Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działa prawe światło mijania i prawy kierunkowskaz


Rekomendowane odpowiedzi

W moim Renault Megane II 2006 r, 1,6 hatchback przestało działać prawe światło mijania i prawy kierunkowskaz.

Opis jak do tego doszło:

- byłem zmuszony wymienić przyłącze do żarówki h7 w prawej lampie (poprzednie się rozwaliło)

- po wymianie światła mijania przez chwile świeciły dobrze, ale po około tygodnia znów przestało świecić prawe światło mijania.

- wyjąłem lampę i okazało się że kostka jest stopiona (kostka była ceramiczna, kupiona na allegro, ale już po pierwszym włożeniu żarówki widziałem że nie dolega idealnie - najprawdopodobniej żarówka nie przylegała zbyt dobrze)

- kupiłem droższą kostkę, podłączyłem - lampa nie świeciła. Pomyślałem że może pomyliłem przewody, więc przetestowałem wszystkie możliwe kombinacje zeby je podłączyć...i być może coś zwarłem. Bo teraz nie dość że nie działa prawe światło mijania to jeszcze nie działa prawy kierunkowskaz.

Sprawdzałem w miejscu na żarówkę h7 wogóle nie ma napięcia. Sprawdziłem dziś też bezpieczniki (te małe) obok akumulatora omomierzem - wszystkie wydają się być dobre.

Gdzie dalej szukać, co może być przyczyną? I w jaki sposób mogę sprawdzić czy nie popsułem czegoś w lampie? Czy np. można zrobić tak, że wyciągnąć tą prawą lampę i na chwilę spróbować podłączyć je w miejsce lewej lampy (tak żeby sprawdzić czy ona jest dobra)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się wtyczkom w tej skrzynce obok akumulatora, gdzie sprawdzałeś bezpieczniki. Stopiony plastik czy wytopione piny tam, gdzie idzie zasilanie świateł to niestety norma...Podejrzewam, że kierunkowskaz to czysty zbieg okoliczności, akurat się przepalił, choć mogę się mylić oczywiście.

Te ceramiczne kostki faktycznie na niektórych żarówkach H7 nie trzymają sie zbyt dobrze. Ja zawsze bardzo delikatnie obcęgami odginam obie nóżki żarówki na zewnątrz. Wtedy wtyczka wchodzi ciaśniej i dobrze się trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lamcpp napisał:

Bo teraz nie dość że nie działa prawe światło mijania to jeszcze nie działa prawy kierunkowskaz

Masa jest wspólna - sprawdziłeś ciągłość z minusem akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jabrze napisał:

Masa jest wspólna - sprawdziłeś ciągłość z minusem akumulatora?

Nie wiem czy dobrze  zrozumiałem: multimetrem minus do minusa akumulatora, a plus do złącza h7 prawej lampy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, jabrze napisał:

Może być i w ten sposób.

A światło pozycyjne jest?

W prawym reflektorze działają światła: długie oraz przeciwmgielne. Nie działają: krótkie i kierunkowskaz.

Pozycyjnych raczej nie mam na wyposażeniu (albo nie umiem włączyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycyjne to pierwsza pozycja na przełączniku. Pewnie masz włączony automat i tego nie zauważasz. W obudowie reflektora jest jeszcze jedna mała żarówka od pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem, na pierwszej pozycji mam ikonę żarówki (z takimi promieniami dookoła). Po włączeniu włącza się podświetlenie tablicy wskaźników w samochodzie. Ale żadne światła na zewnątrz w tej pozycji się nie świecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety taka sytuacja jest spowodowana jakąś usterką UPC, też nie mam pozycyjnych jako takich. Ponieważ już 2 albo 3-krotnie wymieniałem to denne UPC, bo uwalało się totalnie (nie pozwalało uruchomić auta), to wróciłem do tego z zepsutymi pozycjami, bo z jakichś powodów nic mu się nie dzieje poza tą wadą...wiem, że to druciarstwo, ale mam puszczony mostek ze świateł mijania do pozycyjnych. W efekcie pozycje palą się razem z mijania, tak jak powinno być - samych pozycyjnych nie mogę odpalić.

Chyba, że u Ciebie pozycyjne działają po zapaleniu świateł mijania?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem @jabrze, być może sam przekaźnik uszkodzony. Jest tu obok mnie gość zajmujący się naprawą tych modułów, ale nie chcę się tego podejmować. Z jakichś powodów to konkretne UPC po prostu się nie psuje, wydałem już majątek na inne, które wytrzymywały po kilka miesięcy :/ Boję się, że jak oddam do naprawy to potem i to mi zdechnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!