Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

cześć, mam problem ze świeżo zakupionym scenic'em mianowicie polega on na tym że po przejechaniu ok 5km przy zakręcaniu auto zaczęło nagle wariować: jakby wspomaganie padło na chwilę. przejechało tak ok 300m po czym zupełnie zgasło i nie chciało się odpalić przez ok 15 min. W trakcie walki z odpalaniem pokazała się cała paleta błędów - check steering/steering foult/tyre pressure sensor foult/speed limiter foult/electronic foult, zaczeły również szaleć wycieraczki a spod maski wydobywały się dziwne trzaskające dźwięki. Auto ponownie odpaliło, podziałało chwilę i przy wchodzeniu w kolejny zakręt znowu zaczęło przygasać - radio, wspomaganie, światła. Na liczniku pokazały się dwie kreski. Czy miał ktoś z Was taką kanonadę błędów? czy są to objawy czegoś poważnego? Dodam że przy jeździe próbnej wszystko było ok, sprzedawca rzekomo włożył do niej nowy akumulator bo poprzedni szwankował. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź

 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klasyczne Scenicowe objawy akumulatora w złej kondycji - lub uszkodzenia w obrębie zasilania, typu luiźna klema, skorodowana główna masa, uszkodzenie w obrębie modułu zabezpieczeń na dodatniej klemie akumulatora.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jest prawa klemą luźna, ale jest problem z jej dokręceniem

dzis dodatkowo zgasł mi, oczywiście po zrobieniu zakrętu, nie chciał odpalić, zero reakcji akumulatora, ściągnąłem klemę i jeszcze raz ja założyłem i zaczęło mocno syczeć ze skrzynki po prawej stronie od akumulatora

479903E7-9C87-4243-B167-55A9CDB7C715.jpeg

36DB4875-A5A8-489C-A71A-DC6FA1091096.jpeg

Edytowane przez Opsik99
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • Prezes zmienił tytuł na Gaśnie, błędy, Grand scenic II

Czyli jednak klasyka...
Doraźnie można poprawić sytuację podkładając pomiędzy klemę a słupek akumulatora pionowo kawałek (lub kilka) cyny do lutowania w drucie, byle jak najcieńszej.
W drodze doraźnie sprawdza się i folia aluminiowa.
Docelowo trzeba ocenić stan słupków akumulatora (czy nie są zbyt wytarte w wyniku "czyszczenia" czy skręcania na siłę. Jeśli nie - z reguły wystarcza wymiana klemy ujemnej na nowa oraz wymiana całego modułu zabezpieczeń akumulatora (jest dostępny fabrycznie nowy, byle kupić taki sam, nie "podobny", bo odmian jest kilka). zwłaszcza, że "syczało" czyli gdzieś powstał łuk i możemy już mieć coś solidnie wypalone.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!