Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I 2001 amortyzatory tylne


Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupowałem TRW do MII , olejowo-gazowe. Auto się utwardziło. Po około 50 tyś. tył wykazywał objawy zmęczenia (jeździłem w 5 osób plus butla) a przodu po 75 tyś. Zrobiłem podstawowy błąd: razem z amortyzatorami należy wymienić sprężyny (o łożyskach na mcpersonach nie wspomnę), gdyż stara sprężyna jest bardziej elastyczna i amortyzator musi wykonywać więcej pracy by ustabilizować karoserię. Wymieniając drugi raz przód kupiłem oryginalne olejowe (w tej samej cenie są zamienniki). Jedno auto takie sprzedałem, także nie wiem jak się sprawuje a drugie zrobiłem 2 mieś temu - żona mówi że jak nowe auto (mamy porównanie do MIV) i da się szybciej jeździć bo tak nie buja.

W MI z tyłu jest belka skrętna. Wiem, że się ją regeneruje, ale nie wiem czy nie można profilaktycznie wymienić same drążki skrętne.

Odradzam, raczej, jakieś niemiecko podobnie zamienniki, które są wyprodukowane w PRC. Kup coś firmowego. Sachs to dobre amory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Kolego @Synek gazowe to są one tylko z nazwy, gdyż w każdym amortyzatorze jest olej. Tak więc są gazowo-olejowe i olejowe.

Teraz do konkretów, Megane pierwszej generacji były wyposażone w amortyzatory typu "monotube" czyli olejowo-gazowe.

Nie pamiętam kto był dostawcą OE ale chyba Kayaba.

Teraz pytanie czy amortyzatory "HART" są wykonane w technologii "monotube"? Raczej w to wątpię, jest to pewnie jakiś Chińczyk ADD lub coś podobnego.

Jeżeli chcesz kupić dobry amortyzator to szukaj w renomowanych producentów KYB, Monroe, Sachs ewentualnie Bilstein.

Wszyscy pozostali w większości kupują od powyższych, albo bezpośrednio u Chińczyka tylko wkładają do swojego pudełka i dają swoją naklejkę.

 

Pamiętaj że tylko dobry zamiennik, będzie dawał zbliżone siły tłumienia w długim okresie eksploatacji. 

Przerabialiśmy to już na forum że Chińskie produkty utwardzają się po jakimś czasie i komfort jazdy znacznie się pogarsza.

Ja polecam to co Polskie a amortyzatory Monroe są produkowane w Gliwicach więc wspierasz Polską gospodarkę co w dobie nadchodzącego kryzysu nie jest bez znaczenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wiecie wymieniłem te tuleje w belce i poprawiło się ale jeszcze na tych leżących policjantach słychać zgrzyt jak z nich zjeżdzam lub jak mam jedną dodatkową osobę na pokładzie i postanowiłem wymienić jeszcze amorki bo od 6 lat jak mam megi nie robiłem ich a poprzedni właściciel chyba też nie i ciekaw jestem czy wyeliminuje to bo juz coraz bardziej mnie to wkurza... I dlatego pytam jakie amorki możecie polecieć bo juz tam chyba nic innego się nie wymienia bo ta belka to trapezowa raczej nie żadna rurowa eh :-( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgrzytanie raczej nie pochodzi od belki, prawdopodobnie są to tuleje metalowo-gumowe (silentblock) amortyzatorów. 

Możesz to sprawdzić rozpinając dolne mocowania amortyzatorów i bujanie tyłem samochodu.

Pamiętaj podczas wymiany amortyzatorów że dolne i górne mocowanie powinno być dokręcane w pozycji roboczej amortyzatora.

Jeżeli skręcisz go na pełnym otwarciu to powstaną duże naprężenia i po jakimś czasie znowu pojawi się hałas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!