Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Silnik ; 1.5 DCI K9K z 2007r.

Przy rozruchu dostaję komunikat ,,INJECTION DEFAILLANTE''

Rozrusznik kręci ale błąd cały czas się świeci i nie odpala.

W komputerze po zdiagnozowaniu (program DELPHI) dostaję komunikaty:

- DF025 Sieć multipleksowa znajdowania błędów w ECU do na/dogrzewania; zwarcie do uziemienia (stały)

-210131 Nieznany kod usterki

-DF097 Obwód czujnika wału rozrządu ; niezgodność sygnału (nieciągły)

-DF038 Usterka wewnętrzna sterownika (Stały)

-DF047 Komputer; dolny limit sygnału zewnętrznego (stały)

Błędów nie da się skasować. Konsultowałem się z kimś kto naprawia sterowniki samochodowe powiedział że to prawdopodobnie coś z zasilaniem sterownika.

Rozebrałem wszystkie sterowniki w samochodzie żeby przejrzeć czy coś jest przepalone. Nie widać żadnych usterek, niestety nie jestem w stanie przemierzyć układów - są skąpane w plastiku.

Wszystkie bezpieczniki sprawdzone i są w porządku.

Na czujniku z położenia wału rozrządu dostaję 1.5V przy rozruchu, z tego co wyczytałem w sieci to na czujnikach powinno być ok 5V.

Czy ktoś umiałby mi podpowiedzieć gdzie szukać usterki, albo ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać? 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Wilam napisał:

Na czujniku z położenia wału rozrządu dostaję 1.5V przy rozruchu, z tego co wyczytałem w sieci to na czujnikach powinno być ok 5V.

 

Zależy gdzie mierzysz, czujnik zasilany jest ze skrzynki bezpieczników napięciem 12 V. Pin 3 czujnika, środkowy pin to sygnał ale tego nie mierzy się miernikiem.

Zacznij od podmienienia modułu UPC lub sprawdzenia w nim bezpieczników, połączeń itp. UPC zasila też sterownik silnika a masz błędy związane z jego zasilaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem moduł UPC i sprawdziłem, nie widać żeby coś było przepalone. Bezpieczniki też sprawdzone styki wyczyszczone i siknięte contact-sprayem. Sugerujesz wymianę modułu UPC? Czy mogę wziąć moduł z innej Meganki z tym samym silnikiem do sprawdzenia czy coś mnie zablokuje?
Czyli na 3 pinie czujnika powinno być 12V dobrze rozumiem? Czy tego też nie mogę mierzyć miernikiem? 

Edytowane przez Wilam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Wilam napisał:

Czyli na 3 pinie czujnika powinno być 12V dobrze rozumiem? Czy tego też nie mogę mierzyć miernikiem? 

Można mierzyć miernikiem, moduł można podmienić, nic nie zablokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku i tak bym raczej zaczął od wymiany czujnika położenia wału. Najtańsza opcja a często pomaga. A jak masz sklep, który w razie co pozwoli na zwrot to już wgl. bajka :D

 

Anyway, DF025 miałem, gdy jedna świeca żarowa wyzionęła ducha (106KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!