Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I 2001r jaki olej do silnika


Synek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupiłem megane I i chciałbym zmienić olej był zalany jakiś Platinum 10w40 pólsyntetyk i chciałbym zalać tez polsyntetykiem 10w40 a na necie o doborze oleju pokazuje mi że do tego silnika 1.6 16V 79kw o przebiegu 249000 tys. jest Elf Evolution 900 NF 5W40 czy można przejść na taki olej czy też można zalać go ELF EVOLUTION 700 STI 10W40 pólsyntetyk? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało można przejść na 5w40. Jeżeli silnik suchy to zrób płukankę i zalewaj. Specyfikację oleju masz w instrukcji jakie normy itp a producent to już zależy od Ciebie. Mogę Ci polecić oleje Valvoline średnia półka cenowa sam na nich jeżdżę od kilku lat. Najlepiej Valvoline maxlife do silników że sporym przebiegiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zakupiłem taki jak kolega polecił i zastanawiam się czy polata na nim zrobiłem plukanke i zalalem tego valvoline porównując go do tego Platinum to lepszy a pytanie moje czy kontynuować dalej ten valvoline czy przejść na ten 5w40 elfa pólsyntetyk?bo chyba taki jest zalecany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podbijam pytanie, poprzedni wlasciciel lał elfa 10w40.czy przy przebiegu 303tys. Jest sens schodzic do 5w40? Czy trzymac się tego co jest, ewentualnie inny producent. Motor 1.6 16v. Pozdrawiam 

Edytowane przez Michcioms
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach