Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam pewien problem, ostatnio kupiłem Megane II 1.5dCi, rocznik 2005, niestety dość opornie zapala. Wkładam kartę, czekam na pojawienie się komunikatu sprzęgło + start lub hamulec + start, np. wciskam hamulec daje start i dopiero za trzecim razem zapali, czasem za pierwszym. Niestety nie bardzo wiem co z tym zrobić, może źle interpretuje komunikaty z komputera (komputer i instrukcja w języku francuskim, nie da się z tego dużo wyczytać:/ właśnie szukam polskiej instrukcji). Prosiłbym o informację jeśli ktoś miał podobny problem, w tym momencie nie wiem czy jest wada samochodu czy problem wynika z mojej nieznajomośći francuskiego.

 

Z góry dzięki za info

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze pojawia sie Niveau Huile Correct - doczytalem ze poziom oleju ok;) Niestety nie pojawiaja sie inne komunikaty. Ten komunikat pojawia sie po nacisnieciu start z sprzeglem czy z hamulcem zawsze, gdy zapali i gdy nie zapali:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że rozrusznik kręci tylko nie zapala. Może przyczyna tkwi w świecach żarowych albo w słabym akumulatorze, który nie daje odpowiednio dużego prądu. Wg mnie żaden komunikat błędu w takich przypadkach nie będzie sie pojawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz, rozrusznik kręci ale nie zapala. Wcześniej zastanawiałem się czy może kolejność zła - najpierw karta, później hamulec, później start czy możę karta a później równocześnie hamulec + start, niestety nie miałem wcześniej samochodu który się tak zapalało, może powinienem dłużej trzymać start, nie mam zielonego pojęcia. Najdziwniejsze jest to że czasem odpala za pierwszym razem, w ok. 50% przypadków.

Jeśli chodzi o świece lub akumulator to faktycznie będe musiał to sprawdzić.

 

Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

start wciskasz raz krotko, wiec to nie to.

jak zle go "przygotujesz" to w ogole nawet nie drgnie rozrusznikiem, wiec to tez ok.

 

instrukcje znajdziesz na klubowym ftp (temat o instrukcjach...) po PL

 

a gdzie tankujesz? moze zapchalo pompe?, moze pompa padla? moze filtr paliwa zapchany? akumulator na pewno dobry? sprawdz ladowanie, sprawdz jakie daje napiecie. sprawdz swiece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, tankowałem tylko raz bo samochod mam niecałe 2 tyg. (na BP). Niestety nie wiem gdzie tankował poprzedni właściciel.

Odnośnie akumulatora to ostatnio zrobiłem jakieś 200 km w jeden dzień, nawet jak był słaby powinien się doładować.

Może podjechać z tym do serwisu, z jakimi kosztami musiałbym się liczyć żeby mi to sprawdzili?

 

[ Dodano: 2007-03-03, 17:58 ]

Aha i jeszcze jedno, były właściciel uważa że jest to zabezpieczenie przed niepowołanymi osobami, że każdy samochód tego typu zapala się inaczej i że jest to kwestia wprawy? Szczerze mówiąc to nie wiem co o tym myśleć. Zabezpieczenie polega na tym że w sytuacji gdy "źle" go zapale nie podaje paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne zabezpieczenie ... Jakby bylo zabezpieczenie, to bys wcale auta nie odpalil. Chyba, ze ow zabezpiczenie zostaloby wylaczone. Co do akumulatora, to jak jest walniety to i 200km trasa moze nie pomagac. Ale mowie sprawdz swiece.

Koszty w serwisie, to chyba wyjsciowo 50zl za samo spojrzenie na auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba faktycznie przejade sie do serwisu, niech posprawdzaja wszystko, nie usmiecha mi sie kombinowanie z zapalaniem samochodu pare razy do skutku ale jedna rzecz mnie zastanawia, czasem nawet po dluzszym postoju zapala od razu a czasem po dluzszej jezdzie nie chce ruszyc.

Jesli o akumulator chodzi to wydaje mi sie ze jest okej, mysle ze jesli bylby z nim problem to problemy raczej by wieksze byly (choc nie wiem, nie jestem ekspertem ale tak mi sie wydaje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, Panów

miałam dokładnie taki sam przypadek z moja meganka 1,4 2003r jakies 5-mscy temu po sciagnieciu do serwisu został wymieniony czujnik położenia koła zamachowego. Niestety po 5 msc znowu mialam z tym problem i wczoraj znowu mi go wymienili, ciekawe na juz dlugo wystarczy teraz. Słyszalam od pewnego mechanika ze przyczyna moze byc koniecznosc zrobienia rozrzadu. (auto ma 82tys) nie wiem czy to jest prawda ale w serwisie renault zalecaja rozrzad przy 120 000. na razie w kazdym razie dziala, pozdrawiam/Monika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

moja megane 1,5dci właśnie w czoraj mi nie odpaliła i to na amen jestem zły bo w niedzielę mamy komunie córy a samochód stoi i nie wiadomo co mu jest nigdy nie miałem problemu z odpalaniem jej. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Problem nie mój tylko mojego sąsiada.

Grand Scenic 2005r II ph? 2.0 16V

Auto otwiera się, karta do czytnika,napisy do odpalania,start i nic- tylko cykanie przy kierownicy.Ręcznego też nie można zwolnić nawet awaryjnie sznurkiem w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Napisz po kolei co i jak.

Auto otwiera sie bez problemu.

Karta do czytnika i odblokowuje się kierownica.

Komunikaty na wyświetlaczu czytelne.

Po naciśnięciu "start" słychać jedynie 3 lub 4 "cyknięcia" w okolicach czytnika karty,obudowy kolumny kierownicy.

Auto nie odpala.

Ręcznego też nie można wyłączyć.

Próba awaryjnego - mechanicznego- rozłączenia hamulca (pomocniczego) nie powiodła się ;)

Mam nadzieję,że teraz jaśniej ;)

 

[ Dodano: 2009-10-01, 15:51 ]

Po temacie.Jedynie serwis dał radę.950 pln poszło papa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Miałem podobny problemy przy niskich temp., tzn. auto odpalało za którymś razem.

 

Drogą dedukcji doszedłem że jest filtr paliwa i podczas kolejnej zimy nie miałem żadnego problemu z odpalaniem, nawet po tygodniowym postoju na parkingu, gdzie samochód był sowicie przykryty grubą warstwą śniegu, a mimo to odpalił za pierwszym razem.

 

W filtrze powstają parafiny, poza tym trzeba dbać o jakoś paliwa, ponieważ wtryskiwacze są na to bardzo wyczulone, i to nie tylko w Renault, ale wszystkich nowych pojazdach diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!