Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Interfejs Diagnostyczny Bluetooth usuwanie błędów.


Rekomendowane odpowiedzi

Widać kilka niewłaściwych parametrów.

1 - obwód numer 5 masz 99,90 a powinno być około 3,4 ohm

2 - obwód numer 6 masz 99,90 powinno być  około 3,4 ohm

3 - położenie fotela masz 0 ohm a powinno być 100 lub 400 ohm w zależności od położenia fotela.

Może taśma nie łączy albo nie są podpięte wtyczki do poduszek.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aniewa napisał:

Widać kilka niewłaściwych parametrów.

1 - obwód numer 5 masz 99,90 a powinno być około 3,4 ohm

2 - obwód numer 6 masz 99,90 powinno być  około 3,4 ohm

3 - położenie fotela masz 0 ohm a powinno być 100 lub 400 ohm w zależności od położenia fotela.

Może taśma nie łączy albo nie są podpięte wtyczki do poduszek.

A to nie ma nic wspólnego z taśmą kierownicy?

Co to może być z tym fotelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy dotyczą poduszki kierowcy umieszczonej w kierownicy. Poduszka ma dwa obwody umożliwiające częściowe lub całkowite napełnienie jej w zależności od położenia fotela. Sterownik airbaag zasila poduszki w kierownicy poprzez taśmę która lubi się uszkadzać. Wtyczka od fotelem nie bierze udziału w zasilaniu poduszki umieszczonej w kierownicy natomiast przekazuje sygnał z czujnika położenia fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, aniewa napisał:

Błędy dotyczą poduszki kierowcy umieszczonej w kierownicy. Poduszka ma dwa obwody umożliwiające częściowe lub całkowite napełnienie jej w zależności od położenia fotela. Sterownik airbaag zasila poduszki w kierownicy poprzez taśmę która lubi się uszkadzać. Wtyczka od fotelem nie bierze udziału w zasilaniu poduszki umieszczonej w kierownicy natomiast przekazuje sygnał z czujnika położenia fotela.

 

 

kupiliśmy ogólnie nowy zwijak taśmy bo wcześniejsza się zerwała ale wiadomo ze kupiłem zamiennik i coś od początku z nim było nie tak pokrzywione wtyki od kostki i plastik z plastikiem dobrze nie chciał się złączyć do tego przy skręcaniu taśma dziwnie chodzi ale nie tak samo jak przy zerwaniu ogólnie to coraz ciszej i nie wiem czy nie zamówić samej taśmy i założyć ja do tego oryginału ale znowu nie wiem jak mam znaleźć ten nr OE

Edytowane przez Loniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio u siebie samą taśmę z allegro, cena 55 zł z wysyłką. Problem jej zrywania się nie wynika z samej taśmy, lecz z wyrobienia się mechanizmu zwijacza. A konkretnie, to z biegiem czasu wycierają się plastikowe wypustki, powstaje luz między kołami zębatymi, a to powoduje wyskoczenie małego kółka zębatego, odpowiedzialnego za synchronizację zwijacza. Gdy nie ma synchronizacji, to taśma zwija się nieprawidłowo i powoduje jej wyrwanie z którejś z dwóch wtyczek. Dlatego zrobiłem na własną rękę tzw regenerację tych wypustek poprzez nalewy ze stopionego plastiku. Dopiero wtedy można montować nową taśmę.

2 godziny temu, Loniu napisał:

nie wiem czy nie zamówić samej taśmy i założyć ja do tego oryginału ale znowu nie wiem jak mam znaleźć ten nr OE

założysz nową do starego zwijacza i po kilku obrotach kierownicy zostaniesz z zerwaną taśmą. Problemem jak napisałem wyżej są luzy na kołach zwijacza. Jak masz stary zwijacz pod ręką, to możesz łatwo sprawdzić jego stan. Chwyć za środkową tuleję i sprawdź co się dzieje. Na 99 % jest luz osiowy. U mnie to było jakieś kilk mm.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sKarlosMegane napisał:

Wymieniałem ostatnio u siebie samą taśmę z allegro, cena 55 zł z wysyłką. Problem jej zrywania się nie wynika z samej taśmy, lecz z wyrobienia się mechanizmu zwijacza. A konkretnie, to z biegiem czasu wycierają się plastikowe wypustki, powstaje luz między kołami zębatymi, a to powoduje wyskoczenie małego kółka zębatego, odpowiedzialnego za synchronizację zwijacza. Gdy nie ma synchronizacji, to taśma zwija się nieprawidłowo i powoduje jej wyrwanie z którejś z dwóch wtyczek. Dlatego zrobiłem na własną rękę tzw regenerację tych wypustek poprzez nalewy ze stopionego plastiku. Dopiero wtedy można montować nową taśmę.

założysz nową do starego zwijacza i po kilku obrotach kierownicy zostaniesz z zerwaną taśmą. Problemem jak napisałem wyżej są luzy na kołach zwijacza. Jak masz stary zwijacz pod ręką, to możesz łatwo sprawdzić jego stan. Chwyć za środkową tuleję i sprawdź co się dzieje. Na 99 % jest luz osiowy. U mnie to było jakieś kilk mm.



Mam stary rozebrany już, a tak to nowy zwijacz z taśmą kupiłem i nie wiadomo czy czasem nie trafiłem trefnego zwijacza bo na dzień dobry jakieś dziwne odgłosy przy skręcaniu kierownicy by plastik się łamało coś w tym stylu a przy zerwanej taśmie jakbym miał to chyba byłby głos trytytki coś w tym rodzaju. Patrzyłem przepływ prądu poprzez miernik tzn na głoś każdy styk i wtyczke w zwijaczy sprawdzałem i coś tam pikał na mierniku czyli nie było przerwy możliwe że coś się znowu zerwało bo jak to sprawdzałem to ok tyg temu.

Mechanik mi powiedział że w tym modelu nie idzie samej taśmy wymienić i trzeba cały zwijacz kupić cena ok 680zł :D
Taki model
8200155865
61835987

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!