Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośna praca silnika Megane III ph2 110


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, wczoraj po odpaleniu auta silnik zaczął mi głośno pracować (klekotać,cykać). Nie jest to kwestia braku oleju lub zimnego silnika, ponieważ po rozgrzaniu ten problem również występuje na postoju jak i podczas jazdy i przyspieszania. Czy możecie podpowiedzieć co mogę zdiagnozować ewentualnie co może generować taką awarię. Błędów żadnych nie wyrzuca. Załączam również filmik jak to wygląda.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to silnik z fabryki. Auto salonowe, ale jeden z "mądrych" mechaników zapisał na nim przebieg przy którym ma być kolejna wymian oleju.

Jak odepnę pojedynczo wtrysk w czasie pracy silnika wywali mi błąd i trzeba będzie go kasować? Tak wstępnie chciałem wykluczyć w ten sposób ewentualną awarię jednego z nich.

Edytowane przez Dreju1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że to słowo mądrych powinno być w cudzysłowie? :) Możesz śmiało odpinać/wpinać te wtryskiwacze do sprawdzenia.

W razie potrzeby zakupu polecam: https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-e-a2c59513484-9644298959

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dreju1 napisał:

Cześć wszystkim, wczoraj po odpaleniu auta silnik zaczął mi głośno pracować (klekotać,cykać).

Nie jest to kwestia braku oleju lub zimnego silnika, ponieważ po rozgrzaniu ten problem również występuje 

 - na postoju jak i podczas jazdy i przyspieszania.

Kiedy tankowałeś paliwo i gdzie;

  -  kontrola paliwa w zbiorniku ( dużej ilości wody, benzyny, syfu ),

Warto ;

   -   zatankować do pełna na sprawdzonej stacji,

   -   wymienić filtr paliwa,

   -   sprawdzić wysokość ciśnienia paliwa na listwie ,

   -    kontrola i czyszczenie styków elektrycznych na pompie, wtryskach i czujniku ciśnienia paliwa,

   -   diagnoza clipem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.10.2020 o 15:02, Andrzej-2010 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Paliwo tankuję zawsze na Orlenie. Aktualnie tankowałem jakieś 2 tygodnie temu i nic się do tej pory nie działo.

@omegasprawdzilem poprzez wypięcie wtryski. Przy każdym który wypiąłem charakterystyczny klekot przy dodawaniu gazu nadal występuje.

Masz może pomysł co ewentualnie mógłbym jeszcze we własnym zakresie sprawdzić "pod domem" ?

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko kolego tak diagnozować, szczerze to mi to brzydko pachnie, ale widzę, że potrafisz sobie radzić. Jak masz kanał/najazd to stosunkowo łatwo jest zdjąć miskę olejową, trzeba tylko odkręcić podporę półosi, ale to spoko. Uszczelka kosztuje 50zł (Elring) a panewki w razie co w ASO ok 200zł Do tego kropla specjalnej pasty do posmarowania uszczelki, dosłownie w dwóch punktach (tu gdzie kończy się powierzchnia płaska i przechodzi półkole) Chyba warto do tych panewek zajrzeć, póki nie jest za późno i nie zatarłeś wału. Wierzę że rozumiesz, że pod tą diagnozą się nie podpisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, omega napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :!:

Dzięki za porady. Niestety z braku możliwości skorzystania z kanału jestem w kropce, ale idąc z tematem do warsztatu będę wiedział na co zwrócić uwagę. Zastanawia mnie tylko czy to możliwe, że panewki w roczniku 2012 padły przy przebiegu 180000 zakładając, za jak auto było na gwarancji to interwały wymiany oleju były co 30000, potem już co 15000. 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie niemożliwe, miałem do czynienia z kilkoma 1.5 dci w rodzinie z przebiegiem ponad 200 kkm i w żadnym nie było problemu z panewkami. Chyba jednak coś z szeroko pojętym układem wtryskowym. Może egr, może rozrząd trudno ocenić. W sumie praca silnika niepokojąca. 

Jesteś pewien przebiegu, sprawdzałeś przebieg w module ABS? 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze warto do tych panewek zajrzeć, nawet jak nie trafiłem z diagnozą, będziesz miał spokój na kolejne 300k km. Ja je profilaktycznie wymieniłem, ale już dawno temu. Wiesz, ciężko powiedzieć, ja jestem pierwszym właścicielem a samochód kupiłem z tzw. zerowym przebiegiem u dealera. Chyba, że też masz samochód od nowości, bo inaczej zacznie się zwykła gdybologia. Może ma 180 000 a może 180 000 zostało do miliona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu mam pewność, ponieważ auto jest kupione w polskim salonie renault poleasingowe. Kurcze właśnie tej przyczyny szukania problemu u mechanika się obawiam. Jest szansa, że clip coś wykaże mimo, że nie wywala błędu na liczniku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie tu już nie masz innego wyjścia niż porządny fachowiec, bo sam więcej nic nie zrobisz. Na pewno w Twojej okolicy ktoś taki polecony się znajdzie. To nie jest sprawa podłączenia urządzenia diagnostycznego, choć oczywiście to zrobić warto. Przecież w tym silniku coś łupie, żeby nie użyć niecenzuralnego słowa. Jeżeli to nie stuka wtrysk, to mechanik z pewnością powie Ci, skąd ten dźwięk jest mimo, że po silniku on się rozchodzi. To, że samochód był kupiony u dealera Reno kompletnie nic nie znaczy,, może być równie zafałszowany co u handlarza Mietka (czego Ci nie życzę )  Daj znać jak naprawisz auto co było przyczyną jako info dla nas fomumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po wielu dniach walki z poszukiwania przyczyn stuków mechanik doszedł do do momentu, którego najbardziej się obawiałem. Zrzucenie głowicy i oględziny. Co się okazało z jakiś przyczyn przesunęło się o parę mm koło pasowe rozrządu co finalnie powodowało stuki tłoków o zawory. Na zdjęciu bardzo ładnie widać ślady na tłokach.  130189340_3391128311016083_8034303507608240280_n.thumb.jpg.75419323db5450360365bd1dc37ca67c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!