Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[MIV] Zadrapane podwozie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Dziś żona jeżdżąc samochodem w jakiś sposób najechała na krawężnik no i zadrapała podwozie po prawej stronie samochodu w okolicy przedniego koła. Jest to widoczne na załączonych zdjęciach. Dodatkowo lekkiemu wybrzuszeniu uległ próg, co jest widoczne na ostatnim zdjęciu w zielonej ramce.

Mam kilka pytań:

1. Czy po zdjęciach wygląda to na coś poważnego?

2. Wiecie może co w takiej sytuacji najlepiej zrobić?

3. Można spokojnie jeździć z takimi zadrapaniami i się nie przejmować czy lepiej zgłosić się z nimi do ASO w celu diagnozy i ewentualnej naprawy?

4.. Można te zadrapania zlikwidować z ubezpieczenia?

5. Z jakiego materiału jest zrobione podwozie, które zostało zadrapane? 
 

 

Dziękuję z góry za odpowiedzi

 

20200201-154456.jpg

20200201-154505.jpg

20200201-154514.jpg

20200201-154648.jpg

20200201-155052.jpg

Edytowane przez flowgrid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciagniesz tego bo tam jest gruba stal. Zostawilbym to wgniecenie.  Natomiast zdarty lakier musisz robić bo to wrażliwe miejsce i wejdzie Ci rdza.

 

Zrobisz to z polisy AC ale stracisz zniżkę.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info. Lepiej teraz od razu zgłosić to do likwidacji z ubezpieczenia AC czy można spokojnie poczekać 1 - 2 miesiące i wtedy będzie można zgłosić (samochód jest teraz potrzebny praktycznie każdego dnia do jazdy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz do kiedy masz umowę AC i przede wszystkim jaką, może masz ochronę zniżek?, znajomy praktycznie raz w roku "likwiduje" takie rzeczy żonie pod koniec umowy na raz, nie tracąc żadnych zniżek bo taki ma pakiet, odstawia do ASO i autko jak nowe za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomgrandtour napisał:

Sprawdz do kiedy masz umowę AC i przede wszystkim jaką, może masz ochronę zniżek?, znajomy praktycznie raz w roku "likwiduje" takie rzeczy żonie pod koniec umowy na raz, nie tracąc żadnych zniżek bo taki ma pakiet, odstawia do ASO i autko jak nowe za każdym razem.

 

Będę robił likwidacje szkody z ubezpieczenia. Ubezpieczenie jest to końca sierpnia 2020 r. Stracę zniżkę, ale będzie choć zrobione to przez ASO. Lepiej teraz od razu zgłosić to do likwidacji z ubezpieczenia AC czy można spokojnie poczekać 1 - 2 miesiące i wtedy będzie można zgłosić (samochód jest teraz potrzebny praktycznie każdego dnia do jazdy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłoś teraz. Naprawić możesz później. Ciekawe co oni z tym wgnieceniem zrobią. Moim zdaniem pewnie wstawia nowy próg.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mają dobrego blacharza (w co wątpię - bo w ASO to zazwyczaj wymieniacze) to takie wgniecenie da się wyciągnąć.

Normalne że nie na zero, ale do minimalnej ilości szpachli. Potem podkład, malowanie i śladu nie ma.

 

Dziwną masz umowę AC, że nie masz ochrony zniżek - teraz to koszt kilkudziesięciu złotych na rok (w mojej żony akurat koło 40pln). Tylko że ja załatwiam takie rzeczy przez doradcę finansowego i on mi zawsze najtańsze wynajdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.02.2020 o 15:24, LTar napisał:

Zgłoś teraz. Naprawić możesz później. Ciekawe co oni z tym wgnieceniem zrobią. Moim zdaniem pewnie wstawia nowy próg.

Widać że nie miałeś do czynienia z usterkami w ASO  jeśli myślisz że wymienią próg. ASO zawsze idzie jak najmniejszą linią oporu, czyli szpachla i nowy lakier na progu 1000%. Podobnie z usterkami w ASO. Tam nie ma pojęcia usterka, oni nie widzą usterek. Auto musi być unieruchomione i musi być niezdolne do jazdy aby stwierdzili że trzeba coś naprawić, w innym przypadku, nawet jak będzie chrobotać, stukać, piszczeć itp  to powiedzą ten tym tak porostu ma mieć, jeśli tylko samochód będzie w stanie jeździć. Ostatnio w ASO musiałem udowodnić że mam luz na amortyzatorze bo oni nie widzieli luzu mimo tego że amor latał jak szalony. ASO to jakiś żart, ASO nie powinno istnieć. Samochody powinno się naprawiać w dobrych warsztatach w ramach gwarancji a dealer powinien wracać koszty, ale wiadomo nigdy tak nie będzie, ponieważ aby dobrze naprawić auto to kosztuje, a Dealer/ASO tnie koszty do granic możliwości. 

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu już zaliczyłem setki napraw i powiem Ci że jak mam wogule pojechać do mechanika z czymkolwiek to już mnie trzepie.

Pamiętam jak mi kiedyś w polonezie "najlepszy"w okolicy warsztat wymieniał 3 dni termostat, po czym na pierwszym postoju na autostradzie musiałem go sam dokręcać, bo fachowcy na 4 śruby dokręcili tylko dwie i o mało bym nie zatarł silnika..

Niedawno w firmie Ducato objechało 3 warsztaty, wymienili pól osprzętu i dalej tryb awaryjny, wystarczyło pojechać do ASO i zrobili od ręki.

Takich napraw są miliony, partaczy są tysiące, przerażająca jest to że wszyscy mają robotę bo aut pełno i wszędzie kolejki, temat rzeka.

Myśle że nie można generalizować w tym temacie.

Z biegiem czasu zaczynam rozumieć ludzi którzy kupują nowy samochód, jeżdzą maksymalnie 4-5 lat i kupują następny bo nie chcą albo nie mają czasu i ochoty użerać się z mechanikami.

 

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!