Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Farmery+megane=awaria...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Postanowiłem przychwycić nadkole dekarskimi farmerami w mojej francuskiej strzale megane I 1.6 polift. Po tym zabiegu mechanicznym wsiadam do auta, przekręcam stacyjkę a tu słyszę ze popaliło mi 3 bezpieczniki. Odrazu wiedziałem że któryś z farmerów trafił na żyłę miedzi. Jeden z farmerów szedł w stronę skrzynki bezpieczników pod maską. Rozebrałem skrzynkę, powyjmowałem wtyczki itp. aby się utwierdzić że żelazo dotarło do miedzi ale niestety - chybił. No to nadzieja w drugim farmerze. Faktycznie, idealnie w środek wiąski zawierającej z 30 kabli idących spod maski do kokpitu. Straty to około piętnastu uszczerbionych kabli (tylko je zaizolowałem) i 3 kable urwane całkowicie (dorobiłem przedłużki i połączyłem). Wsiadam do meganki, bezpieczników już nie popaliło, kręci, kręci ale nie odpala. Sprawdziłem prąd na cewkach i nie dochodzi. 

 

I teraz pytanie, gdzie szukać winowajcy... Ja widzę dwa wyjścia. Albo któryś z kabelków był przesadnie naderwany tak, że nie wystarczyło go zaizolować a powinienem rozciąć i połączyć na nowo, lub drugie wyjście - podczas grzebania w skrzynce bezpieczników mogłem jakis kabel naruszyć np. przy przekaźniku  lub coś w tym stylu.  Ewentualnie immobilizer coś nawalił ale centralny działa z pilota..

 


Proszę o radę, z takiego partactwa oczywiście się wyspowiadam więc nie szukam osądów wśród forumowiczów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy, że miedzi w przewody dają teraz oszczędnie to na Twoim miejscu wszystkie te, jak to nazwałeś, uszczerbione bym polutował na nowo i wtedy zaizolował.

Powodzenia w szukaniu i też czekam na ciąg dalszy.

Oby pomyślny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polutowalem wszystko i niestety dalej lipa. Brak prądu w cewkach. Masa dochodzi do cewek. Powodem może być sterownik pewnie. Pomyślałem że jak grzebałem przy skrzynce bezpieczników pod maską to może zgubilem gdzieś tą masę dla ECU. Ktoś podpowie gdzie ona się znajduje?

I drugie pytanie, czy jest w południe Megane i 1.6 przekaźnik od cewek?

 

Edit:

Wykręciłem świece i jest ona sucha = pompka paliwa widocznie też nie pracuje więc mamy brak prądu zarówno w cewkach jak i w pompie. Obstawiam coś ze sterownikiem. Proszę o poradę gdzie tą masę mogę znaleźć i pytanie czy mogę przełożyć kompa z Megane 2 silnik 1.6? Nie rozkoduje mi immobilisera? 

 

Spryskiwacze są, nie wiem czemu auto nie działa :D

 

16183940543057293774961078184082.jpg

Edytowane przez tomekkurek123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!