Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV 1.6dci traci moc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Chciałbym zapytać Państwa o zdanie, może ktoś już z tym spotkał się.

Posiadam Megane IV 1.6dci 130km 2016r , przebieg 155.000.

Od 2-3tyg pojawił się dziwny problem, niedługo po wymianie akumulatora choć nie wiem czy to może być z tym powiązane. Otóż w trakcie przyspieszania (przy różnych prędkościach) na ok. 0,5sek samochód traci moc - odczucie za kierownicą jest takie jak wówczas gdy przednie koła wpadają w poślizg i odcina moc. Czuję 1-2 szarpnięcia , na ułamek sekundy zapala się pomarańczowa kontrolka , nawet nie jestem w stanie zobaczyć która i na wyświetlaczu pojawia się napis system start/stop włączony. Dalej samochód jedzie bez zastrzeżeń. Jeżeli jadę na tempomacie to w momencie tych szarpnięć wyłącza się zapamiętana prędkość.

Sytuacja ta pojawia się stosunkowo rzadko , raz na kilkadziesiąt kilometrów. Macie Państwo jakieś pomysły?

Edytowane przez swirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, swirek napisał:

-Otóż w trakcie przyspieszania (przy różnych prędkościach) na ok. 0,5sek samochód traci moc,

-Czuję 1-2 szarpnięcia, na ułamek sekundy zapala się pomarańczowa kontrolka,

-Dalej samochód jedzie bez zastrzeżeń.

-Sytuacja ta pojawia się stosunkowo rzadko, raz na kilkadziesiąt kilometrów.

W I kroku ;

  - kontrola jakości paliwa,

  - dotankowanie do pełna na sprawdzonej stacji,

  - wymiana filtra paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

W II kroku czyszczenie;

  - przepływomierza,

  - czujnika ciśnienia doładowania,

W III kroku;

  - próba przelewowa wtryskiwaczy,

  - czyszczenie wtryskiwaczy za pomocą  np;

     Czyszczenie wtryskiwaczy za pomocą puszki preparatu Liqui Moly ,

  - wizyta u kumatego mechanika z clipem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Rozwiązanie zagadki dla potomnych.

 

Z racji że problem z utratą mocy narastał zgłosiłem się do ASO. Komputer (Clip) pokazał następujące błędy : obwód sterowania wtryskiwaczem cylinder 3 oraz el.ster.zaw.dolot.pow.na pasie przednim. W grę wchodziła wymiana wadliwego wtrysku nr 3 ale w sumie byłyby to koszta ok. 2 tyś dlatego ASO zaproponowało że z racji że czasem wtyczka (chyba tego wtryskiwacza, dokładnie nie wiem jaka wtyczka bo się nie znam;)) płata figle to ją wyczyścili i na nowo założyli. Problem jak ręką odjął. Koszt 230zl a mogło być 2000 ? A pewnie większość mechaników rozłożyłaby ręce i wymieniła wtrysk. 

Edytowane przez swirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!