Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lekkie blokowanie zacisku-lewy tyl


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Może ktoś przerabiał podobny problem.

Lekko blokuje mi tylny lewy zacisk,wszystkie tarcze zimne a ta jedna ciepła. Wymieniłem linki ręcznego,nowy zacisk,nowe jarzmo.W zeszłym roku wymieniłem tarcze plus klocki i było wszystko ok. Już nie mam pomysłów co może być?! Pompa raczej ok zostaje mi tylko jeszcze sprawdzić przewody hamulcowe.Problem jest tylko z tym jednym kołem jakby tłoczek nie cofał się do końca.

Dzięki i pozdrawiam.

Grand Scenic II 1.9dci 2005r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy sposób - wyjąć klocki i sprawdzić czy zacisk się cofa po odpuszczeniu hamulca. Wewnętrzny klocek musi być wsunięty sprężynami na tłok . Zewnętrzny klocek musi przesuwać się suwliwie na prowadnicach. Być może tam się zacina. Jeśli tak to należy wymienić gumowe prowadnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klocki są zwykle bez tej sprężynki na tłok. Klocki chodzą leciutko,cały zacisk jak i jarzmo wymieniłem na nowe(TRW) i dalej jest problem. Dźwignia ręcznego odbija normalnie ale po wciśnięciu pedała jakby własnie słabo tłoczek wracał na swoje miejsce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. że jest może być niedostatecznie odpowietrzony. Jeśli nadal będzie występować ten problem należy dwu-trzykrotnie wypompować tłok; prysnąć spreyem od oczyszczania tłoków odchylając delikatnie osłonę  i go wkręcić.

Miałem podobnie z regenerowanym zaciskiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk jest fabrycznie nowy -nie regenerowany. Może pompę szlak trafia? Oglądałem filmik jak Duda 101 napraw wciskał pedał i po chwili lekko uciekał w podłogę u mnie chyba jest tak samo.Ale tak było odkąd mam auto i działało dobrze.Od nie dawna zaczął się problem z tym tylnym lewym kołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, piekarelk napisał:

Może pompę szlak trafia?

Prędzej pęczniejące wężyki. Odpowietrzenie to podstawa i zachowanie czystości przy wymianie. Zalewałeś nowy zacisk grawitacyjnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem nowy zacisk, odkręciłem odpowietrznik i czekałem aż poleci płyn. Później przy pomocy drugiej osoby odpowietrzyłem tradycyjnie jeszcze.Na starym czy nowym zacisku efekt był taki sam, dalej lekko blokowało koło.Zobaczę jeszcze drożność przewodów jak będą ok to chyba zostaje zajrzeć do pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zrobiłeś prawidłowo-grawitacyjnie.

Dźwignia linek ręcznego muszą się opierać o tylny zderzak. Wtedy skok powrotny tłoka jest największy.

Pedał hamulca bez wspomagania nie może wpadać. Przy wspomaganiu z naciskiem z bardzo dużą siłą powoli się obniża, ale tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!