Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Interfejs Diagnostyczny Bluetooth usuwanie błędów.


Rekomendowane odpowiedzi

Widać kilka niewłaściwych parametrów.

1 - obwód numer 5 masz 99,90 a powinno być około 3,4 ohm

2 - obwód numer 6 masz 99,90 powinno być  około 3,4 ohm

3 - położenie fotela masz 0 ohm a powinno być 100 lub 400 ohm w zależności od położenia fotela.

Może taśma nie łączy albo nie są podpięte wtyczki do poduszek.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aniewa napisał:

Widać kilka niewłaściwych parametrów.

1 - obwód numer 5 masz 99,90 a powinno być około 3,4 ohm

2 - obwód numer 6 masz 99,90 powinno być  około 3,4 ohm

3 - położenie fotela masz 0 ohm a powinno być 100 lub 400 ohm w zależności od położenia fotela.

Może taśma nie łączy albo nie są podpięte wtyczki do poduszek.

A to nie ma nic wspólnego z taśmą kierownicy?

Co to może być z tym fotelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy dotyczą poduszki kierowcy umieszczonej w kierownicy. Poduszka ma dwa obwody umożliwiające częściowe lub całkowite napełnienie jej w zależności od położenia fotela. Sterownik airbaag zasila poduszki w kierownicy poprzez taśmę która lubi się uszkadzać. Wtyczka od fotelem nie bierze udziału w zasilaniu poduszki umieszczonej w kierownicy natomiast przekazuje sygnał z czujnika położenia fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, aniewa napisał:

Błędy dotyczą poduszki kierowcy umieszczonej w kierownicy. Poduszka ma dwa obwody umożliwiające częściowe lub całkowite napełnienie jej w zależności od położenia fotela. Sterownik airbaag zasila poduszki w kierownicy poprzez taśmę która lubi się uszkadzać. Wtyczka od fotelem nie bierze udziału w zasilaniu poduszki umieszczonej w kierownicy natomiast przekazuje sygnał z czujnika położenia fotela.

 

 

kupiliśmy ogólnie nowy zwijak taśmy bo wcześniejsza się zerwała ale wiadomo ze kupiłem zamiennik i coś od początku z nim było nie tak pokrzywione wtyki od kostki i plastik z plastikiem dobrze nie chciał się złączyć do tego przy skręcaniu taśma dziwnie chodzi ale nie tak samo jak przy zerwaniu ogólnie to coraz ciszej i nie wiem czy nie zamówić samej taśmy i założyć ja do tego oryginału ale znowu nie wiem jak mam znaleźć ten nr OE

Edytowane przez Loniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio u siebie samą taśmę z allegro, cena 55 zł z wysyłką. Problem jej zrywania się nie wynika z samej taśmy, lecz z wyrobienia się mechanizmu zwijacza. A konkretnie, to z biegiem czasu wycierają się plastikowe wypustki, powstaje luz między kołami zębatymi, a to powoduje wyskoczenie małego kółka zębatego, odpowiedzialnego za synchronizację zwijacza. Gdy nie ma synchronizacji, to taśma zwija się nieprawidłowo i powoduje jej wyrwanie z którejś z dwóch wtyczek. Dlatego zrobiłem na własną rękę tzw regenerację tych wypustek poprzez nalewy ze stopionego plastiku. Dopiero wtedy można montować nową taśmę.

2 godziny temu, Loniu napisał:

nie wiem czy nie zamówić samej taśmy i założyć ja do tego oryginału ale znowu nie wiem jak mam znaleźć ten nr OE

założysz nową do starego zwijacza i po kilku obrotach kierownicy zostaniesz z zerwaną taśmą. Problemem jak napisałem wyżej są luzy na kołach zwijacza. Jak masz stary zwijacz pod ręką, to możesz łatwo sprawdzić jego stan. Chwyć za środkową tuleję i sprawdź co się dzieje. Na 99 % jest luz osiowy. U mnie to było jakieś kilk mm.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sKarlosMegane napisał:

Wymieniałem ostatnio u siebie samą taśmę z allegro, cena 55 zł z wysyłką. Problem jej zrywania się nie wynika z samej taśmy, lecz z wyrobienia się mechanizmu zwijacza. A konkretnie, to z biegiem czasu wycierają się plastikowe wypustki, powstaje luz między kołami zębatymi, a to powoduje wyskoczenie małego kółka zębatego, odpowiedzialnego za synchronizację zwijacza. Gdy nie ma synchronizacji, to taśma zwija się nieprawidłowo i powoduje jej wyrwanie z którejś z dwóch wtyczek. Dlatego zrobiłem na własną rękę tzw regenerację tych wypustek poprzez nalewy ze stopionego plastiku. Dopiero wtedy można montować nową taśmę.

założysz nową do starego zwijacza i po kilku obrotach kierownicy zostaniesz z zerwaną taśmą. Problemem jak napisałem wyżej są luzy na kołach zwijacza. Jak masz stary zwijacz pod ręką, to możesz łatwo sprawdzić jego stan. Chwyć za środkową tuleję i sprawdź co się dzieje. Na 99 % jest luz osiowy. U mnie to było jakieś kilk mm.



Mam stary rozebrany już, a tak to nowy zwijacz z taśmą kupiłem i nie wiadomo czy czasem nie trafiłem trefnego zwijacza bo na dzień dobry jakieś dziwne odgłosy przy skręcaniu kierownicy by plastik się łamało coś w tym stylu a przy zerwanej taśmie jakbym miał to chyba byłby głos trytytki coś w tym rodzaju. Patrzyłem przepływ prądu poprzez miernik tzn na głoś każdy styk i wtyczke w zwijaczy sprawdzałem i coś tam pikał na mierniku czyli nie było przerwy możliwe że coś się znowu zerwało bo jak to sprawdzałem to ok tyg temu.

Mechanik mi powiedział że w tym modelu nie idzie samej taśmy wymienić i trzeba cały zwijacz kupić cena ok 680zł :D
Taki model
8200155865
61835987

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!