Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

R-Link 2 - kilka pytań od świeżaka


Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 10.06.2021 o 08:19, Qbak napisał(a):

Nie tylko. Właśnie wystarczy "magik"

Rozwiń  

Jeśli fabrycznie miałeś 2.2 - to można samemu na 3.3 i dalej.

Jeśli natomiast R-Link wyjechał z fabryki z 3.3 - która ma własną gałąź aktualizacji i trzeba zmienić cały wsad, nie słyszałem - aby ktoś poza ASO by to zrobił i jeszcze podjął ryzyko z uwaleniem R-Linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przydaje się ten RS Monitor do czegoś w realnym, nie wyścigowym zastosowaniu, podczas codziennego przemieszczania się z punktu A do punktu B z rodziną i to wersją z bynajmniej nie sportowym silnikiem? Jakaś użyteczna diagnostyka? Czy tylko "taki bajer" żeby się pochwalić że jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.06.2021 o 10:32, Qbak napisał(a):

Papuga :?:

Rozwiń  

 

Potwierdzam. Dzwoniłem do Pana Waldka i powiedział, że aktualizacja 3.3 na 9 nie da nic, poza numerkiem 9 w informacji o wersji systemu. Aby mieć wszystkie dobra wersji 9 trzeba wymienić jakiś podzespół od radia. Koszt 450 zł + montaż = 950 zł. 

@sylwekdm w ASO wymienią cały wsad? Czy też tylko aktualizacja?

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt , 5.13 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mayan tego typu informacje nie powinny wyjść na zewnątrz ;). O Bose sam wspomniałem. Wprowadza dosyć ciekawe zmiany w Pulse Audio. Jak np. nowe moduły, przetwarzające strumienie dźwięku, dedykowane dla wzmacniacza Bose. Na pewno tony niskie mają teraz trochę inną charakterystykę.

 

Panowie, moduł multimedialny R-Link nie posiada żadnego "wsada"... Całe oprogramowanie znajduje się na kilku partycjach pamięci eMMC. Pierwsza z nich zawiera bootloader drugiego stopnia. Na drugiej z reguły jest oprogramowanie systemowe, czyli R-Link2. Na kolejnych znajdują się swap, mapy, licencje, cache, itp. Wszystko zależy od pojazdu, wersji wyposażenia oraz oprogramowania.

 

@Qbak ASO posiadają procedury aktualizacji. Jeżeli nie chcą, to lepiej wybrać się do innego, z kompetentnymi ludźmi :).

@bartasKRK zmieniłbym ASO albo zgłosił Renault PL. Akurat przejście z 3 na 7 jest banalne i dobrze opisane... Ponad 3/4 uszkodzonych modułów po aktualizacji pochodzi z przejścia z wersji 2 na 7. Która dla osób spoza IT może być za bardzo przytłaczająca.

Co do "Pana Waldka", to zapewne wymienia sam moduł multimedialny R-Link. Sprzętowo nie ma żadnych większych różnic pomiędzy modułami multimedialnymi w ramach drugiej generacji. Chyba, że nie masz modułu DAB to wtedy można zawsze dołożyć :D. Pytanie, czy nie byłoby Tobie szkoda wybebeszać całą deskę rozdzielczą...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.06.2021 o 11:31, arcean napisał(a):

moduł multimedialny R-Link nie posiada żadnego "wsada"

Rozwiń  

Posiada.

Cały problem z przejściem z 3.3 na 7.0 polega na tym, że oprócz softu który jest na eMMC zmienić trzeba również firmware cooprocesora

  W dniu 10.06.2021 o 11:31, arcean napisał(a):

ASO posiadają procedury aktualizacji. Jeżeli nie chcą, to lepiej wybrać się do innego, z kompetentnymi ludźmi :).

Rozwiń  

Wiem - Actis 49605. Ale ta cała procedura to reprog radia po prostu i wgranie z USB softu 7.0. Tyle, że potrzeba do tego połączenia z Renault.net.

 

A co do ACP to względem wcześniejszych wersji do zmiany jest również czytnik SD/USB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.06.2021 o 11:01, bartasKRK napisał(a):

Czy też tylko aktualizacja?

Rozwiń  

Tylko aktualizacja. 

 

  W dniu 10.06.2021 o 10:32, Qbak napisał(a):
  W dniu 10.06.2021 o 09:17, sylwekdm napisał(a):

trzeba zmienić cały wsad

Rozwiń  

Dokładnie, trzeba zaktualizować Micom

Rozwiń  

 

  W dniu 10.06.2021 o 11:31, arcean napisał(a):

moduł multimedialny R-Link nie posiada żadnego "wsada"

Rozwiń  

"Wsad" - Miałem na myśli zmianę oprogramowania startowego czyli bootloader-a, a nie wymianę fizycznie R-Linka.

  W dniu 10.06.2021 o 11:01, bartasKRK napisał(a):

Dzwoniłem do Pana Waldka i powiedział, że aktualizacja 3.3 na 9 nie da nic, poza numerkiem 9

Rozwiń  

Pan Waldek się myli - po zmianie w ASO - jest pełna wersja - działa R.S Monitor, AA działa na full ekranie itp. 

 

  W dniu 10.06.2021 o 10:30, mayan napisał(a):

A przydaje się ten RS Monitor do czegoś w realnym,

Rozwiń  

Masz podgląd na parametry w czasie rzeczywistym - tak jakbyś podłączył OBD i np. Torque + kilka dodatkowych bajerów.

  

  W dniu 10.06.2021 o 12:36, Qbak napisał(a):

Tyle, że potrzeba do tego połączenia z Renault.net

Rozwiń  

Dlatego jak na razie żaden "magik" tego nie potrafi pominąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.06.2021 o 11:31, arcean napisał(a):

Ponad 3/4 uszkodzonych modułów po aktualizacji pochodzi z przejścia z wersji 2 na 7

Rozwiń  

Bo trzeba to robić po kolei. 

Z 2.2 na ostatnie 2.2.19.300, potem na 3.3 i dopiero potem na 7.0

  W dniu 10.06.2021 o 12:38, sylwekdm napisał(a):

Dlatego jak na razie żaden "magik" tego nie potrafi pominąć.

Rozwiń  

Ale nie tylko ASO ma przecież do tego dostęp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.06.2021 o 12:36, Qbak napisał(a):

Posiada.

Cały problem z przejściem z 3.3 na 7.0 polega na tym, że oprócz softu który jest na eMMC zmienić trzeba również firmware cooprocesora

Wiem - Actis 49605. Ale ta cała procedura to reprog radia po prostu i wgranie z USB softu 7.0. Tyle, że potrzeba do tego połączenia z Renault.net.

 

A co do ACP to względem wcześniejszych wersji do zmiany jest również czytnik SD/USB

Rozwiń  

Przepraszam, że co posiada :)? Czym jest "firmware cooprocesora"? Czym w ogóle jest magiczny "cooprocesor"?

Podbicie z wersji 3 na 7 nie wymaga żadnych nadzwyczajnych zabiegów. Jest po prostu większą aktualizacją samego oprogramowania R-Linka.

Jeżeli chodzi o podbicie z wersji 2 na 7 to tak, tutaj jest już potrzebny większy nakład pracy i *uwagi*. Nie wchodząc tutaj w szczegóły - całość sprowadza się do aktualizacji bootloader'a drugiego stopnia, aktualizacji sygnatur bootloader'a pierwszego stopnia oraz na flashowaniu oprogramowania R-Linka z nowym formatem oraz układem partycji. Często pracownicy ASO restartują moduł multimedialny bo sama procedura trwa bardzo długo i w efekcie system się nie podnosi. A nieraz sam proces potrafi się zawiesić na dobrych kilka godzin. Może pomóc jedynie cold flash z maszyny developerskiej. Ale taniej jest wymienić moduł multimedialny niż wysłać kogoś z zespołu developerskiego :D. Czasami nie jest jeszcze zapisywana poprawnie partycja z kluczami prywatnymi... Wtedy sporo rzeczy ma prawo nie działać. Ten przypadek akurat ASO powinno umieć ogarniać.

Odnośnie kontrolera USB/mSD - zgadza się. Pierwsza generacja nie spełniała wymagań ACP. Dlatego napisałem o drugiej, którą kolega @bartasKRK posiada.

 

@Qbak Niczego nie trzeba robić po kolei... Przypomnę może, że oficjalnie wersji 2 do 3 nie można podnosić ;). Dość powiedzieć, że można moduł z R-Linkiem z wersją 1.3.41 podbić spokojnie bezpośrednio do wersji 9. I to podpinając się tylko z developerskiego PC po USB. Trwa to co prawda trochę ponad 3h ale można :).

 

@bartasKRK po przejściu na wersję 7 musiałbyś jeszcze samemu zrobić aktualizację do wersji 8 z pendrive'a. Z tego co widzę sporo osób na forum to robiło :). Wtedy ACP będzie na prawie całym ekranie. Bo chyba o to w końcu chodzi, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość wzajemnie się wykluczających informacji tutaj tylko potwierdza Renault koncertowo położył temat multimediów i ACP i AA na R-linku. Zamiast prostego - jest / nie ma / można wgrać, to się robi z tego jakiś cyrk jakby próbować hakować Pentagon... i każdy ma sprawdzone a inne informacje :) A ciekawym co będzie jak jeszcze dojdzie możliwość wpięcia sie bez kabla od Androida w wersji 12, heh.

 

W moim przypadku dopiero uczę się auta, ale co jakiś czas odnajduje coś zastanawiąjącego co wydawało mi się że powinienem mieć w swojej wersji a nie mam, lub nie wiem gdzie mam (np. ANC w kabinie, i ogólnie regulacja dźwięku Bose, aktywne utrzymanie pasa ruchu, zapisywanie ustawień fotela na koncie, regulacja wys. świateł LED PURE Vision...), i się zastanawiam czy warto "kopać" żeby to odnaleźć lub aktywować w ddt4all, czy lepiej nie dotykać póki reszta działa i nie wnikać w temat. Fajne te auta, świetne mają te multimedia i możliwości, ale z tymi aktualizacjami to trochę przekombinowali.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.06.2021 o 13:16, arcean napisał(a):

Przepraszam, że co posiada :)? Czym jest "firmware cooprocesora"? Czym w ogóle jest magiczny "cooprocesor"?

Rozwiń  

Szczerze to myślałem, że to procesor Renesasa D70F3584 odpowiedzialny za konfigurację i komunikację po CANie. W R-Linku 1 tak było, że był procesor aplikacyjny oraz procesor komunikacyjny z konfiguracją w eepromie.

Jeśli tu jest tak, że procesor aplikacyjny odpowiada za wszystko to sory, nie wiedziałem

  W dniu 10.06.2021 o 13:16, arcean napisał(a):

I to podpinając się tylko z developerskiego PC po USB. Trwa to co prawda trochę ponad 3h ale można :).

Rozwiń  

No mając maszynę na której cały ten soft był pisany to jasne że wszystko można wgrać z PC. 

A czy to prawda że za R-Linka2 była również odpowiedzialna firma programistyczna z Polski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!