Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z filtrem dpf


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Meganke 3 1.5 dci 110km, dziś pojawił mi się komunikat sprawdź układ wtrysków i paliwa, podejrzewałem że to może być zapchany filtr dpf gdyż już wcześniej była taka sytuacja, dlatego zrobiłem ok 30km na trasie po czym kontrolka zgasła, jakieś 2 godziny później ta sama sytuacja znowu kontrolka się zapala i tym razem robię koło 40 km i kontrolka gasnie po krótkim postoju pod sklepem odpalam auto i po przejechaniu krótkiego odcinka kontrolka znowu się zapala niestety i tu moje pytanie czy może to wrozyc że filtr dpf kończy swój żywot?? 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.6, 5.7 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że trochę to takie wróżenie z fusów jeśli się tego błędu nie odczytało,  poprostu miesiąc temu miałem podobna sytuację, odczytałem błąd wyszedł zapchany dpf, więc powtorzylem ten zabieg i dziwiło mnie ze wypalając dpf kontrolka znika a potem po uruchomieniu auta jeszcze raz zapala się, dodam że auto mocniejszych drgań dostawało w momencie gdy błąd wyskakiwał . Dzisiaj odczytam  i dam znać. 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.7 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, KuriLdz napisał:

po przejechaniu krótkiego odcinka kontrolka znowu się zapala niestety

i tu moje pytanie czy może to wrozyc,  że filtr dpf kończy swój żywot?? 

Przy przebiegu ok;160.000 km raczej filtr fap nie kończy swojego żywota;

   - z pewnością jeździsz na krótkich odcinkach, dużo po mieście,

   - filtr nie zdąży się wówczas rozgrzać, nagrzać i wypalić sadzy podczas normalnej jazdy,

 Aby tego problemu uniknąć, należy dbać;

      - o prawidłowy stan silnika,

      - korzystać z paliwa wysokiej jakości,

      - oleju silnikowego właściwego dla danego silnika; dla silnika z FAP, o specyfikacji RN0720,

     -  przeprowadzać właściwy serwis ; szczególnie - wymiana filtra paliwa,

     -  unikać krótkich/częstych tras ;

             - jak silnik zaczyna zamulać, koniecznie, 

             - trzeba pogonić auto po trasie na wysokich obrotach ( > 3000 )  i  po kłopocie ,

     -  nie katować silnika - gdy jest nienagrzany do właściwej temperatury,

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z Tobą, niestety większość tras jest po mieście, do pracy też rzut kamieniem, poprostu trzeba częściej wyruszać w trasę żeby go przegonić trochę, najważniejsze że problem zdiagnozowany teraz tylko działać w tej kwestii żeby filtr nie uśmiercić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!