Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16V - dziwne zachowanie na LPG


bednar93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

od tygodnia mam problem z moją Meganką. 21 stycznia zakładałem gaz, wszystko było dobrze. Po 2 tygodniach auto zaczęło szarpać, brakowało mocy, migała kontrolka silnika i świecił się napis SERVIS. Padła Cewka na 4 cylindrze. Wymienione zostały przy okazji świece na NGK, założone dwie używane cewki 1 oraz 4 cylinder na firmy BOSCH, 2 i 3 to cewki VALEO. Wymieniony został też czujnik MAP.  Sobota rano, auto odpalone przełącza się na gaz, wszystko dobrze. Nic czuć różnicy na gazie i benzynie. Niedziela auto stało nie odpalane. Poniedziałek rano przy przełączeniu na gaz auto zgasło, dopiero w trakcie jazdy na benzynie przełączenie na gaz pomogło, ale auto szarpało, skakało. Po przejechaniu kilku km wszystko ustało. Jednak po przejechaniu 30km okazało się, że termostat chyba szlak trafił, bo miał chyba z 50 stopni tylko. Następnego dnia to samo, tyle ze po przełączeniu na gaz auto nie zgasło ale dalej szarpało. Pojechałem do gazownika, podłączył pod kompa i żadnych blędów, wykresy prawidłowe. Zwiększył temp przełączania z 33 na 40 stopni i trochę pomogło. Ale auto nie chodzi jak na początku założenia gazu i przez padnięciem cewki. Co może być jeszcze przyczyną ? Proszę o pomoc

Edytowane przez bednar93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, bednar93 napisał:

Poniedziałek rano przy przełączeniu na gaz auto zgasło, dopiero w trakcie jazdy na benzynie

przełączenie na gaz pomogło, ale auto szarpało, skakało.

Zakręć gaz na butli;

 -  pojeździj na samej benzynie,

 -  obserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na benzynie takich objawów nie ma, tylko na gazie. Tak jak pisałem wcześniej, gazownik nie widzi błędów podczas pracy auta na gazie. Może to coś mieć wspólnego z tymi różnymi cewkami ? Bo termostat raczej nie ma nic do gazu. Ewentualnie, czy czujnik MAP trzeba jakoś adaptować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, bednar93 napisał:

na benzynie takich objawów nie ma, tylko na gazie.

To jest ewidentny dowód, że wina leży po stronie instalacji LPG,

Co to za instalacja?

Czy gazownik wybrany to gazownik renomowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STAG200 Gofast. Gazownik miał bardzo dużo opinii pozytywnych, żadnych negatywów. Robił gaz do różnych silników, V6, V8 i ludzie sobie chwalą. Ja tez nie miałem żadnych zastrzeżeń dopóki nie wyskoczył problem z cewkami. Później auto zaczęło dziwnie się zachowywać.

Edytowane przez bednar93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Przypadkiem wtryski się nie kleją. Jak podniósł temp. przełączenia to i gaz był cieplejszy i pod maską cieplej. Miałem tak kiedyś - zainstalowałem filtr odstojnikowy i podgrzewacz wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!