Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pobór prądu na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Centra na swojej stronie podaje ze do scenic II 1,9dci 120KM zaleca sie akumulator centra futura 72AH/720A ja w swoim aucie mam Yuasa 71AH/400A czy problem z rozładowywaniem akumulatora moze byc własnie przez niewłasciwe parametry akumulatora do danego auta :) Prosze o podpowiedzi w sprawie zapytania :!: Dzieki Piotr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Mój samochód to Megane 1.6 ,97r 90KM. Ja mam podobną sytuację jak k_witczak. Byłem u gościa sprzedającego akumulatory i prowadzi mechanikę poj. Zrobili mi test rozruchu.

Napięcie rozruchu-10.77V - w normir

Test ładowania bez obciążenia -14.25V, pod obciążeniem 14.17V pulasacja napięcia 0.16V w normie. Dostałem taki wydruk. Pracownik powiedział,że alternator nie chodzi tak jak powinien i coś kradnie prąd. Jest dużo rzeczy do sprawdzenia immo,radio,alarm. dzień roboty i szukania ale chciałem się upewnić i pojechałem do innego gościa typowo elektryka samochodowego. Wszystko zmierzył. Jutro mam dzwonić to umówi mnie na termin. Chciałem odjeżdżać i nie mogłem zapalić auta,rozrusznik nie kręcił a wszystko działało.Zawołałem go i zmierzył i wykazało 0.16A.Powiedział,że coś kradnie prąd,wszedł do auta i zwrócił uwagę na diodę na kierownicy która migała. Ona nie powinna świecić-na szybko powiedział,że załącza się alarm i blokuję auto. w następnym tygodniu jade do niego. Czy możecie mi powiedzieć czy rzeczywiście alarm pobiera prąd i czy jak się go odłączy to problem zniknie.??

Dodam ,że tydzień temu zaczął się ten problem. Żona nie mogła zapalić auta,ja nie mogłem pomóc bo się nie znam nawet nie zwróciłem uwagi czy ta dioda miga. Pomyślałem,że to może rozrusznik.

Edytowane przez Rekin3030
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test ładowania bez obciążenia -14.25V, pod obciążeniem 14.17V pulasacja napięcia 0.16V w normie.

Patrząc na te wyniki to napięcia jak najbardziej w normie i nie widać winy alternatora.

Test pod obciążeniem to były zapalone światła czy coś więcej ?

 

Czy możecie mi powiedzieć czy rzeczywiście alarm pobiera prąd i czy jak się go odłączy to problem zniknie.??

Wróżka dalej nie wróciła z urlopu, może być alarm, może być coś innego. Trzeba odłączać obwody i patrzeć jakie są wskazania.

Tylko jak masz nieoryginalny alarm to on może też odcinać zapłon i jak go wyłączysz to i tak nie odpalisz, ale przynajmniej sprawdzisz co z poborem prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, u mnie ładowanie to około 14,5V z włączonymi światłami oraz radiem i 14,8V z wyłączonymi. Pobór na postoju 0,32A. Auto postoi około 10h na mrozie i nie odpala (akumulator kręci długo). Z tego co wyczytałem to pobór mam za duży jednak jak wygląda kwestia ładowania? Dodam że akumulator ma rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam, mam podobny problem tak jak przedmówcy.

Po nocnym postoju auta w garażu, rano mam problem z odpaleniem. Byłem dziś na teście obciążającym akumulatora, wszystko jest ok. Wygląda na kradzież prądu. Wziąłem miernik i pokazuje mi 0,18

Czy przy takim wyniku może być problem z porannym odpaleniem?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest najgorzej, ale coś się jednak dzieje (powinno być 4 razy mniej).

Najprościej będzie wpiąć amperomierz i po kolei wyciągać i wkładać bezpieczniki.

Wtedy powinieneś znaleźć winnego.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wyjmować bezpieczniki zrobiłem tak, że na noc odłączyłem akumulator. Rano po podłączeniu niestety dalej nie chce palić, kręci rozrusznikiem i dopiero zapala po mniej więcej piątym razem.

Muszę chyba jechać do jakiegoś elektronika.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zwarcie w akumulatorze. Sprawdzałeś napięcie przed ponownym podłączeniem?

Test obciążenia akumulatora może nie wykazać zwarcia.

A Paweł ma rację i 180mA to za dużo. W sprawnym aucie powinno być około 50mA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

Jutro sprawdzę jeszcze napięcie przed ponownym podłączeniem.

@gRRuby myślisz, że to wina akumulatora a nie jakiegoś zwarcia?

Dodam, że jak przykładałem kable z miernika żeby zmierzyć ampery, to mi iskrzyło. Czy to normalny objaw?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gRRuby myślisz, że to wina akumulatora a nie jakiegoś zwarcia?

No to wygląda. Skoro odłączyłeś aku i na drugi dzień była kicha to nie nadmierny pobór instalacji auta go rozładował. Sam się rozładował i jest to częsta przypadłość ogniw kwasowych. Zwarte płyty i duża upływność wewnętrzna. Paradoksalnie test na obciążenie jeszcze pogarsza sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!