Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I 2001r jaki olej do silnika


Synek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupiłem megane I i chciałbym zmienić olej był zalany jakiś Platinum 10w40 pólsyntetyk i chciałbym zalać tez polsyntetykiem 10w40 a na necie o doborze oleju pokazuje mi że do tego silnika 1.6 16V 79kw o przebiegu 249000 tys. jest Elf Evolution 900 NF 5W40 czy można przejść na taki olej czy też można zalać go ELF EVOLUTION 700 STI 10W40 pólsyntetyk? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało można przejść na 5w40. Jeżeli silnik suchy to zrób płukankę i zalewaj. Specyfikację oleju masz w instrukcji jakie normy itp a producent to już zależy od Ciebie. Mogę Ci polecić oleje Valvoline średnia półka cenowa sam na nich jeżdżę od kilku lat. Najlepiej Valvoline maxlife do silników że sporym przebiegiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zakupiłem taki jak kolega polecił i zastanawiam się czy polata na nim zrobiłem plukanke i zalalem tego valvoline porównując go do tego Platinum to lepszy a pytanie moje czy kontynuować dalej ten valvoline czy przejść na ten 5w40 elfa pólsyntetyk?bo chyba taki jest zalecany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podbijam pytanie, poprzedni wlasciciel lał elfa 10w40.czy przy przebiegu 303tys. Jest sens schodzic do 5w40? Czy trzymac się tego co jest, ewentualnie inny producent. Motor 1.6 16v. Pozdrawiam 

Edytowane przez Michcioms
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem zalany silnik olejem 10w40, pierwsza wymiana przez mojego byłego mechanika to też 10w40 tyle, że castrol magnatec. Zlałem to po 10tyś i wlałem bez płukanki 5w40 LM top tec 4000, jeżdżę na tym Liquy Moly już z 5 wymianę bo zrobiłem w 2.5roku 60kkm i jedyny mój ubytek to max pół litra na 10kkm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, Ja oleju taniego nie leje, wymieniam często między 10 a 15kkm z racji przebiegu. Zużycia nadmiernego nie widzę, te 0.5L traktuje jako normę zwłaszcza, że auto często jeździ z prędkościami +150km/h. Niebieskiego dymu za sobą nie zostawiam, olej 10w jest "gęstszy" przez co w zimę np ciężej odpalić auto jak dłużej postoi, i też dłużej się nagrzewa, ale jeśli silnik bierze olej to taki gęstszy zmniejszy +- jego zużycie. Producent zaleca 5w40 i taki leje, miałem zalewać go Elfem który zaleca producent i pewnie zaoszczędził bym na tym kilka stówek patrząc na ilość wymian, ale kupuję bańkę LM do wymiany za te 250zł i mam głowę spokojną. U mnie się sprawdza, w tym roku pewnie dobiję do 200kkm i dalej będę lał ten sam olej, moim zdaniem przebieg to nie wyznacznik, a stan i kondycja silnika. Sam zastanawiałem się nad płukanką bo przecież ten 10w który był na pewno "uszczelnił" silnik nagarem, ale wymieniam olej 2/3 razy do roku i spływa bardzo ładny jak z frytek wręcz bez opiłków i jakichś innych niepokojących rzeczy dlatego leje cały czas to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!