Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kaczor89

Megane II phII Syczenie z baku paliwa lub jego okolic

Recommended Posts

Mam podobny objaw, nie wygląda to na pompę. W 1.6 nie ma powrotu nadmiaru paliwa do zbiornika. Jedyne co tam może syczeć to powrót oparów paliwa. Muszę nad tym pomyśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jdmis napisał:

Jedyne co tam może syczeć to powrót oparów paliwa.

Bardzo dobry kierunek działań.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Więc jak ten powrót oparów syczy z okolic baku to coś jest nie tak? Dodam, że po odłączeniu wtyczki od pompki paliwa ten odgłos znika

Edytowano przez Kaczor89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2020 o 14:57, Kaczor89 napisał:

po odłączeniu wtyczki od pompki paliwa ten odgłos znika

1/ Pompa paliwa, pobierając paliwo wytwarza podciśnienie w zbiorniku,

2/ Benzyna nagrzewając się od ;

     - wydechu,

     - pracującej pompy, 

    -  wysokiej temperaturze zewnętrznej,

    -  wytwarza opary benzyny,

3/ Aby temu przeciwdziałać, jest układ oparów par paliwa,

4/ Nieprawidłowe działanie układu pochłaniacza par paliwa to ;

     - syczenie przy odkręcaniu korka wlewu paliwa,

     - zapach benzyny,

     - niestabilność obrotów na biegu jałowym,

     - trudności w zapalaniu silnika,

     - gaśnięcie po zapaleniu,

5/ Proponuje ;

   -  kontrole stanu wężyków, przewodów paliwowych aby były szczelne i drożne oraz poprawnie zamocowane,
    -  sprawdzić elektrozawór oraz filtr węglowy, czy nie są uszkodzone, 
    -  sprawdzić złącza elektryczne elektrozaworu, sterownika ; Kontakt 60.  

 

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za wskazówki i wyczerpującą odpowiedź. Na matki boskiej pieniężnej samochód leci do mechanika bo tych usterek się trochę uzbierało. Przynajmniej będę wiedział na co go nakierować. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawór pochłaniacza par paliwa znajduje się po lewej stronie komory silnika, tuż przy rurce alu od klimy. Jeżeli zawór byłby cały czas otwarty/uchylony to mogą być podwyższone obroty biegu jałowego, ale nie koniecznie bo nastawnik przepustnicy może ten dopływ powietrza skorygować. Ale warto po rozgrzaniu silnika na to zwrócić uwagę. Niesprawność zaworu można sprawdzić odpinając dolny wężyk od zaworu. Jeżeli na pracującym silniku, na wolnych obrotach, wyczujesz ssanie to oznacza, że zawór jest niesprawny. Można go wyczyścić. Jeżeli jest nieszczelny to pod samochodem może być słychać zasysane powietrze przez wystający wężyk od zbiornika pochłaniacza par paliwa. Sytuacja może być niebezpieczna bo wjeżdżając w głęboką kałużę może zassać wodę. To syczenie, wg mnie, może też pochodzić od nieszczelnego wydechu.

Jeżeli syczenie ucicha po odłączeniu pompy paliwa to czy nie wycieka paliwo?

Auto jest z gazem? Trzeba pomyśleć o wymianie pompy paliwa. Prawidłowo odpala? Ma kopa na benzynie (chwilowe powyżej 20 kilku litrów)?

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie zauważyłem wycieku paliwa. Auto z reguły odpala prawidłowo, jednak zdarza się, że gdy np po postoju odpalę samochod, wyjadę z garażu kilka metrów, zgaszę je (po jakichś 5 minutach pracy, może mniej) to rozrusznik kręci odrobinę dłużej (może 2 sekundy) tak jakby się zalewała. Po odpaleniu po postoju auto zawsze ma około 1000-1100 obrotów na biegu jałowym, obroty stopniowo spadają w ciągu kilku minut i są potem stabilne na poziomie około 700. Odkąd mam to auto, po postoju gdy je odpalę i stoi sobie na wolnych to czuć nieco benzynę. Auto bez gazu. Buta na benzynie ma tak od 2500 obrotów wzwyż. Chwilowego spalania nie monitorowałem ale jutro to sprawdzę. Jeśli będzie 20 wzwyż to dobrze czy nie bardzo? 

Edytowano przez Kaczor89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Im więcej chwilowego spalania przy przeciążeniu tym lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Zawór pochłaniacza par paliwa znajduje się po lewej stronie komory silnika, tuż przy rurce alu od klimy.

Strona pasażera, to jest strona prawa, 

Kierownica/kierowca jest po lewej stronie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
8 godzin temu, Kaczor89 napisał:

Odkąd mam to auto, po postoju gdy je odpalę i stoi sobie na wolnych to czuć nieco benzynę.

 

Żeby nie wchodzić w koszty naprawy (wymiany)pochłaniacza par paliwa zrób w korku wlewu otwór wiertełkiem np Ø 1 mm i problem z syczeniem i zapachem pb zniknie.

 

Edytowano przez sylwekdm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A potem buuum :) otwarty bak to proszenie się o kłopoty. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, sylwekdm napisał:

zrób w korku wlewu otwór wiertełkiem np Ø 1 mm i problem z syczeniem i zapachem pb zniknie.

Jest to negatywny sposób rozwiązania problemu,

Nadszedł czas, aby działać pro-ekologicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...