Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z przepustnicą


andrzejo4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. posiadam megane 2 1,4 16v z 2003r.

Ostatnimi czasy mam problem z przepustnicą, a mianowicie. Jak odpalę samochód to prawie za każdym razem mi gaśnie a na zimnym w ogóle nie reaguje na gaz.

Dopiero za drugim razem, jak dodatkowo przegazuję to już nie gaśnie i reaguje na gaz, ale za to obroty są wysoko (średnio 2 tys).

Zdarza się   że falują delikatnie  w przedziale 2, 1,5 tys. Wyczytałem na forum że to mogą być uszczelki na kolektorze wiec pojechałem do sklepu z vinem, bo chciałem oryginalne no i kupiłem. Okazało się że w zestawie były tylko 4 uszczelki   na kolektor a tam przychodzi 5 i tej jednej nie wymieniłem, tej co jest koło przepustnicy.  Uszczelek przepustnicy tez nie zmieniałem bo są w miarę dobre. Po tej operacji to trochę lepiej chodzi ale nie wiele.

Za nie długo będę miał clipa. Powiedzcie mi co mam sprawdzić, jakich parametrów potrzebujecie żeby coś mi doradzić.

Kupiłem tą uszczelkę co mi brakowało, ale coś tak czuję że to nie wiele pomoże. Byłbym wdzięczny jakby ktoś mi powiedział gdzie idą kable z kostki przepustnicy, czy idą bezpośrednio do komputera a jeśli idą to które to piny, które pole. Chciałbym sobie te kable przedzwonić. pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaśnięcie i brak reakcji na pedał gazu może wynikać z niskiego ciśnienia pompy paliwa ( zmniejszonej dawki ) przy bardzo dużym zapotrzebowaniu ze względu na bardzo niskie temperatury. W tych warunkach na starcie jest na ok 2 tyś obrotów. Już przy kręceniu rozrusznikiem napięcie zasilające pompę niewiele przekracza 10V. W pierwszej kolejności poprawił bym jej złącza elektryczne, żeby ciśnienie wzrosło po zaprzestaniu kręcenia rozrusznikiem.

Przepustnica jest podłączona bezpośrednio ze sterownika. Schemat w dziale Pliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie parametry pracy gorącego silnika na wolnych obrotach dla powietrza i dla paliwa. Prędzej sczytaj błędy silnika i je wykasuj. Powtórnie sprawdź, czy wszystko jest usunięte.

Jeśli masz LPG to należy prędzej zakręcić butlę. Wszystko robimy wyłącznie dla benzyny.

Przypatrz się jak reaguje mapsensor na szybkie dodanie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na paliwie nie mam gazu ok mam Clipa :) Mógłbyś kolego powiedzieć konkretnie  jakie zakładki mam sprawdzić i gdzie wejść w jakie parametry ?. Sprawdziłem błędy i mam takie :

DF002- Moduł elektryczny poduszek pow. ACU4 MK2

DF010- Obwód zestawu wskaźników manetki pod kierownicą 

DF027- Obwód czujnika temperatury 

DF031 Połączenie impulsowego podnoszenia szyb

DF092 Obwód sondy tlenu przed katalizatorem 

Skasowałam błędy i zobaczymy czy się pojawią ale znając życie to na pewno. Jeśli chodzi o błąd czujnik temperatury to mam go do wymiany bo głupoty pokazuje. jak sprawdzić pozostałe będę i jak przede wszystkim je naprawić. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!