Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wtryskiwacze - Megane 3 (2009r; 1.5DCI)


pumpin

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem po próbie przelewowej u mechanika z moją Megane 3, 2009r, 1.5DCI, 285tys. km. 

2 wtryski są napewno do wymiany / regeneracji (wtrysk nr 1 oraz 3).

Mechanik proponuje aby wykonać to kompleksowo i zająć się całym kompletem 4 wtrysków.

Propozycja 1:

Regeneracja 1 sztuki - 550zł

Propozycja 2: 

Kupno używanych (po mojej stronie) i on je wymienia.

+ oczywiście kupno oryginałów

Co myślicie czy faktycznie trzeba zająć się tym kompleksowo i od razu wymienić 4 sztuki?

Na co uważać w przypadku kupna używek?

Ewentualnie czy polecacie dobry, tani, sprawdzony zakład regenerujący wtryski ?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

550zł za regeneracje?? To ja chyba za nowe dałem mniej. Zdaje się, że SIEMENS się nie regeneruje, ale nie mam pewności. Może jacyś spece to rozbiorą. Jak masz dokładnie ten silnik? Podaj VIN To może coś z Allegro Ci podrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pumpin napisał:

Jestem po próbie przelewowej u mechanika z moją Megane 3, 2009r, 1.5 DCI, 285tys. km. 

2 wtryski są na pewno do wymiany / regeneracji (wtrysk nr 1 oraz 3).

Mechanik proponuje aby wykonać to kompleksowo i zająć się całym kompletem 4 wtrysków.

 

 

18 minut temu, pumpin napisał:

1.5 DCI 63 kW

Jaki system wtrysku masz w silniku?

Podaj dane próby przelewowej wszystkich wtrysków ;

   - bo nikt nie jest jasnowidzem,

   - podaj kody błędów,

   - co się dzieje z silnikiem?

   - czy nie lejesz syfiastego paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.03.2021 o 17:24, Andrzej-2010 napisał:

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13:!: - aniewa

 

Common Rail prawdopodobnie wtryski Delphi.

Nie znam dokładnych danych - 2 pojemniki były praktycznie puste. Mechanik tłumaczył że jest wspólna listwa dla wszystkich wtrysków i przy wymianie 2 może się okazać, że ciśnienie nadal nie będzie idealne i wtedy może się okazać że przy przelewach nadal będą różnice (tłumaczył to bardziej dokładnie, ale jako ktoś kto słuchał o tym pierwszy raz, to nie połapałem wszystkiego).

Kod błędu - nie znam - clip pokazywał problem z czujnikiem wałka rozrządu - czujnik oraz wtyczka zostały wymienione, ale to nie przyniosło żadnego efektu.

Kontrolka która świeci to: skontroluj układ wtrysku paliwa.

Silnik odpalał jak chciał - czasem za pierwszym, czasem za 5 razem. Ostatnio nawet za 20 razem nie odpalił - psikłem samostart i odpalił.

90% paliwa z Shell, pozostałe 10% BP, Orlen.

Filtr paliwa wymieniam co roku po około 25-30 tys. km.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz układ wtrysku Delphi. Przy tym przebiegu wtryskiwacze i tak długo wytrzymały. Jeżeli to jest regeneracja z wymianą zaworka i kocówki rozpylacza to OK. Te wtryskiwacze stosunkowo łatwo się regenerują ale chyba nie warto bo nowe kupisz już za 550 zł. Piszesz, że przy dwóch wtryskiwaczach masz niemal puste menzurki, to świadczy o ich bardzo dobrym stanie. Używanych raczej bym nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laik w tym temacie nie musi wiedzieć co ma pod maską, podał kod silnika więc sprawa oczywista. W sumie to chciał tylko wiedzieć czy regenerować czy kupić używane.:-D

Edycja: nie podał kodu tylko moc po której można określić  kod silnika. Moje niedopatrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aniewa napisał:

Masz układ wtrysku Delphi. Przy tym przebiegu wtryskiwacze i tak długo wytrzymały. Jeżeli to jest regeneracja z wymianą zaworka i kocówki rozpylacza to OK. Te wtryskiwacze stosunkowo łatwo się regenerują ale chyba nie warto bo nowe kupisz już za 550 zł. Piszesz, że przy dwóch wtryskiwaczach masz niemal puste menzurki, to świadczy o ich bardzo dobrym stanie.

Kurcze, to może coś pomieszałem.

W każdym razie 2 odbiegały od 2.

Mechanik wskazał że problem jest w nr 1 oraz 3, ale sugeruje wymianę wszystkich.

550zł to jest najgorszy scenariusz - tak powiedział.

 

Właśnie dzwoniłem do Renault - po numerze VIN podano mi że to wtryski Delphi nr 166001137R. Faktycznie za ~500zł kupie nowe.

Więc regeneracja w tej cenie całkowicie nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, najlepiej wymienić komplet ale jak nie masz na zbyciu 2 tysiaków to kupisz tylko dwa czyli na cylinder 1 i 3. Nic złego się nie stanie, małe różnice na przelewach to norma przy tych wtryskiwaczach. Ważne by któryś z nich nie miał zbyt dużego przelewu bo wówczas pompa nie zrobi ciśnienia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak radzi kolega Aniewa a nie mechanik. Wymień tylko wadliwe. Ten system w Twoim samochodzie (DELPHI) jest za przeproszeniem gucio warty i jak widać zaczynają się problemy z których już na prostą możesz nie wyjść. Ładowanie kasy nie ma najmniejszego sensu. Tu masz wtryski, numer masz OK: WTRYSK RENAULT DACIA NISSAN 1.5DCI 166001137R Knyszyn / Zofiówka - Allegro.pl

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 minut temu, aniewa napisał:

Wiadomo, najlepiej wymienić komplet ale jak nie masz na zbyciu 2 tysiaków to kupisz tylko dwa czyli na cylinder 1 i 3. Nic złego się nie stanie, małe różnice na przelewach to norma przy tych wtryskiwaczach. Ważne by któryś z nich nie miał zbyt dużego przelewu bo wówczas pompa nie zrobi ciśnienia.

Dzięki.

No nie mam na zbyciu 2 tysiaków, ale jeśli lepiej jest wymienić 4 to zrobię to do porządku - w sumie różnica wyjdzie 1000zł bo 2 i tak muszę zrobić.

Wstępnie znalazłem też ofertę na regeneracje 330zł za sztukę (gwarancja 12 miesięcy bez limitu km), więc tutaj mówimy o różnicy 660zł.

Jakoś to przeboleje i 4 wymienię/zregeneruje.

Używane - odrzucam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Wtryskiwacze - Megane 3 (2009r; 1.5DCI)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!