Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phII Szarpanie podczas przyspieszania 2.0Turbo - RS


Recommended Posts

Witam

Auto Megane II phII RS 2007 2.0Turbo 225KM seria z lpg

 

Mam problem z szarpaniem od wczoraj w różnych przedziałach obrotów. Przykład z dzisiaj zaczynam przyspieszać w miarę dynamicznie 2000obrotow robi (buuuu), po chwili przyspiesza ponownie 2500 obrotów i ponownie (buu) i brak mocy aż do 2800 i idzie dalej mocno. Drugi przykład to 6000 obrotów 3/4 bieg i znowu (buuuu) chwilowe i idzie dalej do 7000 obrotów do odcięcia. 

 

Podmieniłem czujnik wału oraz komplet cewek, wymieniłem świece na platynowe NGK niestety bez efektu pozytywnego. Na jednym i drugim paliwie występuje dokładnie tak samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Dodatkowo od tego czasu występuje problem z zapaleniem auta, po chwili postoi kręci około 5-6 sekund zanim odpali lecz gdy odpali i ponownie będę chciał zapalić to zakręci od razu. 

 

W załączniku dwa filmiki pierwszy z problemem odpalania 

Drugim słychać przerwanie przyspieszania

 

 

Na komputerze diagnostycznym sterownik silnika ani gazu nie wykazują żadnych błędów 

 

 

Zmierzona kompresja wynosi

1 cylinder 11

2 cylinder 12

3 cylinder 12

4 cylinder 11

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł? 

Pozdrawiam 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marek789 napisał:

Dodatkowo od tego czasu występuje problem z zapaleniem auta, po chwili postoi kręci około 5-6 sekund zanim odpali,

lecz gdy odpali i ponownie będę chciał zapalić to zakręci od razu. 

Zakręć gaz na butli.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 weeks later...

A więc tak. Problemu dalej niestety nie rozwiązaliśmy. W ciągu ostatniego czasu sprawdziłem na kolejnym komplecie cewek NGK jednak bez skutku. Podmieniłem map sensory, odpinałem pierwszą sondę lambdę na drugiej jest emulator bo jest DP. Podmienialiśmy zawór N75, wymieniliśmy pompę paliwa. Przepustnica czysta. Wartości doładowania dziwnie skaczą jak EKG :/ Filmik w linku. Widać dziwne wartości typu 2200/2400mbar ciśnienia doładowania. Przy okazji czy ktoś zna wartości oraz jaki % korekcji powinien mieć czujnik spalania stukowego? Te które są u mnie wrzucam w załącznik. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na rozwiązanie problemu?

 

 

Korekcja od spalania stukowego

s1.thumb.png.1e02c80ed37e02e4b241c41c6cc738ba.png

s2.thumb.png.7b8f4b6c532b5ca768d1d94e98fe9d70.png

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1/ Wszelkie próby pomiarowe i naprawcze dokonywać  ;

        - przy zakręconym zaworze na butli z gazem,

2/ Kompresja dla nowego silnika to 14,0 – 14,5 bara,

13 godzin temu, marek789 napisał:

Podmieniłem map sensory, odpinałem pierwszą sondę lambdę na drugiej jest emulator bo jest DP.

3/ Wykres  działania ;

      a/ sondy I    -   powinien wyglądać jak sinusoida  w  zakresie  0,1 - 0,9 V,

      b/ sondy II   -   powinien oscylować ; pomiędzy  0,6 V a 0,8 V,

      c/ co to jest DP i dlaczego jest emulator?

      d/ uszkodzone sondy są w stanie doprowadzić do ;

               - nadpalenia zaworów,

               - zniszczenia katalizatora, 

      e/ druga sonda wchodzi w skład systemu OBD i sprawdza ;

             - sprawność katalizatora ,

            -  prawidłowość pracy sondy I,

            -  ogólny stan układu wtrysku,

            -  dobiera tzw ; '' long term fuel trim '' czyli ustala długoterminowy dobór mieszanki,

13 godzin temu, marek789 napisał:

Podmienialiśmy zawór N75, wymieniliśmy pompę paliwa.

4/Czy benzyna w zbiornika jest czysta bez osadów, brudu i wody?

13 godzin temu, marek789 napisał:

Wartości doładowania dziwnie skaczą jak EKG :/

5/ Kontrola szczelności układu dolotowego,

        - kontrola czujników przy pedałach,

6/ Konieczność sprawdzenia poprawności ustawienia rozrządu ;

       a/ na blokadach,

       b/ sprawność działania czujnika położenia wałka rozrządu,

7/ Kontrola ciśnienia paliwa ;

       - kontrola i diagnoza pracy wtryskiwaczy benzynowych;

               - czy wszystkie wtryski są tego samego rodzaju?

               - niesprawne wtryski wpływają na wartości sond lambda a te na wartość dawki paliwa.

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

  

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Wszelkie próby pomiarowe i naprawcze dokonywać  ;

        - przy zakręconym zaworze na butli z gazem,

 

Gaz mam cały czas zakręcony w tej chwili, sterownik odpięty od zasilania.

  

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

2/ Kompresja dla nowego silnika to 14,0 – 14,5 bara,

 

No u mnie jest to 11-12-12-11 bar

 

  

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

 

      c/ co to jest DP i dlaczego jest emulator?

 

 

Downpipe, emulator jest aby check nie świecił mimo że sterownik co jakiś czas rejestruje błąd tylnej sondy lambda

 

  

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

4/Czy benzyna w zbiornika jest czysta bez osadów, brudu i wody?

 

Przy demontażu kosza pompy nie widzieliśmy żadnych oznak błyszczenia się benzyny, widać było czyste paliwo :/ Do sprawdzenia czy jest woda to ciężko odpowiedzieć

 

  

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

5/ Kontrola szczelności układu dolotowego,

        - kontrola czujników przy pedałach,

 

 

Kontrola których czujników? Pedalu gazu?  Sprzęgła?

 

 

  

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

6/ Konieczność sprawdzenia poprawności ustawienia rozrządu ;

       a/ na blokadach,

       b/ sprawność działania czujnika położenia wałka rozrządu,

 

Sprawdziliśmy, ustawienie rozrządu nic się nie zmieniło.

 

  

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

7/ Kontrola ciśnienia paliwa ;

       - kontrola i diagnoza pracy wtryskiwaczy benzynowych;

               - czy wszystkie wtryski są tego samego rodzaju?

               - niesprawne wtryski wpływają na wartości sond lambda a te na wartość dawki paliwa.

 

Wszystkie wtryskiwacze są takie same (z 3RSa), mają nie więcej niż rok oraz 15000 km

 

Edytowano przez marek789
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmień gazownika. Usuń emulator. Jak trzeba kup nową sondę lambda.

Pojeździe na benzynie, później zrób kalibrację LPG.

Czujniki na pedale sprzęgła i hamulca.

Na kompresję: płukanka do oleju, a od strony świec antykoks. Najprawdopodobniej zapieczone pierścienie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!