Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lekkie blokowanie zacisku-lewy tyl


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Może ktoś przerabiał podobny problem.

Lekko blokuje mi tylny lewy zacisk,wszystkie tarcze zimne a ta jedna ciepła. Wymieniłem linki ręcznego,nowy zacisk,nowe jarzmo.W zeszłym roku wymieniłem tarcze plus klocki i było wszystko ok. Już nie mam pomysłów co może być?! Pompa raczej ok zostaje mi tylko jeszcze sprawdzić przewody hamulcowe.Problem jest tylko z tym jednym kołem jakby tłoczek nie cofał się do końca.

Dzięki i pozdrawiam.

Grand Scenic II 1.9dci 2005r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy sposób - wyjąć klocki i sprawdzić czy zacisk się cofa po odpuszczeniu hamulca. Wewnętrzny klocek musi być wsunięty sprężynami na tłok . Zewnętrzny klocek musi przesuwać się suwliwie na prowadnicach. Być może tam się zacina. Jeśli tak to należy wymienić gumowe prowadnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klocki są zwykle bez tej sprężynki na tłok. Klocki chodzą leciutko,cały zacisk jak i jarzmo wymieniłem na nowe(TRW) i dalej jest problem. Dźwignia ręcznego odbija normalnie ale po wciśnięciu pedała jakby własnie słabo tłoczek wracał na swoje miejsce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. że jest może być niedostatecznie odpowietrzony. Jeśli nadal będzie występować ten problem należy dwu-trzykrotnie wypompować tłok; prysnąć spreyem od oczyszczania tłoków odchylając delikatnie osłonę  i go wkręcić.

Miałem podobnie z regenerowanym zaciskiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk jest fabrycznie nowy -nie regenerowany. Może pompę szlak trafia? Oglądałem filmik jak Duda 101 napraw wciskał pedał i po chwili lekko uciekał w podłogę u mnie chyba jest tak samo.Ale tak było odkąd mam auto i działało dobrze.Od nie dawna zaczął się problem z tym tylnym lewym kołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, piekarelk napisał:

Może pompę szlak trafia?

Prędzej pęczniejące wężyki. Odpowietrzenie to podstawa i zachowanie czystości przy wymianie. Zalewałeś nowy zacisk grawitacyjnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem nowy zacisk, odkręciłem odpowietrznik i czekałem aż poleci płyn. Później przy pomocy drugiej osoby odpowietrzyłem tradycyjnie jeszcze.Na starym czy nowym zacisku efekt był taki sam, dalej lekko blokowało koło.Zobaczę jeszcze drożność przewodów jak będą ok to chyba zostaje zajrzeć do pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zrobiłeś prawidłowo-grawitacyjnie.

Dźwignia linek ręcznego muszą się opierać o tylny zderzak. Wtedy skok powrotny tłoka jest największy.

Pedał hamulca bez wspomagania nie może wpadać. Przy wspomaganiu z naciskiem z bardzo dużą siłą powoli się obniża, ale tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!