Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony wielosezonowe


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, 

Zwracam się z pytaniem czy polecacie założyć opony wielosezonowe czy standardowo lato/zima. Kupiłem wczoraj samochód z oponami zimowymi i nie wiem czy jest sens kupować letnie I za każdym razem robić wymianę. Robię 10-15 tyś km rocznie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci kolego nie doradzi, wyboru musisz dokonać sam, podobnie jak sam wybierasz żonę czy dziewczynę. To jest zależne od Twoich indywidualnych preferencji, stylu jazdy, miejsca jazdy itp. itd. Ja jestem z tych, co zmieniają opony, ale dlatego, że co sezon jeżdżę zimą w góry. Więc mam porządne zimowki. Letnie kupuję bardzo markowe, ale używki za cenę ok 50-100zł i też smigam że hej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Bardziej boję się ryzyka z uszkodzeniem czujników ciśnienia powietrza. Oczywiście, mógłbym kupić komplet ze stalówkami jak do starej renaty i wymieniać samemu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pingus21 tych czujników nie jest wcale tak łatwo uszkodzić. Teraz wulkanizatorzy wiedzą, że takie ustrojstwo jest w kole i uważają (bo wiedzą że ich koszt zaboli).

A nie prościej kupić drugi komplet kół.

Wielosezon jest dobry jak nie ma mocniejszej zimy, jeździsz po po odśnieżnych drogach, auto nie jest za mocne itp. itd.

Druga strona zależy ile tym autem masz zamiar jeździć. Jak ze 3-4 lata to przy Twoich przebiegach możesz mieć wielosezon (akurat po 4 latach będą się na śmieci nadawały). Jak na długo to bym się nie bawił - bo nie wyjdzie wcale taniej, a lepiej niż na sezonowych zima/lato nie będzie się jeździć.

Niestety to są opony w których trzeba pość na kompromis.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nic poważnego się nie wydarzy to pewnie 10 lat będę jeździł bo na tyle wziąłem pożyczkę :D. A tak na serio, tak jak wspomniałem mam do wyboru albo wielosezon albo stalówki jako drugi komplet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co za problem - na zimę robisz stal, ładny dekiel i masz spokój (nic nie przekładasz na feldze) - tylko kompletne koła 2 razy w roku.

No i jeszcze jeden plus - w razie jakiegoś W taka stalówka jest tańsza w zakupie/naprawie - a zimą różne się W zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za wypowiedzi. Jeśli trafię na jakieś stalówki bądź Alu to zrobię jak w poprzedniku. Warto było zapytać bo czasem nie warto pchać się w dodatkowe koszta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli robisz 10- 15 tys rocznie to przejeździsz na wielosezonowych marki premium jakieś 4 lata. 
Wielosezonowe są droższe od zimowych opon. 
Ja w żony Mercedesie założyłem wielosezon, 225/40/18 i mam spokój z wymianami, ale jej wóz robi podobne przebiegi jak Twój. 
Opona Conti AllSeason założona we wrześniu, zimą swietnie dawała sobie radę. Przy wysokich prędkościach jest głośniejsza od typowo letniej. 
Mam porównanie z oponami na swoim samochodzie - lato Conti SportContact 5 w tym samym rozmiarze co u żony, tej zimy w swoim miałem założone natomiast Conti TS860 i nie zauważałem różnicy pomiędzy nią a wielosezonową :)

Z reszta w nowoczesnym wozie systemy pomagają jechać :) ABS esp i inni pomocnicy wiedzą co robić :)

 

ALE, jak masz czas na zmiany i miejsce na przechowywanie drugiego kompletu kół to jasne że to dobre rozwiązanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 w zimę nie czuć tak bardzo różnicy ponieważ wielosezonowe są tak naprawdę "bardziej zimowkami" niż "letnimi".

W lato jak się zrobi cieplutko to wtedy jest czuć dopiero różnicę.

No i najgorsze jest to, że te opony po latach przebiegu robią się coraz "bardziej letnie" i w 4 roku to już w zimę nie bardzo jest czym jechać (przy przelotach rocznych w granicach 15 tyś).

 

Niestety nie da rady wyprodukować opony, która będzie do wszystkiego.

U siebie nigdy wielosezonowych nie miałem (za mocne auta), ale jechałem takim Focusem (2018) z jednosezonowymi Michelin'ami (założone na zimę 2018 - jechałem 2020 w lato) - było OK, ale głośniej niż w 2018 (wtedy były letnie gumy salonowe). Jednak pomimo OK, było czuć różnice w prowadzeniu między tymi salonowymi, a tym wielosezonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jasne ;), wiadomo że latem na sport Contact 5 czy 6 będzie o lata świetlne lepiej niż na wielosezonie :). Mój wybór padł tylko z wygody. Teraz wyszła 235/35/19 i zmieniam koła ;) i też ładuje wielosezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!