Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam. Megane III 1.5dCi 110KM z 2013r , przebieg 170tys km. Podczas spokojnej jazdy nagle wyskoczył mi komunikat "Ryzyko awarii silnika". Brak jakichkolwiek objawów (brak spadku mocy i żadnych niepokojących dźwięków spod maski). Zgłosiłem się na serwis, podpięli komputer i wyskoczyły błędy : P0299 i P2263 (niskie ciśnienie doładowania i przekroczona wartość doładowania turbosprężarki). Według wydruku jaki dostałem podczas pojawienia się błędu przy prędkości 130km/h (2800obr/min) zalecane ciśnienie doładowania powinno mieć wartość 2230mbar a było 1940mbar. Sprawdzili wszystkie doloty do turbo i nie znaleźli żadnych dziur/przetarć (ogólnie szczelny). Profilaktycznie wymienili elektrozawór sterowania turbosprężarką bo podobno często to jest przyczyną tych błędów. Podczas powrotu z serwisu komunikat "Ryzyko awarii silnika" wyskoczył ponownie. Zauważyłem na intercoolerze dziwną plamę/wgniecenie (zdjęcie poniżej). Myślicie, że to może być przyczyną problemu? Może ktoś miał już coś podobnego?

 

Pozdrawiam

IMG-2571.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zaznaczone na czerwono wyglada jak dziurka, dokładniejsze zdjęcie by się przydało, a ogólnie wygląda choćby ktoś plasteliną to zakleił.

IMG-2571.jpg.2db4160c79eeb7057260015a9b6b0651.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, tek00 napisał:

Zgłosiłem się na serwis, podpięli komputer i wyskoczyły błędy :

  P0299  i  P2263 (niskie ciśnienie doładowania i przekroczona wartość doładowania turbosprężarki).

Bardziej wiarygodny byłby clip,

Jeżeli miałeś dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach ;

    -  to należy auto przegonić na wysokich obrotach,

    -  skontrolować stan kierownic turbiny czy nie są zapchane,

          -  jak chodzi cięgno siłownika turbiny?

          -   przeczyścić egr,

    -   stan wężyków fap-a.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...