Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@carsik

Rozmawiałem z fachowcem od klim i mówił,że ubytek te 10%/sezon to nic złego-nie świadczy o wycieku.

Ja nie wiem kiedy u mnie był robiony serwis klimy taki konkretny,ale w marcu jak kupowałem auto chłodziło ok,natomiast ciśnienie było dość niskie.

Ktoś chyba na forum pisał,że jak czynnik się kończy to strona pasażera chłodzi a kierowcy nie i faktycznie tak jest-strona pasażera 12°C (słabo) a kierowcy 22°C

 

Może uda się skoczyć jutro na serwis to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, ja bym trochę polemizował z fachowcem. Ubytek zawsze świadczy o wycieku. Przecież czynnik się nigdzie nie teleportuje :). Ale prawda jest tak, że te układy nie są hiperszczelne i coś tam z nich się ulatnia. Ja trochę walczyłem u siebie z ubytkami przy pomocy kontrastu i w tej chwili jest ok. Trochę oringów poszło do wymiany plus chłodnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsik

Też tak myślałem,że skoro jest ubytek to i klima jest nieszczelna,ale szukając fachowca i przeglądając ich strony chyba u każdego była wzmianka mówiąca o ubytku 10-15% na sezon.

W poprzednim aucie też był ubytek i okazało się,że chłodnica była uszkodzona,ale maszyna testująca ciśnienie tego nie wychwyciła.Dopiero czynnik z barwnikiem pokazał uszkodzenie.

Jakby co latarka uv jest,okulary też,więc trzeba działać 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.05.2023 o 10:27, figurel napisał:

Klimatyzacja manualna, kompresor na sztywno z paskiem napędowym. Czynnik uzupełniony a nie chłodzi. Czy silnik pracuje czy też nie, czy klima włączona czy nie to temperatura parownika zbliżona do temperatury wewnętrznej.

 

 Nie ma praktycznie różnicy czy klima włączona czy nie, cały czas jest nieco ponad 5  barów.

Ośka sprężarki nie obraca się, zerwane koło pasowe. Wymiana sprężarki rozwiązała problem, klimatyzacja działa.

Od czego sprężarka mogła się zatrzeć? Mało czynnika? Oleju?

Jutro sprężarkę rozbiorę, obejrzę z ciekawością.

 

Czy te elementy należy wymienić, czy te zielone ślady są znaczące?

Image1.jpg

Image3.jpg

Edytowane przez figurel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kilka dni temu odgrzybiałem parownik środkiem pod ciśnieniem w sprayu z wężykiem i dyszą z 4 otworami naokoło. Tak mnie naszło i  również cały filtr kabinowy spryskałem sprayem ze środkiem odkażającym na bazie alkoholu, który mi został po epoce covid.. Filtr jeszcze mokry włożyłem do auta i wszystko zmontowałem. Smrodu nie ma, ale za to po kilku dosłownie dniach, gdy pojawiła się temperatura bliska 30 stopni klimatyzacja zaczęła się wyłączać, Raz działa a po 10 minutach nie działa, a za kolejne 10 minut znów działa. Nigdy tego wcześniej nie było. Domyślam się, że wyłącza ją jakiś czujnik. Byłem pewny, że wilgoć z parownika z wilgocią z filtra zostanie szybko wysuszona przez nawiewy. Czy się myliłem?  Czy swoim działaniem mogłem uszkodzić coś? Odpływ z parownika pod auto jest drożny. Wszystko wyleciało spodem. Co zrobić? Pojeździć z ogrzewaniem na maxa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, filolog napisał:

Jak dawniej było mało czynnika to nigdy się nie wyłączała.

Mi w megane IV przy tych temperaturach właśnie się wyłączała.

Zmierz temperaturę przy nawiewie i też będziesz miał jakieś rozeznanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie też są problemy z klimatyzacją. Co mnie zastanawia to temperatura parownika. Przy temp. zewn. 33 stopnie temperatura parownika na starcie to 26,6 stopnia po jakiś 10 minutach spadła do 24,3 stopnia. Czy to normalny objaw ?

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, maniek1111 napisał:

Przy temp. zewn. 33 stopnie temperatura parownika na starcie to 26,6 stopnia po jakiś 10 minutach spadła do 24,3 stopnia. Czy to normalny objaw ?

Nie.

Temp. parownika to kilka stopni.

Jeśli słyszysz syczenie podczas rozruchu auta z okolic nawiewu i temperatura na wylocie jest wysoka to świadczy o zbyt niskiej ilości czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć,

Ze swojej strony polecam sprawdzić najpierw temperaturę parownika na zgaszonym silniku, po włączeniu klimatyzacji i jej wyłączeniu.

Na zewnątrz podobno 30 stopni, po otwarciu samochodu parownik 19*C. Po odpaleniu nawiewów 20*C w trybie "AUTO" spadała w pokraczny sposób by osiągać -2*C za chwilę skoczyć do 4*C i tak w kółko co powodowało rozłączanie kompresora i puszczanie nieochłodzonego powierza. Bardzo mnie to denerwowało bo przy dłuższych podróżach otwierałem momentami okno bo był zaduch. Po minionym serwisie gdzie wydałem niemal dwa tysiące złotych za wymianę chłodnicy klimy, rurki, odgrzybieniu i napełnieniu do 480g stwierdziłem, że dość kosztów. Idę sprawdzać sam.

Zainspirowany tym wątkiem poszedłem do samochodu, odpiąłem górny filc nad pedałami, wymacałem gdzie idą jakieś kabelki i wyciągnąłem czujnik temperatury parownika. Czujnik może ciut wilgotny lub tłusty. Po ogrzaniu go dłonią przed czyszczeniem nadal wykazywał 0*C-5*C. Złapałem szmatkę do okien, środek do odtłuszczania i przeleciałem po tym patyczkowatym czujniku by nagle odczyty temperatury się zmieniły na te bliższe realiom.

I jak ręką odjął! Czujnik temperatury parownika przy włączonej klimatyzacji wskazuje w okolicach 6*C spada może czasami do 4*C, ale nie przerywa i nie wskakuje losowo na temperatury ujemne. Po wyłączeniu klimatyzacji natychmiast leci do góry i dochodzi do granicy 19*C bo pewnie tyle jest w cieniu.

Efekt?

- Brak losowej pracy wentylatora podczas pracy klimatyzacji (jest prędkości stałej tak jak powinna i spada w razie potrzeby) zamiast spadać by za chwile znów zacząć huczeć

- Komputer nie rozłącza klimatyzacji więc obroty silnika są zachowane na poziomie 800 obrotów zamiast 749 co powodowało większe wibracje w kabinie

- Ogromna satysfakcja i zaoszczędzone 100zł na czujniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Majk2085.

Bardzo fajny opis. Niestety u mnie zauważyłem, że kompresor hałasuje. Po niedzieli jak tylko czas pozwoli jadę do gościa od klimatyzacji żeby zobaczył ile jest czynnika. Obawiam się, że kompresor może być na wykończeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, może nie do końca jest perfekcyjnie bo wyje mi wentylator chłodnicy niemal ciągle (inne auta mają cichsze te wentylatory...), ale zastanawia mnie jedno:

Dlaczego pozycje PR027 i PR028 (czujnik nasłonecznienia) pokazuje 0 W/m? One występują w mégane w ogóle? A jeżeli tak to gdzie? Słońce wali jak szalone dziś a te wartości ani rusz.

PR007 Wilgotność również 0.00% a PR001 czyli temperatura wewnętrzna to 34*C lub 33.60*C gdzie na pewno jest chłodniej bo przy takiej temperaturze chyba bym nie dał rady.

Ja to prędzej czy później doprowadzę do porządku, ale ile się nawkurzam to moje 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, majk2085 napisał:

Dlaczego pozycje PR027 i PR028 (czujnik nasłonecznienia) pokazuje 0 W/m? One występują w mégane w ogóle? A jeżeli tak to gdzie? Słońce wali jak szalone dziś a te wartości ani rusz.

Masz klimatyzację automatyczną? W klimie automatycznej są dwa czujniki nasłonecznienia - lewy i prawy. Znajdują się w panelu na przedniej szybie przy czujniku zmierzchu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!