Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie wspomagania kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po wjechaniu w dziurę na drodze uległa uszkodzeniu końcówka drążka kierowniczego i łącznik stabilizatora.

Wymieniłem 2 końcówki i łącznik, ustawiłem zbieżność.

Zaraz po wyjechaniu z dziury przestało działać wspomaganie, zachowuje się ono  tak że na postoju działa ,
do 20 km/h działa, powyżej 20 km/h przestaje działać. Mechanik sugeruje wymianę całego wspomagania
+ kodowanie kart za całość chce 1000 pln.

Według mnie jeśli na postoju działa a po przekroczeniu  20 km/h nie to może od wstrząsów uwalony jest jakiś czujnik.

Na kompie u mechanika błędów brak ( lub jego komp ich nie widzi).

Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem, czy odłączenie klemy na akumulatorze na noc pomoże.

Gdzie są na śląsku fachowcy od elektroniki renault którzy mają temat ogarnięty ma ktoś jakiś namiar .

Będę  wdzięczny za każde info

 

Przemeq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, 3 tyg temu kupiłem megane III. 1,5 dci z przebiegiem ok 114 tys km. 

Po przejechaniu 300 km stwierdziłem ze dziwnie działa wspomaganie kierownicy tzn. przy jeździe na wprost i delikatnych korektach kierunku działa opornie. Nie płynnie. 

To samo jak jedzie się po łuku. Jak skręci się juz kierocnica na łuku to trzeba troszkę siły użyć żeby ją odbić.

Może ktoś tak miał.

Serwis renault gdzie kupiłem auto twierdzi ze to tak juz renault maja i odsyłaja mnie. Dodam ze auto strasznie nerwowo sie prowadzi jeśli chodzi o układ kierowniczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogła wymiana przekładni.

Generalnie wspomaganie działa do

20 km /h potem bardzo maleje jego sila.

przekladnia ma działać płynnie bez oporow. Ja podnioslem przód samochodu, kobyłka z lewej i kobylka z prawej strony.  Kierownica dawała silny opór. Bez włączonego silnika ma kręcić płynnie bez oporów od skrajnego jednego do skrajnego drugiego położenia, jakakolwiek zmiana pracy, dziwne opory itp przekładnia do wymiany. Ma pracować  "aksamitne".

Ja nawet drążki od zwrotnic odpiołem

opór pozostał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, budowlaniec napisał:

x

Sprawdziłbym łożyska MacPersonów, czy któreś nie stanowi problemu. Łatwo to się wyczuwa drganiami sprężyny kręcąc kołami w prawo i w lewo - oczywiście w dwie osoby i przykładając palec na środku wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!