Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samochód ściąga na lewo i prawo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem Meganke 3 1.2 TCE  ponad  pół roku temu, od tamtej pory borykam się z utrzymaniem kierownicy na wprost. Auto miało przebieg przy zakupie 52 0000 km kupiony był w Niemczech w salonie Hyundai ktoś zostawi w rozliczeniu i kupił coś innego. Dostałem gwarancję na wszystkie podzespoły na 1 rok. I non stop jeżdżę z nim do serwisu. Wymieniona została maglownica zrobiona była zbieżność, wyważone koła i całe zawieszenie według serwisu sztywne, rozkładają ręce. Powtórzyłem te wszystkie testy w Polsce, zapytałem czy maglownica jest nowa potwierdzili, że tak jest nowa. Samochód nie potrafi jechać na wprost cały czas musze pracować kierownica. Najgorzej jest na autostradzie jak przekracza się 100 km/h. trzeba trzymać kierownicę w dwóch rękach bo jak ucieka auto np. w prawo ja tylko dosłownie dotknę kierownicę lekko w lewo żeby wyrównać a on zaraz ucieka w lewo i tak w kółko czym szybciej tym gorzej. Po trasie 500 km jestem cały spocony i wymęczony. Potrzebuję porady czy ktoś miał taki problem z tym autem i gdzie jeszcze szukać przyczyny myślałem jeszcze że może poduchy jakieś może pod amorami. Sam nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam jeszcze że samochód nie był bity na pewno.         

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, slonemil74 napisał:

Wymieniona została maglownica, zrobiona była zbieżność, wyważone koła, całe zawieszenie według serwisu sztywne, rozkładają ręce. Powtórzyłem te wszystkie testy w Polsce, zapytałem czy maglownica jest nowa potwierdzili, że tak jest nowa.

Samochód nie potrafi jechać na wprost,  cały czas musze pracować kierownica.

Sprawdzenie;

    -  czy auto nie jest czterośladem, 

    -  pomiar geometrii układu jezdnego,

    -  stan/bicie tarcz hamulcowych, łożysk kół,

    -  stan zacisków hamulcowych,

Jeżeli to nie pomoże, to ;

     - pomiar nadwozia na tzw ; płycie pomiarowej nadwozia,

           - celem sprawdzenie odległości między punktami kontrolnymi nadwozia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do dobrej niezależnej stacji na zbieżność w celu korekty gdzie mają kalibrowane przyrządy pomiarowe i dane wprowadzane z komputera dla Twojego samochodu. Miałem to samo w nowym samochodzie. Powyżej 130 tańczył na jezdni. Serwis walczył pół roku i tylko pogarszał ustawienie. Jedna półgodzinna wizyta załatwiła sprawę tym bardzie trudną bo mam zmienne wspomaganie kierownicy. Pomiary powtórnie zrobione w serwisie firmowym były oderwane od rzeczywistości. Tak dbają o klientów.  Miałem prawe koło delikatnie rozbieżne z lekko przesuniętym kątem pochylenia. Sprawa rozwiązana a samochód prowadzę jedną ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że jest rozbieżny.( w plusie). Przypatrz się dokładnie na bieżnik  przednich kół od środka samochodu - na oponach letnich może nie być widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał podobną sytuację. Też mu ściągał. Na dystansie 100 m mógł zjechać do rowu jak puścił kierownicę. Sprawdzał zbieżność, zmieniał koła tył na przód, maglownicy nie wymienial, duży koszt był, mechanicy rozkładali ręce. Rozwiązaniem była wymiana opon. Po zmianie na letnie problem ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak na nowych letnich jak i nowych zimowych więc to odpada. Zbieżność była robiona tu w Niemczech gdzie kupiłem auto i na własną rękę w Polsce ale nikt mi nic nie mówił i nie sprawdzał tej tylnej belki może tu jest przyczyna rzeczywiście? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!