Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieki z rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Hey, 

 

Jakiś czas temu upisywałem na forum problemy z lekkim dymieniem oraz rozruchem zimnego silnika. Nie udało mi się zlokalizować usterki i sumie temat umarł. Dzisiaj całkiem przypadkow, po stosunkowo dynamicznej jeździe poczułem zapach oleju w kabinie auta i po obejrzeniu komory silnika dostrzegłem spore wycieki oleju w okolicach rozrządu. Szukałem podobnych wątków ale w moim przypadku wycieki zlokalizowane są raczej w okolicach wałków rozrządu a nie wału korbowego. Nie zdejmowałem osłony rozrządu ale po zdjęciu nadkola widać, że to nie wał tylko wałki. 

I stąd pytanie kilka pytań. Co może być powodem wycieków? Czy takie wycieki mogą być powodem ciężkiego rozruchu i dymienia na zimnym silniku? I jeśli powodem mogą być uszczelniacze wałka (o ile takow tam są) to jak dostać się do rozrządu bez wyjmowania silnika? Wymieniał ktoś kiedyś rozrząd w 2.0 DCI (łańcuch) bez wyjmowania? 

 

Z góry dziękuje za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogółem odpowiedzi na temat 2.0 dci lepiej szukać na forum z Lagunami. Jest więcej tematów :) 

Moja też po dłuższym postoju "pali ciężej". W moim przypadku widać pęcherzyki powietrza, więc przyczyna raczej znaleziona. Zapach spalin to częsty problem Renówek (przynajmniej tych, które użytkowałem). Przejrzyj cały wydech i uszczelki egru. 

Zapach miałem tylko przy odpalaniu (w aktualnej mam raz na jakiś czas), ale dymienia w żadnej nie miałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 740 w Lagunie. Robiłem rozrząd bez wyciągania silnika. Odpala w pół obrotu koła zamachowego. Też miałem Twoje problemy z rozruchem, ale je dawno wyeliminowałem, a trwało to 1,5 roku. Samochód kupiłem na gwarancji i mam go 11 rok.

15 godzin temu, dr_StrangeLove napisał:

po stosunkowo dynamicznej jeździe poczułem zapach oleju w kabinie auta

Wyciek oleju ze starej uszczelki wargowej z turbo prosto na kolektor wydechowy. Zmieniałem ją już dwukrotnie. Ona siedzi w rurze nakładanej na turbinę.

Te silniki mają delikatne pocenie od strony wydechu na połączeniu dolnej i górnej części głowicy. Ja też mam, ale między wymianami (12 kkm, lub raz do roku) ginie mi latem do 100 ml oleju. Przebieg mam prawie dwukrotnie wyższy od Twojego. Rozrząd miałem wymieniony nie dawno bez wyciągania silnika.

15 godzin temu, dr_StrangeLove napisał:

Czy takie wycieki mogą być powodem ciężkiego rozruchu i dymienia na zimnym silniku?

Nie. Przyczyna to sprężanie i cały układ podgrzewania wstępnego komór silnika. Świece masz 11V (czarny oring), czy 7V (biały oring)? Bardzo istotny jest dokładny pomiar prądu żarzenia. Błąd na clipie widać od asymetrii ok. 5%.

Dodatkowo do tego dochodzi czujnik płynu chłodzącego i czujnik temperatury powietrza dolotowego w przepływce. Wszystko jest mierzalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!