, są drożne. Odpowietrzenie przy wlewie paliwa chyba też. Może trzeba wymienić elektrozawor? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kaczor89 napisał:

Sprawdzałem też kompresorem przewody od pochłaniacza do elektrozaworu i od pochłaniacza do baku, są drożne.

Odpowietrzenie przy wlewie paliwa chyba też.

Może trzeba wymienić elektrozawor? 

Należy sprawdzić drożność wężyka od elektrozaworu do kolektora ssącego;

   - raczej nie za pomocą kompresora,

   - użycie kompresora mogło uszkodzić elementy układu pochłaniacza,

   - wężyki muszą być drożne i szczelne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!