Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Interfejs Diagnostyczny Bluetooth usuwanie błędów.


Rekomendowane odpowiedzi

Widać kilka niewłaściwych parametrów.

1 - obwód numer 5 masz 99,90 a powinno być około 3,4 ohm

2 - obwód numer 6 masz 99,90 powinno być  około 3,4 ohm

3 - położenie fotela masz 0 ohm a powinno być 100 lub 400 ohm w zależności od położenia fotela.

Może taśma nie łączy albo nie są podpięte wtyczki do poduszek.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aniewa napisał:

Widać kilka niewłaściwych parametrów.

1 - obwód numer 5 masz 99,90 a powinno być około 3,4 ohm

2 - obwód numer 6 masz 99,90 powinno być  około 3,4 ohm

3 - położenie fotela masz 0 ohm a powinno być 100 lub 400 ohm w zależności od położenia fotela.

Może taśma nie łączy albo nie są podpięte wtyczki do poduszek.

A to nie ma nic wspólnego z taśmą kierownicy?

Co to może być z tym fotelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy dotyczą poduszki kierowcy umieszczonej w kierownicy. Poduszka ma dwa obwody umożliwiające częściowe lub całkowite napełnienie jej w zależności od położenia fotela. Sterownik airbaag zasila poduszki w kierownicy poprzez taśmę która lubi się uszkadzać. Wtyczka od fotelem nie bierze udziału w zasilaniu poduszki umieszczonej w kierownicy natomiast przekazuje sygnał z czujnika położenia fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, aniewa napisał:

Błędy dotyczą poduszki kierowcy umieszczonej w kierownicy. Poduszka ma dwa obwody umożliwiające częściowe lub całkowite napełnienie jej w zależności od położenia fotela. Sterownik airbaag zasila poduszki w kierownicy poprzez taśmę która lubi się uszkadzać. Wtyczka od fotelem nie bierze udziału w zasilaniu poduszki umieszczonej w kierownicy natomiast przekazuje sygnał z czujnika położenia fotela.

 

 

kupiliśmy ogólnie nowy zwijak taśmy bo wcześniejsza się zerwała ale wiadomo ze kupiłem zamiennik i coś od początku z nim było nie tak pokrzywione wtyki od kostki i plastik z plastikiem dobrze nie chciał się złączyć do tego przy skręcaniu taśma dziwnie chodzi ale nie tak samo jak przy zerwaniu ogólnie to coraz ciszej i nie wiem czy nie zamówić samej taśmy i założyć ja do tego oryginału ale znowu nie wiem jak mam znaleźć ten nr OE

Edytowane przez Loniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio u siebie samą taśmę z allegro, cena 55 zł z wysyłką. Problem jej zrywania się nie wynika z samej taśmy, lecz z wyrobienia się mechanizmu zwijacza. A konkretnie, to z biegiem czasu wycierają się plastikowe wypustki, powstaje luz między kołami zębatymi, a to powoduje wyskoczenie małego kółka zębatego, odpowiedzialnego za synchronizację zwijacza. Gdy nie ma synchronizacji, to taśma zwija się nieprawidłowo i powoduje jej wyrwanie z którejś z dwóch wtyczek. Dlatego zrobiłem na własną rękę tzw regenerację tych wypustek poprzez nalewy ze stopionego plastiku. Dopiero wtedy można montować nową taśmę.

2 godziny temu, Loniu napisał:

nie wiem czy nie zamówić samej taśmy i założyć ja do tego oryginału ale znowu nie wiem jak mam znaleźć ten nr OE

założysz nową do starego zwijacza i po kilku obrotach kierownicy zostaniesz z zerwaną taśmą. Problemem jak napisałem wyżej są luzy na kołach zwijacza. Jak masz stary zwijacz pod ręką, to możesz łatwo sprawdzić jego stan. Chwyć za środkową tuleję i sprawdź co się dzieje. Na 99 % jest luz osiowy. U mnie to było jakieś kilk mm.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sKarlosMegane napisał:

Wymieniałem ostatnio u siebie samą taśmę z allegro, cena 55 zł z wysyłką. Problem jej zrywania się nie wynika z samej taśmy, lecz z wyrobienia się mechanizmu zwijacza. A konkretnie, to z biegiem czasu wycierają się plastikowe wypustki, powstaje luz między kołami zębatymi, a to powoduje wyskoczenie małego kółka zębatego, odpowiedzialnego za synchronizację zwijacza. Gdy nie ma synchronizacji, to taśma zwija się nieprawidłowo i powoduje jej wyrwanie z którejś z dwóch wtyczek. Dlatego zrobiłem na własną rękę tzw regenerację tych wypustek poprzez nalewy ze stopionego plastiku. Dopiero wtedy można montować nową taśmę.

założysz nową do starego zwijacza i po kilku obrotach kierownicy zostaniesz z zerwaną taśmą. Problemem jak napisałem wyżej są luzy na kołach zwijacza. Jak masz stary zwijacz pod ręką, to możesz łatwo sprawdzić jego stan. Chwyć za środkową tuleję i sprawdź co się dzieje. Na 99 % jest luz osiowy. U mnie to było jakieś kilk mm.



Mam stary rozebrany już, a tak to nowy zwijacz z taśmą kupiłem i nie wiadomo czy czasem nie trafiłem trefnego zwijacza bo na dzień dobry jakieś dziwne odgłosy przy skręcaniu kierownicy by plastik się łamało coś w tym stylu a przy zerwanej taśmie jakbym miał to chyba byłby głos trytytki coś w tym rodzaju. Patrzyłem przepływ prądu poprzez miernik tzn na głoś każdy styk i wtyczke w zwijaczy sprawdzałem i coś tam pikał na mierniku czyli nie było przerwy możliwe że coś się znowu zerwało bo jak to sprawdzałem to ok tyg temu.

Mechanik mi powiedział że w tym modelu nie idzie samej taśmy wymienić i trzeba cały zwijacz kupić cena ok 680zł :D
Taki model
8200155865
61835987

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!