Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1,6 16V gaśnie na zimnym silniku,problem z odpalaniem


rxrem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu mam problem z moją megi- 1,6 16V 2004 r. kombi.  Zaczęło się to jakoś na wiosnę, po odpaleniu, na zimnym silniku, po kilkuset metrach przy zmianie biegu lub na skrzyżowaniu, jak wysprzęglęniu obroty spadają i auto gaśnie. Sytuacja się powtarza zazwyczaj 2-3 razy. Po jakimś czasie pojawiły się problemy z odpaleniem, czasami po klika, 10 razy przyciskiem klikałem. Około sierpnia wymieniłem rozrząd ze KZFR i wydaje mi się,że sytuacja się naprawiła. Niestety na kilka dni.Przyszedł październik i wszystko na raz. Zaczął gasnąć ponownie.Pewnego dnia po pracy nie mogłem odpalić, pół godziny walki z przyciskiem i nic-komunikat awarii blokady kierownicy.Zdemontowałem blokadę, wyjęta działa poprawnie, następny krok trafiony-spalony bezpiecznik start-stop, wymieniłem, odpaliłem i do domu. Renia odpalała ale gasła nadal. Po 5 dniach powtorka z rozrywki-znowu bezpiecznik do wymiany.Jako,że trudne dojście do tego bezpiecznika to zmostkowałem sobie gniazdo bezpiecznika poza tą skrzynką aby w razie W na szybko wymienić bezpiecznik.I co ciekawe już od 3tygoni nic się z bezpiecznikiem nie dzieje-może tamte stare były.Obydwa problemy cały czas występują. Przeglądalem już fora- wymieniłem już Mapsensor, czujnik położenia wału, czystą blokadę kierownicy, przeczyściłem klemy, dzisiaj wyczyściłem przepustnicę ale nie sądzę aby to coś dało. Co może być przyczyną, czy to jakiś wspólny element czy dwa niezależne problemy,rozrusznik, przycisk start-stop ?, dlaczego raz odpala raz nie, raz gaśnie raz nie? Poproszę o pomoc, może ktoś się spotkał z taką sytuacją albo chociaż ma jakieś przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, rxrem napisał:

Około sierpnia wymieniłem rozrząd ze KZFR i wydaje mi się, że sytuacja się naprawiła.

Niestety na kilka dni.

Czy wymieniłeś elektrozawór kzfr?

37 minut temu, rxrem napisał:

wymieniłem już Mapsensor, czujnik położenia wału, czystą blokadę kierownicy, przeczyściłem klemy,

dzisiaj wyczyściłem przepustnicę ale nie sądzę aby to coś dało.

Czujnik położenia wału powinien być oryginał, bo zamienniki są chimeryczne,

Wymień świece zapłonowe,

Przeczyść styki w UPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestie. Elektrozawor nie kojarzę aby był w zestawie rozrządu. A na co on ma wpływ, na gaśnięcie czy problem z odpaleniem? Zmiana czujnika wału nie dała kompletnie żadnej różnicy, więc pewnie to nie przyczyna. A wymiana oleju, hmmm...jak to się ma do wspomnianych usterek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kojarzę aby elektrozawór był wraz z kołem, nawet na aukcjach widzę,że samo koło sprzedają- i to jest chyba błąd.Ale do sedna-czy można zweryfikować wadliwy elektrozawór, czy wymiana polega tylko na wymontowaniu i wmontowaniu nowego czy też jakaś adaptacja potrzebna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!