Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie Megane 3 2.0tce


Adeq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy to mój pierwszy wpis . Podczas jazdy szarpie delikatnie przy wyższych obrotach przerywa, świeci się check kluczyka i trakcji.

Gorzej dzieje się po umyciu auta na myjni. 

Wymieniłem świece i nie pomogło, gdzie szukać ?

IMG_20201025_193317.jpg   IMG_20201025_193427.jpg   IMG_20200621_172918.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co mówi kolega Szwagier, też bym cewki wymienił. Co do przewodów zawsze warto, tylko... czy w tym silniku w ogóle są przewody zapłonowe? :) sorki, bo nie znam tego silnika i nie wiem, czy cewki nie są zakładane bezpośrednio na świece. Ktoś na pewno tu to sprostuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Adeq napisał:

komputer pokazuje spalanie stukowe.

Na 1 i 4 cylindrze ilość spalań stukowych jest największa ;

   -zamień wtryski  z 2 i 3 i powtórz pomiar,

Instalacji LPG nie ma???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Zakręć gaz na butli;

       -  zrób trasę  minimum  ok;100 km,

       -  na wysokich obrotach > 3000 obr/min, ale prędkość bezpieczna,

       -  celem przedmuchania katalizatora oraz komór spalania,

2/ Niewłaściwy skład mieszanki na LPG ;

        -  zbyt uboga mieszanka potrafi wypalić zawory i gniazda, niezależnie czy zawory mają ;

              - hydrauliczną regulację luzów zaworowych, czy ich brak ,

       -  zbyt bogata mieszanka

             - szybkie zniszczenie katalizatora, możliwość pożaru ,

3/ Ta ilość spalań stukowych ( niewyraźnie widać ) to na jakim dystansie?

Dnia 25.10.2020 o 19:50, Adeq napisał:

Wymieniłem świece i nie pomogło, gdzie szukać ?

4/ Czy wymienione świece mają odstęp elektrod 0,7 mm??

      - polecam świece beru,

5/ Zalać do pełna benzynę 100 oktanową;

      - tankować na sprawdzonych stacjach,

6/ Warto stosować markowy olej ;

        - min 5W40,

        - lub 0W40 lub 0W50. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nowe marki nie pamiętam ale takie jakie są zalecane podwójna platyna, dane pokazuje w tej chwili przed sprawdzeniem dystans ok 15km, za kilka kilometrów mam pierwszy przegląd instalacji LPG po 10k kilometrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, uporałem się z szarpaniem i spalaniem stukowym.

Próbowałem wszystkiego, sprawdzałem wtryski, każdy wąż czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza, wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem każdy filtr i nie pomogło.

Okazało, się że temperatura pracy jest zbyt niska.

Wymieniłem termostat, który w zasadzie trzymał temperaturę lecz czasami przepuszczał.

Teraz działa bez najmniejszych zarzutów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 25.10.2020 o 19:50, Adeq napisał:

Podczas jazdy szarpie delikatnie przy wyższych obrotach przerywa, świeci się check kluczyka i trakcji.

 

W dniu 4.12.2020 o 23:27, Adeq napisał:

Okazało, się że temperatura pracy jest zbyt niska.

Wymieniłem termostat, który w zasadzie trzymał temperaturę lecz czasami przepuszczał.

Teraz działa bez najmniejszych zarzutów.

Jaką temperaturę trzymał termostat przed zmianą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Odświeżę temat.

Mam problem ze swoim Megane 2.0 tce 180km. Mianowicie przy równej jeździe w zakresach od 1800 do 2500 trzęsie silnikiem i co jakiś szarpnie jak by mu zapłon wypadał, gdy dodam gazu i przyspieszam wszystko ok.

Auto jeździ na LPG i myślałem że to wina gazu ale na zimnym silniku na benzynie jest to samo tylko mniej wyczuwalne.

Świece są nowe, cewki wymieniałem.

 

Ciekawe jest to, że jak odepnę zawór faz rozrządu wszystko mija, jest trochę słabszy ale nic się nie dzieje.

Idąc tym tropem wymieniłem zawór bo mój już olej przepuszczał i faktycznie był do wymiany bo auto ma lepszego kopa od 3000 obr.

Ale niestety dalej trzęsie i przerywa.

Błędów nie ma.

Ja oczywiście szukam dalej i proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakieś pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bartelezo napisał:

Megane 2.0 tce 180km.

 - Mianowicie przy równej jeździe w zakresach od 1800 do 2500 trzęsie silnikiem i co jakiś szarpnie jak by mu zapłon wypadał,         

       - gdy dodam gazu i przyspieszam wszystko ok.

 - Auto jeździ na LPG i myślałem że to wina gazu,  ale na zimnym silniku na benzynie jest to samo tylko mniej wyczuwalne.

- Świece są nowe, cewki wymieniałem.

W pierwszym rzędzie ;

   1/ zakręć gaz na butli,

   2/ wymień filtr powietrza,

   3/ przeczyść styki ecu, styki w UPC, styki wtryskiwaczy, 

   4/ czy przed rozruchem silnika rano ;

          - czujnik temperatury powietrza wlotowego  i czujnik temperatury płynu pokazują tą samą temperaturę???

    5/ na  rozgrzanym silniku obydwie sekcje czujnika temperatury płynu powinny dawać odczyt ok; 90 stopni,

         - uszkodzony czujnik -  to pojawi się rozbieżność ok kilkudziesięciu stopni,

    6/ kiedy wymieniany rozrząd i kzfr?

    7/ poczytaj  temat;  Szarpie na wysokich obrotach - 2.0 Tce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!