Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z przepustnicą


andrzejo4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. posiadam megane 2 1,4 16v z 2003r.

Ostatnimi czasy mam problem z przepustnicą, a mianowicie. Jak odpalę samochód to prawie za każdym razem mi gaśnie a na zimnym w ogóle nie reaguje na gaz.

Dopiero za drugim razem, jak dodatkowo przegazuję to już nie gaśnie i reaguje na gaz, ale za to obroty są wysoko (średnio 2 tys).

Zdarza się   że falują delikatnie  w przedziale 2, 1,5 tys. Wyczytałem na forum że to mogą być uszczelki na kolektorze wiec pojechałem do sklepu z vinem, bo chciałem oryginalne no i kupiłem. Okazało się że w zestawie były tylko 4 uszczelki   na kolektor a tam przychodzi 5 i tej jednej nie wymieniłem, tej co jest koło przepustnicy.  Uszczelek przepustnicy tez nie zmieniałem bo są w miarę dobre. Po tej operacji to trochę lepiej chodzi ale nie wiele.

Za nie długo będę miał clipa. Powiedzcie mi co mam sprawdzić, jakich parametrów potrzebujecie żeby coś mi doradzić.

Kupiłem tą uszczelkę co mi brakowało, ale coś tak czuję że to nie wiele pomoże. Byłbym wdzięczny jakby ktoś mi powiedział gdzie idą kable z kostki przepustnicy, czy idą bezpośrednio do komputera a jeśli idą to które to piny, które pole. Chciałbym sobie te kable przedzwonić. pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaśnięcie i brak reakcji na pedał gazu może wynikać z niskiego ciśnienia pompy paliwa ( zmniejszonej dawki ) przy bardzo dużym zapotrzebowaniu ze względu na bardzo niskie temperatury. W tych warunkach na starcie jest na ok 2 tyś obrotów. Już przy kręceniu rozrusznikiem napięcie zasilające pompę niewiele przekracza 10V. W pierwszej kolejności poprawił bym jej złącza elektryczne, żeby ciśnienie wzrosło po zaprzestaniu kręcenia rozrusznikiem.

Przepustnica jest podłączona bezpośrednio ze sterownika. Schemat w dziale Pliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie parametry pracy gorącego silnika na wolnych obrotach dla powietrza i dla paliwa. Prędzej sczytaj błędy silnika i je wykasuj. Powtórnie sprawdź, czy wszystko jest usunięte.

Jeśli masz LPG to należy prędzej zakręcić butlę. Wszystko robimy wyłącznie dla benzyny.

Przypatrz się jak reaguje mapsensor na szybkie dodanie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na paliwie nie mam gazu ok mam Clipa :) Mógłbyś kolego powiedzieć konkretnie  jakie zakładki mam sprawdzić i gdzie wejść w jakie parametry ?. Sprawdziłem błędy i mam takie :

DF002- Moduł elektryczny poduszek pow. ACU4 MK2

DF010- Obwód zestawu wskaźników manetki pod kierownicą 

DF027- Obwód czujnika temperatury 

DF031 Połączenie impulsowego podnoszenia szyb

DF092 Obwód sondy tlenu przed katalizatorem 

Skasowałam błędy i zobaczymy czy się pojawią ale znając życie to na pewno. Jeśli chodzi o błąd czujnik temperatury to mam go do wymiany bo głupoty pokazuje. jak sprawdzić pozostałe będę i jak przede wszystkim je naprawić. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!