Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ocena ogłoszeń GT205 + kilka pytań


bartasKRK

Rekomendowane odpowiedzi

Apple car play jest od drugiej połowy 2017. Jeśli nie ma to niewiele zrobisz bo to inny hardware. Są ludzie którzy zmieniają wtyki USB wówczas podobno to działa. Jednak chyba nie ma sensu się w to bawić. Jak auto ma być 2018 to już na pewno skończy się subskrypcja map i tom tom traffic co też swoje kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 sobie daruj to problematyczne i nieudane silniki, mające dużo problemów. Fakt poprawiających ale ich gwarancyjne wymiany to była norma w ASO. Potrafiły spalać duże - gigantyczne ilości oleju. 1.2 do 1.3 to porównywanie 2 światów. 1.3 nie bierze oleju, ma dużo niżej moment, mniej pali, są już z przebiegiem 200 tyś i nic się nie dzieje. Generalnie w 1.3 pozbyto się wad 1.2. Co do filtra to z uwagi na silniki benzynowy jest on tak samo problematyczny jak katalizator i tyle w temacie....  Nie słuchaj bzdur tylko zapytaj mechaników ASO którzy powiedzą Ci prawdę o 1.2 i jak się modlili o jego wycofanie...

Tak więc stary artykuł z adnotacją 300 tyś wydaje się być obecnie prawdą bo z 1.3 w sensie samego silnika problemów brak...

 

https://www.google.com/amp/s/spidersweb.pl/autoblog/nowy-silnik-1-3-tce-renault-nissan-mercedes/amp/

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W których miejscach są problematyczne? Dużo problemów: konkretniej poproszę. Jakich? Wymień z 5 problemów z tych wielu.

 

Ja, jak i wielu znajomych sobie chwalą te silniki ? 55 000 żadnej dolewki oleju. Silniki od 2016 roku poprawione. Niby jak ma sobie odpuścić 1.2 jak 1.3 wszedł pod koniec 2018 a pewnie pierwsze auta na sprzedaż są z 2019 roku. A on nie szuka tego rocznika? 

Zresztą 1.3 to też problematyczna konstrukcja, ciągle płacze na forum o chrobotanie czy szuranie i brak efektów napraw. Do tego nowy silnik i do tego z fap, okaże się za 10 lat.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego problem z przeniesieniem napędu, a dokładnie wadliwy smarem w przegubach powodujcym luzy, to nie problem z silnikiem. Jeździłem  1.2 jeżdżę 1.3 i to inne światy, choć poza ciągłym dolewaniem oleju problemów wiekszych z 1.2 nie było. Natomiast różnica w elastyczności, jazda autostradą, spalaniu, kulturze pracy itd jest ogromna. Jeśli można wybrać to tylko 1.3 . Tyle w temacie....

 

Problemy to głównie wadliwe pierścienie zbierające olej, powodujące spalanie dużych ilości oleju. Problem częściowo rozwiązano ale sytuacja jest losowa. Nie spala oleju np. przez 80tyś, a nagle  literami. 

https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/

Edytowane przez satisati
  • Zwycięzca 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się że problem spalania oleju w 1.2 dla Megane IV został rozwiązany. Na forum nie było negatywnych opinii - te dotyczyły głównie Megane III. Zresztą wątek spalania oleju wracał już i w przypadku 1.3. Co do elastyczności się zgodzę - to przecież nowsza konstrukcja. Jednak z tą problematycznością 1.2 to trochę przesada - u mnie (i jak widać wyżej nie tylko) pracuje jak w zegarku a do normalnej jazdy (w tym również dynamicznej) w zupełności wystarczy.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek zawsze funkcjonuje na zasadzie porównań, miałem Megane 3 z silnikiem 1.6 i byłem w miarę zadowolony. Jakiś czas temu jechałem tym cudem i do prawdy nie wiem jak ja tym jeździłem, muł, muł, głośny muł, żeby osiągnąć to co mam normalnie przy 2 tyś obrotów i zerowym wysiłku w 1,3, musiał bym zamykać obrotomierz i spalać 15 litrów paliwa na 100 km - porażka . Jeśli ktoś ma wybór i cały dzień pojeździć 1.2, następnie pojeździć 1.3 nigdy nie wybierze 1.2. Jak już pisałem to zupełnie inne silniki, głównie dzięki układowi common rail, stosowaniem do tej pory głównie w ropniakach i to daje mu prawdziwe 240 Nm przy 1800 obrotach, taki ropniak bez turbo-dziury i to jest super. Nie mówię już o 150 na autostradzie gdzie 1.2 wyraźnie słabnie, a 1.3 wcale... Więc jeśli wybierać to tylko 1.3, no chyba, że ktoś lubi coś znacznie gorszego za podobną kasę, to jego wybór...

Kiedyś miałem Malucha, Cyteynę BX, Poloneza, Nubirę, Evandę i było ok, co nie znaczy że teraz bym to ok uznał nawet za poprawie, świat idzie do przodu...

Owszem, kumpel ma Mondeo 2.0 turbo i Meganka dla niego  to ... Z drugiej strony brat ma Dodga Journey-a z silnikiem 3.6 wolnossakiem w automacie i od zera do 100 Meganka z silnikiem od kosiarki 1.3 łyka go bez problemu - był w szoku... To jest po prostu turbo, a zastosowanie  common rail-a i kilka innych rzeczy rozwiązuje problem wiru w baku dawnych benzyniaków z turbo, przy dociskaniu do podłogi pedału gazu .... A wiec podsumowując 1.6 to historia, 1.2 to historia i za jakiś czas 1.3 to będzie historia - tak to działa.... Natomiast NIKT NIKT NIKT przy zdrowych zmysłach jeśli porówna jazdę w tej samej kasie i stanie auta, nie wybierze 1.2 zamiast 1.3 i na tym skończę....

Edytowane przez satisati
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyskusja jest jałowa. 

Nie odnosisz się do żadnych argumentów.

Pierwszym z nich jest fakt, że autor tematu chce kupić auto z roku 2018 gdzie praktycznie nie było 1.3.... Na kilkadziesiąt ogłoszeń tylko co 10 ma ten silnik i zawsze auto jest z końca roku i jest z założenia droższe. 

To zdanie właściwie powinno zamknąć dyskusje. 

 

Co do silnika to też się nie odnosisz, 1.2 obecnie nie ma praktycznie żadnego problemy z braniem oleju co widać po forum. Problemy są na podobnym poziomie co 1.3. 

Całe forum zalewają problemy 1.3 z chrobotaniem. 

Co do dynamiki to na pewno. Mi jednak moje 9 sek do 100 wystarczają i tyle. Jezdziłem 1.3 w wersji 140 km w kombi, różnicy wielkiej nie widziałem. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, LTar napisał:

 

Co do silnika to też się nie odnosisz, 1.2 obecnie nie ma praktycznie żadnego problemy z braniem oleju co widać po forum. Problemy są na podobnym poziomie co 1.3. 

Całe forum zalewają problemy 1.3 z chrobotaniem. 

 

No fakt, kilka przypadków to "zalewanie"

 

Co do dynamiki to na pewno. Mi jednak moje 9 sek do 100 wystarczają i tyle. Jezdziłem 1.3 w wersji 140 km w kombi, różnicy wielkiej nie widziałem.

 

Proponuję ponowną jazdę... - Brak "wielkiej różnicy" - DOBRE - uśmiałem się ...

Ale ok, niech lepiej kolega nie wsiada ponownie do 1.3 i będzie zadowolony z 1.2 - tak będzie dla kolegi znacznie lepiej....

Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy....

 

Edytowane przez satisati
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LTar jakie 9s do 100 w 1.2 tce?:) jakieś źródło ktoś coś? Ja opieram się na tym: https://zeperfs.com/en/duel6206-7656.htm. Zgadzam się z przedmówcą 1.3 tce jest lepszy pod każdym względem od 1.2 tce no może poza ceną bo 1.3 droższy. zamiast 1.2 tce już wolałbym 1.6dci ale to moje prywatne zdanie. Osobiście wolałbym odczekać 1 rok albo dołożyć więcej by mieć jednak 1.3.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Panowie, relax. Mnie interesuje tylko wersja GT :)

Wracając do tematu. @LTar ale jeżeli będę miał applecar play to nie powinienem się martwić aktualizacją map, prawda? Samochód jest z 2018 roku i jest R-Link w wersji 7.

Jeżeli jednak musiałbym aktualizować mapy to jakie są tego koszta? W ogóle w ogłoszeniu jest napisane, że mapy i usługi online są do września 2021 r. Po tym czasie w ogóle nie będę mieć map? Czy po prostu do września 2021 mogę jakoś je sobie aktualizować z poziomu R-Link? Jak to w ogóle działa?

Edytowane przez dzixonPP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Agrest napisał:

@LTar jakie 9s do 100 w 1.2 tce?:) jakieś źródło ktoś coś? Ja opieram się na tym: https://zeperfs.com/en/duel6206-7656.htm. Zgadzam się z przedmówcą 1.3 tce jest lepszy pod każdym względem od 1.2 tce no może poza ceną bo 1.3 droższy. zamiast 1.2 tce już wolałbym 1.6dci ale to moje prywatne zdanie. Osobiście wolałbym odczekać 1 rok albo dołożyć więcej by mieć jednak 1.3.

Osobiste pomiary. Wartości katalogowe są mocno okrojone co mnie dziwi. Tryb sport. Moim zdaniem można osiągnąć jeszcze lepszy wynik niż 9.1. Zgodność pomiaru z GPS 100%. Pomiary wykonywałem trzy.

 

Ale nie to jest przedmiotem zapytania. 

Po wrześniu nie bedziesz mieć aktualizowanych map oraz nie będziesz miał traffic czyli informacji o korkach a te są świetne. Koszt traffic na rok to 49 euro a map 79 euro.

Wolę z tego korzystać nie co chwilę podłączać telefon.

 

 

Screenshot_2021-04-04-12-47-49-916_com.milejko.dragracer.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LTar Rozumiem. Więc pewnie się skuszę na aktualizację. Nie jest to jakiś majątek. Myślałem, że to jakieś kwoty 1000 zł + ...

Niby masz rację z podłaczeniem telefonu ale do tej pory korzystałem z google maps na tel, więc podłączony telefon i zwisające kable to dla mnie nie problem. Chociaż wiadomo. Człowiek szybko się przyzwyczaja do dobrego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, LTar napisał:

Osobiste pomiary. Wartości katalogowe są mocno okrojone co mnie dziwi. Tryb sport. Moim zdaniem można osiągnąć jeszcze lepszy wynik niż 9.1. Zgodność pomiaru z GPS 100%. Pomiary wykonywałem trzy.

 

 

Przekonał mnie kolega, zmieniam na 1,2 - będę miał 205 Nm przy 2000 obrotów, zamiast 240 Nm przy 1600 i przyśpieszenie na 6 biegu od 90 do 120 zamiast 10,5 to 14,4. To nic, że 4 sekundy  to wieczność przy wyprzedzaniu  ale nic to "Większych różnic nie ma" - dlatego właśnie się uśmiałem....

4 godziny temu, dzixonPP napisał:

Panowie Panowie, relax. Mnie interesuje tylko wersja GT :)

 

Też bym chciał i stanowczo twierdzę że moja limited jest gorsza od GT , chociaż jak by się przyjrzeć ??????

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz. Proszę o podanie cytatów, w których namawiam kogoś na 1.2. 

Proszę również i informacje, w którym momencie Pana namawiam na zmianę.

Wisi mi to na czym Pan jeździ. Natomiast nie wisi mi to jak Pan się odzywa. 

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!