Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie warunki startowe do zakręcenia rozrusznikiem w 1.4 tce?


leelook

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! W moim 1.4 TCe od jakiegoś czasu szwankuje czujnik naciśnięcia sprzęgła i przy wciśniętym sprzęgle i naciśnięciu start rozkładały się tylko lusterka i nie kręcił rozrusznikiem. Trzeba było nacisnąć ponownie sprzęgło lub nawet kilka razy, żeby zaczął kręcić lub po prostu nacisnąć pedał hamulca, a wtedy kręcił od razu. Przy ostatnich mrozach zauważyłem jednak taką rzecz, że od momentu naciśnięcia startu upływa nawet kilka sekund po rozłożeniu lusterek zanim zacznie kręcić. Ostatnio miałem raz przypadek, że nie chciał kręcić w ogóle, ani ze sprzęgłem ani z hamulcem. Rozłożyły się tylko lusterka a spod maski było słychać jakiś szybko kręcący się silniczek, który spowalniał chyba z 10 sekund aż ucichł. Po kilku próbach wciskania start/stop w końcu zakręcił i odpalił od razu. Problemu z akumulatorem nie mam i odpalał nawet przy -15 st. C kilka dni wcześniej, a wczoraj przy -7 tak się stało. Później odpalałem go jeszcze z 5 razy w ciągu dnia na lekko ciepłym silniku i kręci od razu. Ktoś wie, jakie warunki muszą być spełnione, poza pedałami sprzęgła lub hamulca (+ czujnik braku biegu) , żeby zaczął kręcić w ogóle?
Przyszło mi teraz do głowy, że ten silniczek, który słyszałem spod maski, to może z rozrusznika? Czyżby to zapowiadało problemy z rozrusznikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, leelook napisał:

Jakie warunki muszą być spełnione, poza pedałami sprzęgła lub hamulca (+ czujnik braku biegu) , żeby zaczął kręcić w ogóle?

Sprawny;

  - akumulator,

  - rozrusznik,

   - sprawdź czujnik przy sprzęgle w jego górnej części ;

        - służy do odpalania,

       -  czujnik jest dwu – pinowy,

          Mając tempomat, to go nie załączysz przy uszkodzonym czujniku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

- sprawdź czujnik przy sprzęgle w jego górnej części ;

        - służy do odpalania,

       -  czujnik jest dwu – pinowy,

          Mając tempomat, to go nie załączysz przy uszkodzonym czujniku.

Są dwa czujniki przy pedale sprzęgła. Nie ma jednego dwupinowego czujnika sprzęgła. Dwupinowy o którym pisze @Andrzej-2010jest przy pedale hamulca. Jeden z czujników przy pedale sprzęgła jest aktywny po naciśnięciu sprzęgła i odpowiada za start silnika bez względu na stan czujnika przy skrzyni biegów.  Drugi przy zwolnionym pedale sprzęgła odpowiada za tempomat. 

Ten przy pedale hamulca po wciśnięciu hamulca odpowiada za włączenie świateł stop i umożliwia uruchomienie silnika pod warunkiem, że jest na na luzie.

Z tego co się orientuję nie ma innych warunków do uruchomienia rozrusznika oprócz stanu czujników przy sprzęgle i hamulca powiązanego ze stanem czujnika luzu. Gdyby byla inna przyczyna na pewno na wyświetlaczu pokazałby się odpowiedni komunikat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i chyba wiem już, jaki mam problem. Jakiś miesiąc temu po kilkudniowym postoju nie mogłem odpalić. Po naciśnięciu start rozłożyły się lusterka, na ekranie pojawił się napis "test systemów pokładowych" czy coś w tym stylu, a taki komunikat pojawia się już po zakręceniu rozrusznikiem, jednak rozrusznik nawet nie zakręcił. Spod maski było słychać znowu ten silniczek, który rozpędzony do dużej prędkości zwalniał i zwalniał. Po każdej próbie naciśnięcia start i stop ten silniczek było słychać coraz wolniej. Dopiero gdzieś po 10. razie naciskania startu zakręcił rozrusznik i odpalił. Ruszyłem w 400 km trasę i wszystko było OK. Jeżdżę tak do tej pory i czasem się zdarza to samo, ale ostatnio jak zawyło spod maski w momencie uruchomienia rozrusznika, to aż się przestraszyłem i nacisnąłem szybko stop. Spróbowałem jeszcze raz i zakręcił normalnie. Wygląda mi na nawalający wyzwalacz elektromagnetyczny rozrusznika. Kupiłem już rozrusznik na wymianę, jednak zanim pojadę na kanał i sam spróbuję go wymienić, szukam jakichś wskazówek i zdjęć. Ma ktoś cenne rady i zdjęcia gdzieś, a może są tu na forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mylisz się. To jest zespół bendixa w rozruszniku. Wybija zębatkę za słabo, żeby zazębiać wał napędowy rozrusznika  z kołem zamachowym silnika. Włącznik elektromagnetyczny działa, bo rozrusznik kręcił bez obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!