Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie warunki startowe do zakręcenia rozrusznikiem w 1.4 tce?


leelook

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! W moim 1.4 TCe od jakiegoś czasu szwankuje czujnik naciśnięcia sprzęgła i przy wciśniętym sprzęgle i naciśnięciu start rozkładały się tylko lusterka i nie kręcił rozrusznikiem. Trzeba było nacisnąć ponownie sprzęgło lub nawet kilka razy, żeby zaczął kręcić lub po prostu nacisnąć pedał hamulca, a wtedy kręcił od razu. Przy ostatnich mrozach zauważyłem jednak taką rzecz, że od momentu naciśnięcia startu upływa nawet kilka sekund po rozłożeniu lusterek zanim zacznie kręcić. Ostatnio miałem raz przypadek, że nie chciał kręcić w ogóle, ani ze sprzęgłem ani z hamulcem. Rozłożyły się tylko lusterka a spod maski było słychać jakiś szybko kręcący się silniczek, który spowalniał chyba z 10 sekund aż ucichł. Po kilku próbach wciskania start/stop w końcu zakręcił i odpalił od razu. Problemu z akumulatorem nie mam i odpalał nawet przy -15 st. C kilka dni wcześniej, a wczoraj przy -7 tak się stało. Później odpalałem go jeszcze z 5 razy w ciągu dnia na lekko ciepłym silniku i kręci od razu. Ktoś wie, jakie warunki muszą być spełnione, poza pedałami sprzęgła lub hamulca (+ czujnik braku biegu) , żeby zaczął kręcić w ogóle?
Przyszło mi teraz do głowy, że ten silniczek, który słyszałem spod maski, to może z rozrusznika? Czyżby to zapowiadało problemy z rozrusznikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, leelook napisał:

Jakie warunki muszą być spełnione, poza pedałami sprzęgła lub hamulca (+ czujnik braku biegu) , żeby zaczął kręcić w ogóle?

Sprawny;

  - akumulator,

  - rozrusznik,

   - sprawdź czujnik przy sprzęgle w jego górnej części ;

        - służy do odpalania,

       -  czujnik jest dwu – pinowy,

          Mając tempomat, to go nie załączysz przy uszkodzonym czujniku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

- sprawdź czujnik przy sprzęgle w jego górnej części ;

        - służy do odpalania,

       -  czujnik jest dwu – pinowy,

          Mając tempomat, to go nie załączysz przy uszkodzonym czujniku.

Są dwa czujniki przy pedale sprzęgła. Nie ma jednego dwupinowego czujnika sprzęgła. Dwupinowy o którym pisze @Andrzej-2010jest przy pedale hamulca. Jeden z czujników przy pedale sprzęgła jest aktywny po naciśnięciu sprzęgła i odpowiada za start silnika bez względu na stan czujnika przy skrzyni biegów.  Drugi przy zwolnionym pedale sprzęgła odpowiada za tempomat. 

Ten przy pedale hamulca po wciśnięciu hamulca odpowiada za włączenie świateł stop i umożliwia uruchomienie silnika pod warunkiem, że jest na na luzie.

Z tego co się orientuję nie ma innych warunków do uruchomienia rozrusznika oprócz stanu czujników przy sprzęgle i hamulca powiązanego ze stanem czujnika luzu. Gdyby byla inna przyczyna na pewno na wyświetlaczu pokazałby się odpowiedni komunikat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i chyba wiem już, jaki mam problem. Jakiś miesiąc temu po kilkudniowym postoju nie mogłem odpalić. Po naciśnięciu start rozłożyły się lusterka, na ekranie pojawił się napis "test systemów pokładowych" czy coś w tym stylu, a taki komunikat pojawia się już po zakręceniu rozrusznikiem, jednak rozrusznik nawet nie zakręcił. Spod maski było słychać znowu ten silniczek, który rozpędzony do dużej prędkości zwalniał i zwalniał. Po każdej próbie naciśnięcia start i stop ten silniczek było słychać coraz wolniej. Dopiero gdzieś po 10. razie naciskania startu zakręcił rozrusznik i odpalił. Ruszyłem w 400 km trasę i wszystko było OK. Jeżdżę tak do tej pory i czasem się zdarza to samo, ale ostatnio jak zawyło spod maski w momencie uruchomienia rozrusznika, to aż się przestraszyłem i nacisnąłem szybko stop. Spróbowałem jeszcze raz i zakręcił normalnie. Wygląda mi na nawalający wyzwalacz elektromagnetyczny rozrusznika. Kupiłem już rozrusznik na wymianę, jednak zanim pojadę na kanał i sam spróbuję go wymienić, szukam jakichś wskazówek i zdjęć. Ma ktoś cenne rady i zdjęcia gdzieś, a może są tu na forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mylisz się. To jest zespół bendixa w rozruszniku. Wybija zębatkę za słabo, żeby zazębiać wał napędowy rozrusznika  z kołem zamachowym silnika. Włącznik elektromagnetyczny działa, bo rozrusznik kręcił bez obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!