Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.4 tce dziwne piszczenie pod maską na włożonej karcie i wyłączonym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Nurtuje mnie pewien dźwięk który wydobywa się spod maski, a dokładniej kiedy wkładam kartę i podniosę maskę słyszę piszczenie, tak jak by coś miało zwarcie, wszystko w okolicy akumulatora nie wiem czy to normalny dźwięk dla mnie to dziwne ze na zimnym silniku nie odpalonym cała noc coś tam skwierczy xD

 

Szukałem odpowiedzi ale nic konkretnego nie znalazłem. 

Proszę o pomoc techników. 

 

https://drive.google.com/file/d/1aDYpCy7rJksB535QiBM2q-Q_ldi_MRCa/view?usp=drivesdk

Edytowane przez dzik_wlkp
Wgrany film
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem link do filmiku które zrobiłem przed chwilą, taki głośny dźwięk jest z przepustnicy? Nikt w tym nic dziwnego nie widział to jestem w szoku, mi to przypomina jakieś smażenie się kabelków ale nie znam się?

 

https://drive.google.com/file/d/1aDYpCy7rJksB535QiBM2q-Q_ldi_MRCa/view?usp=drivesdk

 

Link odblokowany dla każdego, jeżeli nadal ma ktoś problem z odpaleniem proszę dać znać. 

Edytowane przez dzik_wlkp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • dzik_wlkp zmienił(a) tytuł na Megane 3 1.4 tce dziwne piszczenie pod maską na włożonej karcie i wyłączonym silniku

Świeży temat sprowadzony z Niemiec j ma na liczniku 130 000 tak wyrównując, w piątek wymieniłem olej filtry, bagnet bo górą się wylewało przy okazji dzisiaj zwróciłem uwagę na ten dźwięk, dodam że żarówki od światełek drogowych wymieniałem parę dni temu i wydaje mi się że wcześniej czegoś takiego nie słyszałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam że kamień spadł mi z serca mimo wszytko jadę we wtorek na warsztat i sprawdzę swojego mechanika czy postawi tą djagnoze co ty ? 

Planuję dodatkowo zlecić mu wymianę oleju przekładniowego i czyszczenie przepustnicy jeżeli ogarnie na tyle że trzeba przeprowadzić adaptacje itd... 

Dodatkowo zrobię NAPINACZ z paskiem na łańcuch poczekam aż zacznie stukać a jak mi starczy kasy to tarcze klocki i tuleje plan jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne tarcze z łożyskami to pewnie wiesz, cena potrafi powalić. Olej w skrzyni dobrze zmienić, ja dopiero muszę. Czyszczenie przepustnicy git, sama się powinna zaadaptować no ale jeśli jest komp to można od razu.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ceny ? powiem że do tanich nie należą ale po cichu liczę że jak wszytko wymienię to z 6lat na spokojnie się pokulam wokół komina, nasze renault to spoko francyzy ale jako świeży w temacie nie spodziewałem się że jest taki deficyt z częściami to jest chyba główny minus bo głupiej miski olejowej nowej dolnej nie ma nigdzie nawet na eBayu tylko szrot ? no ale dla chcącego nic trudnego, dzięki za pomoc lecę spać  pewnie spotkamy się za jakiś czas w innym temacie pozdro ?

 

Edit:

Zleciłem diagnozę tego wydźwięku mechanikowi jak czegoś ciekawego się dowiem dam znać. 

Edytowane przez dzik_wlkp
Diagnoza dźwięku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik w przepustnicy do naprawy czy w innym miejscu? I przy okazji jaki koszt naprawy takiej zabawki. 

Z linku który wkleiłeś nic nie wychodzi obstawiam silniczek przepustnicy, najlepsze jest to że raz chodzi cicho raz głośno, mechanik powiedział że szkoda kasy, koszt nowej przepustnicy sprawdzałem to ok 700zł ja mam rabat i za 620 dostanę ale mimo wszystko szkoda peklu ? tym bardziej że to problem tylko w momencie włożenia karty do stacyjki, pod maska nie ma nic czy można by się pochwalić więc w momencie odpalenia silnika tego nie słychać ? więc diagnozę chłopak dał dobra wcześniej, nawet na odległość ale naprawa nie jest adekwatna do ceny i problemu. 

Edytowane przez dzik_wlkp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wymieniaj, WTF, żeby przepustnice za 700 kupować. Ja wymieniłem swoją na taką za 50zl z aledrogo z odzysku i chodzi, pracuje nic się nie dzieje już rok, ale moja się okazała nieoryginalna jak zacząłem przy niej grzebać.

Świst czy wycie czy jak kto woli piszczenie to normalna sprawa i normalny objaw, w przepusrnicy jest silnik elektrycznyz który steruje klapą i on taki dźwięk wydaje. I tak w ogóle to w Megankach PH1,PH2,PH3 nie ma silników krokowych.

 

16172219645361198591185842067253.jpg

To jest ta, która była w kupionym aucie, więc już ktoś grzebał wcześniej. Oryginalną za 50zl kupiłem. W stanie jak nowa. Więc takie kwoty to dla mnie kosmos jakiś.

Edytowane przez Renia08
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!