Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.5dci 2011r dymi na biało i klekocze przy dodawaniu gazu


grzegorzBrzeg

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 7.12.2020 o 15:29, grzegorzBrzeg napisał:

- Auto zaczęło klekotac i dymic nagle,

- Zostały sprawdzone ;

     - świece żarowe i są ok,

     - wtryskiwacze sprawdzone na stole probiorczym i wszystko ok.

- Jedyną rzecz którą ustaliłem to jest to, że jak wypnę fizycznie pierwszy wtryskiwacz auto przestaje klekotać ;

     -  wymieniłem panewki,

     -  olej,

     -  sprawdziłem kompresją jest ok  (jest jednakowa na każdym cylindrze),

     -  brak błędów w komputerze.

 Wnioskuje, że raczej żadna z wymienionych dolegliwości sterownika nie występuje;

    - ponieważ nic na ten temat nie napisałeś, 

Zostaje sprawdzenie;

    - (endoskop) wnętrza komory spalania cylindra I,

    - luzów zaworowych ( za duże ), w szczególności na I-cylindrze,

    - ewentualnie w następnym kroku;

          - przeprojektowanie sterownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli mam rozumieć ze nie mam za bardzo co się doszukiwać problemu w samym sterowniku. Najlepiej zakupić endoskop i sprawdzić cylinder 1, słyszałem że w tym modelu występują zawory hydrauliczne czy to prawda. Jaka powinna być szczelina na zaworach i jak się ją ustawia, czy zwykły kowalski sobie z tym poradzi czy trzeba oddać do spaca.

Najbardziej zastanawiające jest to że na internecie jest dużo takich przypadków jak mój w różnych markach i modelach oraz silnikach, ale nikt nie znalazł rozwiązania wszyscy szukają nawet ASO nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś to Grzesiek nie spójne wszystko jest. Wyciąłeś dobry FAP z dobrze chodzącego samochodu bo? Szukałeś na siłę tych problemów? No pewnie coś powinno być zasymulowane w sterowniku, że tego filtra nie ma. Zadzwoń jutro do tego gościa co Ci w linku podałem. Tylko że on przez tel niechętnie gada, zresztą mu się nie dziwie, bo cały czas ktoś tam dzwoni, ale może się czegoś dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W celu wyjaśnienia pewnych niezgodności, w czerwcu tego roku zakupiłem auto sprowadzone z Danii. W standardzie jest to aby wymienić rozrząd i olej i też tak uczyniłem, wymieniłem również filtry i wszystko było ok.

Gdzieś we wrześniu auto zaczęło dymić tylko po odpaleniu i przez około 40sek po tym czasie autko chodziło jak by niby nic sie nie działo.

W pierwszej kolejności sprawdziłem wtryski metodą przelewową wyszło ok, ale gdzieś się doczytałem że metoda przelewowa przy wtryskach piezoelektrycznych jest niemiarodajna więc zawiozłem je do gościa który ma maszynerię do sprawdzania. Wyszło że jeden z wtryskiwaczy jest inny (gorszy w parametrach) więc zakupiłem inny po sprawdzeniu czyli ok (i własnie na tym wtryskiwaczu klekot jest mniejszy, słyszalny tylko przy mocniejszym wciśnięciu gazu, stary klekocze nawet na tempomacie). Fachowcy słyszeli pracę auta i stwierdzili panewki, panewki nowe a auto klekocze nadal.Zdemontowałem później zawór EGR wieszał się grzybek więc może to on był winny dymienia, zakupiłem nowy zamontowałem w piątek a auto nadal dymi. Więc w wielkim skrócie to cała historia medyczna mojego auta o której ja wiem.Jak by to miało w czymś pomóc to mogę przesłać filmik na e-mail (dymienie po odpaleniu)

zapomniałem dodać że o tym że auto nie ma DPS dowiedziałem się w miedzy czasie jak szukałem przyczyny dymienia i klekotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz możliwości diagnostyki ale pierwsze co bym zrobił to odczytałbym czy wpisane są prawidłowe kody wtryskiwaczy, sprawdziłbym korekty, dawkowanie paliwa na poszczególnych wtryskiwaczach, obecność fap, zgodność temperatury wody, paliwa, powietrza. Trudno by po odłączeniu sterownika nagle zmienił się luz zaworowy czy uszkodził zawór egr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.12.2020 o 15:29, grzegorzBrzeg napisał:

- Auto zaczęło klekotac i dymic nagle, 

- wtryskiwacze sprawdzone na stole probiorczym i wszystko ok, 

- jak wypnę fizycznie pierwszy wtryskiwacz  - auto przestaje klekotać,

- za każdym razem klekocze na 1 cylindrze, bez względu jaki wtrysk jest założony

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te numery co są na górze wtryskiwacza to kody to były wpisywane za pomocą programu maxiecu. Po sprawdzeniu-odczycie za pomocą programu kodów to żaden kod się nie zgadzał z tym co jest na wtryskach. Wiec je zapisałem na kartce i nadałem kody z wtrysków ale nie było żadnej różnicy, chyba że jest jakiś inny sposób na odczyt poprawnych kodów.

Korekty wtrysków:

1-0.8

2- 1.08

3-0.87

4-1.23

Temperatura

płynu 23 stopnie

paliwa  15 stopni

powietrza 17 stopni

 

Zapytam jeszcze doświadczonych kolegów czy np. Can Clip mógł by pokazać coś więcej niż maxiecu lub jakiś inny program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, grzegorzBrzeg napisał:

Wiec je zapisałem na kartce i nadałem kody z wtrysków ale nie było żadnej różnicy

Teraz program odczytuje prawidłowe kody? Korekty są w normie jak dla wtryskiwaczy ze znacznym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się z takim oznaczeniem, spotkałem się natomiast z takim (patrz załącznik), ale to nie znaczy że takowych nie ma. Na pewno jeszcze wszystkiego w życiu nie widziałem. Co do kodowania tych wtryskiwaczy, to jest już jazda bez trzymanki, albo wyższa matematyka. Możesz odczytać z urządzenia, że wtryski są zakodowane prawidłowo a nie będą. Ja tak miałem, że Gutmann nie zakodował ich poprawnie. Dopiero CLIP sobie z tym poradził. Pamiętaj, że pierwszy cylinder to ten, od skrzyni biegów.

wtrysk.jpg

upsss sorki. To u Ciebie to korekty. Nie zmienia to jednak nic, co napisałem o kodowaniu wtryskiwaczy. Na pewno CLIP. Maxiecu mam, ale nie będę testował :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxiecu ma opcją kod wtryskiwacza cylindra.

20201015_172328.jpg

po odczycie kodów zaden nie zgadzał sie z tym na wtryskiwaczu.W miejsce kod wtryskiwacza wpisałem kod z wtryskiwacza i dałem zapisz później dałem odczyt kodu i kod odczytu był taki sam jak na wtryskiwaczu ale mimo to auto nadal dymi i klekocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, bo mam. Jeszcze raz napiszę, bo nie mogłem się pomylić (zresztą kilka par oczu na to patrzyło) że poprawny kod na urządzeniu = kod na wtryskiwaczu innym niż CLIP, NIE MUSI oznaczać prawidłowego jego zakodowania. Nie wiem co takiego robi CLIP, być może przeprowadza jakąś dodatkową procedurę, której nie przeprowadzają inne urządzenia. Natomiast jestem tego na 200% pewny. Też mi grały wtryski "prawidłowo" zakodowane na Gutmannie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie jest możliwe. Jest możliwe to, że mimo zgodności kodów nie jest prawidłowo zakodowany. Tylko tak, u mnie nie było jakiejś aż tak masakrycznej różnicy, nie dymił a to grzechotanie to wyłapywały moje uszy, bo podejrzewam, że ktoś inny tego by w ogóle nie wyłapał. No tak na chłopski rozum jak duża może być ta korekta podług ustawień fabrycznych? Przecież nie jakaś wielka. Możesz wrzucić jakiś filmik z tym grzechotaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się coś nagrać ale nie wiem czy się uda tak aby było słychać.

Skoro same nie mogą się rozkodować co po co się ich czepiać skoro wcześniej było ok

Wiele razy już słyszałem abym n ie szukał przyczyny bo i tak nie znajdę.

Czytałem już o tym dużo na necie problem występuje w silnikach diesla jak i w benzynowych ale nikt nie wie co z trym zrobić nikt nie znalazł 100% lekarstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aniewa napisał:

pierwsze co bym zrobił to odczytałbym czy wpisane są prawidłowe kody wtryskiwaczy,

 25.02.2017 - kolega aniewa napisał ;

 To czy kody będą wpisane czy nie to nie ma większego znaczenia.

 Auto powinno zapalić i jeździć a wpisanie kodów poprawia jedynie charakterystykę pracy silnika.

 Megane II phI . Błędy po wymianie wtryskiwaczy. Brak reakcji na pedal gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!