Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam jakie polecacie amorki na tył jakieś dobre i w rozsądnej cenie i żeby co roku nie ronić :-)? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dobre to sachsy, ale tył to szybka i prosta wymiana także możesz coś tańszego wrzucić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ok ale teraz pytanie jakie olejowe czy gazowe bo czytałem tu kilka postów i juz sam nie wiem:-D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem TRW do MII , olejowo-gazowe. Auto się utwardziło. Po około 50 tyś. tył wykazywał objawy zmęczenia (jeździłem w 5 osób plus butla) a przodu po 75 tyś. Zrobiłem podstawowy błąd: razem z amortyzatorami należy wymienić sprężyny (o łożyskach na mcpersonach nie wspomnę), gdyż stara sprężyna jest bardziej elastyczna i amortyzator musi wykonywać więcej pracy by ustabilizować karoserię. Wymieniając drugi raz przód kupiłem oryginalne olejowe (w tej samej cenie są zamienniki). Jedno auto takie sprzedałem, także nie wiem jak się sprawuje a drugie zrobiłem 2 mieś temu - żona mówi że jak nowe auto (mamy porównanie do MIV) i da się szybciej jeździć bo tak nie buja.

W MI z tyłu jest belka skrętna. Wiem, że się ją regeneruje, ale nie wiem czy nie można profilaktycznie wymienić same drążki skrętne.

Odradzam, raczej, jakieś niemiecko podobnie zamienniki, które są wyprodukowane w PRC. Kup coś firmowego. Sachs to dobre amory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ok ale teraz pytanie jakie olejowe czy gazowe bo mam kumpla w hurtowni i pokazał mi dwa rodzaje jedne z HART gaz za 100 zl szt. I Sachs Olej za 170zl mmm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Kolego @Synek gazowe to są one tylko z nazwy, gdyż w każdym amortyzatorze jest olej. Tak więc są gazowo-olejowe i olejowe.

Teraz do konkretów, Megane pierwszej generacji były wyposażone w amortyzatory typu "monotube" czyli olejowo-gazowe.

Nie pamiętam kto był dostawcą OE ale chyba Kayaba.

Teraz pytanie czy amortyzatory "HART" są wykonane w technologii "monotube"? Raczej w to wątpię, jest to pewnie jakiś Chińczyk ADD lub coś podobnego.

Jeżeli chcesz kupić dobry amortyzator to szukaj w renomowanych producentów KYB, Monroe, Sachs ewentualnie Bilstein.

Wszyscy pozostali w większości kupują od powyższych, albo bezpośrednio u Chińczyka tylko wkładają do swojego pudełka i dają swoją naklejkę.

 

Pamiętaj że tylko dobry zamiennik, będzie dawał zbliżone siły tłumienia w długim okresie eksploatacji. 

Przerabialiśmy to już na forum że Chińskie produkty utwardzają się po jakimś czasie i komfort jazdy znacznie się pogarsza.

Ja polecam to co Polskie a amortyzatory Monroe są produkowane w Gliwicach więc wspierasz Polską gospodarkę co w dobie nadchodzącego kryzysu nie jest bez znaczenia.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo wiecie wymieniłem te tuleje w belce i poprawiło się ale jeszcze na tych leżących policjantach słychać zgrzyt jak z nich zjeżdzam lub jak mam jedną dodatkową osobę na pokładzie i postanowiłem wymienić jeszcze amorki bo od 6 lat jak mam megi nie robiłem ich a poprzedni właściciel chyba też nie i ciekaw jestem czy wyeliminuje to bo juz coraz bardziej mnie to wkurza... I dlatego pytam jakie amorki możecie polecieć bo juz tam chyba nic innego się nie wymienia bo ta belka to trapezowa raczej nie żadna rurowa eh :-( 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgrzytanie raczej nie pochodzi od belki, prawdopodobnie są to tuleje metalowo-gumowe (silentblock) amortyzatorów. 

Możesz to sprawdzić rozpinając dolne mocowania amortyzatorów i bujanie tyłem samochodu.

Pamiętaj podczas wymiany amortyzatorów że dolne i górne mocowanie powinno być dokręcane w pozycji roboczej amortyzatora.

Jeżeli skręcisz go na pełnym otwarciu to powstaną duże naprężenia i po jakimś czasie znowu pojawi się hałas. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

@Lionel2000 To tylko tak przykrecic palcami ile się da?a gdy opuszczę auto na ziemię to je dokrecic mocno tak?patrz nikt o tym nie mówil nawet 

Edytowano przez Synek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, ustawić na kołach i dopiero dokręcać, a jak na podnośniku to unieść belkę i dokręcać.

Zakres pracy tulei to +/- 15 stopni o ile dobrze pamiętam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...